Oliko tässä lauseessa teidän mielestä vihje? (Liittyen kummiuteen.)

  • Viestiketjun aloittaja mimosankukka
  • Ensimmäinen viesti
mimosankukka
Ystäväpariskunta (läheinen) sanoi meille, että nyt kun heillä on jo kolme kummilasta, niin on hyvä syy sanoa seuraavalle joka pyytää lapsensa kummiksi, etteivät enää ota enempää kummilapsia. Siis juurikin näillä sanoin. Minä olen raskaana ja he ovat esikoistyttömme kummeja.

Mieheni mielestä meille vihjattiin, että "älkää pyytäkö enää kummiksi". Mielestäni ei ollut suora vihje meille, emmekä muutenkaan olisi ko. paria pyytänyt kummeiksi tulevalle lapselle.

Miten te ajattelisitte tuollaisesta lausahduksesta? Ihan kuin olisi mies vähän tuosta möksähtänytkin...
 
Kuten todettu, suoraanhan siinä sanottiin eikä mitään vihjailtu.

Ehkä heillä oli mielessä "pelko" että saatraisitte pyytää tulevankin lapsen kummeiksi ja siksikin halusivat jo heti tehdä selväksi että kannattaa pyytää jotain muuta. Tai sitten eivät edes ajatelleet teitä vaan ihan yleisesti puhuivat, olen itsekin välillä sanonut jossain että meillä on kummilasten lukumäärä täysi vaikken ole edes kuvitellut keskustelukumppanin miettivän meitä kummeiksi.

Mutta väliäkö tuon miksi näin sanoivat, varsinkaan kun ette olleet heitä kummeiksi pyytämässä.
 
xs d
Ei ollut vihjailevaa, vaan toteamus etteivät enää haluaisi kummilapsia lisää. Hyvinkin mahdollista että ystävä sanoi sen teille ääneen juurikin sen takia ettei itsekään ajatellut että te heitä toisen kummin lapseksi haluaisitte.
 
Vierailija..
Ihan suoraan sanottu. Tai vihje, jos sen niin haluat ottaa.

Halusi välttää tilanteen, jossa olisitte heitä kysyneet. Ei kai tuosta loukkaantua tarvi, he eivät halua enää lisää kummilapsia ja jos pyydettäisiin, niin kieltäytyisivät. Suoraan sanomalla välttää pyynnötkin. Kieltäytyminen on nimittäin itselleni ainakin nolo tilanne, mieluummin etukäteen välttäisin tilanteen juuri noin.
 
"hmh"
Ehkä päinvastoin voisitte olla imarreltuja siitä että he pitävät kummiuttaan niin arvossa, etteivät halua liikaa kummilapsia - jotta ehtivät ja jaksavat hoitaa kummisuhteitaan tähänastisiin kummilapsiin. Joista teidän on yksi.

Tuskin kukaan nyt olisi kuvitellut että pyytäisitte uudestaan samoja ihmisiä uudenkin lapsen kummiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Namppis88

Yhteistyössä