oliko teillä mies mukana neuvolassa joka kerta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Mä en oikein tajua miksi sen pitäis siellä joka kerta ollakaan. Oli toi mukana ihan ekassa ultrassa, nt-ultrassa ja rakenneultrassa ja sillon ku kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet.
Muuten oon menny yksin ja ei oo mieskään mukaan kaipaillu. Eihän siellä silleen mitään erikoista sit oo kun niitä rutiineja vaan.Itse oon sit neukkakuulumiset kertonu kotona.

Kyllä oli. Lapsenhankinta on meillä vähän niinkuin yhteinen rasite, vaikka fysiologisista syistä minä jouduin tekemään siinä enemmän. Ihan yhtälailla minä kuin hänkin setvi aikataulut niiden takia.

Ukko on myös ollut mukana aina muksun neuvolassakin...

Meillä mies oli mukana vain äippäpolilla molemmissa ultrissa sekä neuvolan perhevalmennusessa (ent. nimi synnytysvalmennus).
Nyt tulee mukaan aina kun mahdollista, on ollut kaikilla neuvolalääkärikäynneillä sekä allergiatesteissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tottakai oli!:
Oli se miehenkin esikoinen ja yhtälailla häntä lapsen odotus kiinnosti. Ei se odotus ja synnytys, lapsesta puhumattakaan ole vain äidin pikkuprojekti.

Näin, en ymmärrä miksi miehet rajataan näistä pois. Meillä oli montakin rattoisaa juttutuokiota neuvolassa kun mies kyseli terkalta asioita ja samalla kuuli suoraan vauvan kuulumiset. Halusi olla ultrissa jne ja olihan vauva jo silloin hänenkin asiansa. Joskus muuten terkka siitä sanokin että sais miehetkin olla enemmän mukana, koska se on isänkin asia.

Ekalla käynnillä, ekassa neuvolalääkärissä (sydänäänten takia) ja tavallisissa ultrissa. Ei ollut enää äp-polilla ultrassa, kun supistusten takia kaksi kertaa ultrattiin. Halusin mukaan noille käynneille, ettei tarvitsisi kertoa hänelle, jos jotain vialla, vaan hän olisi heti tukena. Muuten olisi ollut aik tylsäää hänellä tavallisilla neuvolakäynneillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tottakai oli!:
Oli se miehenkin esikoinen ja yhtälailla häntä lapsen odotus kiinnosti. Ei se odotus ja synnytys, lapsesta puhumattakaan ole vain äidin pikkuprojekti.

Mä en vaan ymmärrä et mitä se olis saanut irti mun verenpaineen mittaustuloksista tai pissan puhtaudesta :D
Ei me sen neukkatädin kanssa puhuta niinkään vauvasta,tai siis tietty vointi ja tommonen, vaan mä ainakin itse puran ajatuksiani hälle. Kyselen et onko normaalia milloin mikäkin jne.
Miehen kanssa puhutaan sit odotuksesta ja synnytyksestä kotona ja luetaan kirjoja ja katsellaan netistä. Et kyllä hän siis mukana on joka tapauksessa ihan innolla :D

Yhteistyössä