Oliko syytä suuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mulish"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mulish"

Vieras
Mies eilen ilmotti että herää lasten kanssa aamulla ja saan kerrankin nukkua kunnon yöunet.
Mies ja lapset heräs 6.30 ja mä nukuin siitä vielä 2h. Kun heräsin oli pojat omassa huoneessaan vielä yövaipoissa eikä ne ollu saanu edes aamupalaa.

No, esikoinen soitti äsken että lähtee kotiinpäin. Sanoin että sadetakki päälle ettei kastu. Esikoinen sit ilmotti ettei sillä ole sadetakkia mukana ollenkaan ja et oli aamulla kastunu kokonaan kun kouluun meni.

Enpä nuku enää kun asiat näin retuperällä miehellä.

No, tästä lähtien et sitten koskaan nuku myöhempään jotta "se helvetin mies ei tekisi enää tuollaisia idioottimaisia tekoja" ja sitten parin vuoden päästä valitat, kun ei saa KOSKAAN IKINÄ nukkua pitkään ja kyllä se mies on taulapää.

Mitäs jos keskustelisitte asioista?

Ekana tulis mieleen, että miehellä ei taida olla paljoa kokemusta lasten hoidosta?
Oletko sinä aina huolehtinut kaikesta? Jos näin on, ei minusta oikein voi suuttua. Ei kukaan ole seppä syntyessään.

Ei ne lapset märkiin vaippoihin ja sateeseen kuole. Miehes ajatteli vain sun parasta, mutta selkeästi tästä kyllä näkee, että ei ole tainnut ennen herätä lasten kanssa. Joten ei pelkästään hänen vikansa.

Ekana tulis mieleen, että miehellä ei taida olla paljoa kokemusta lasten hoidosta?
Oletko sinä aina huolehtinut kaikesta? Jos näin on, ei minusta oikein voi suuttua. Ei kukaan ole seppä syntyessään.

Juuri näin. Elä tee sitä virhettä että alat syyttelemään, vaan huikkaat kevyesti että penskat olis hyvä ensin laittaa pesulle ja syöttää, ja että kannattaa tarkistaa onko isommalla asialliset vaatteet päällä kun se ei itse vielä osaa :)

Mä en valita vähistä unista miehelle, enkä muillekaan. On mies heränny lasten kanssa ennenki mut harvoin. Eikä se ennen ole näin toiminut.
Mies ei löydä edes omia vaatteitaan saatika muiden. Mun mielestä kyllä osaa jos vaan viitsis.

[QUOTE="mulish";21889398]Vanhempi poika ei kestä paastoa. Olis ehdottomasti pitäny saada heti herättyään aamupala.[/QUOTE]

Onko hänellä diabetes vai miksi ei kestä? Ja miksi mies ei tätä tiedä? Ehkä teidän pitäisi yhdessä miehen kanssa puhua lapsistanne ja mitä erityistarpeita heillä on.

[QUOTE="mulish";21889416]Mä en valita vähistä unista miehelle, enkä muillekaan. On mies heränny lasten kanssa ennenki mut harvoin. Eikä se ennen ole näin toiminut.
Mies ei löydä edes omia vaatteitaan saatika muiden. Mun mielestä kyllä osaa jos vaan viitsis.[/QUOTE]

Taidat olla ärsyttävä mussuttaja.

[QUOTE="juu";21889394]Ei ne lapset märkiin vaippoihin ja sateeseen kuole. Miehes ajatteli vain sun parasta, mutta selkeästi tästä kyllä näkee, että ei ole tainnut ennen herätä lasten kanssa. Joten ei pelkästään hänen vikansa.[/QUOTE]

Juurihan se on miehen vika jos sitä pitää etsiä tässä.Kai nyt aikuinen mies tajuaa vaihtaa vaipat ilman vaimon opastusta.
Toki en viitsisi moisesta mitään riitaa pistää ylle.Ehkä sitten ensikerralla mies tajuaa jo asteen eteenpäin ajatella:)

Eihän meillä olekaan ollu lapsia ku 7 vuotta. Ihme on jos sinä aikana ei oppi mene päähän.
Joo, ja miehen selitys oli kyllä se että mä saisin nukkua. Mut ei mun takia lasten tarvii märissä ja nälissään olla! Oon siitä sanonu ennenki ku menee aamulla huutaa lapsille "olkaa hiljaa et äiti saa nukkua".

Suutuin sit joka tapauksessa.

mä oon aika tulinen luonne ja mä olisinki saattanut suuttua. uusavuttomuuden takia.

eikö käy mielessä että lapsi joka on vaipoissa saattaa olla vaippa täynnä tavaraa et vois vaikka sen vaihtaa.

ja itsekkin varmaan haluaa aamupalaa tai edes sitä kahvia nii miksi lapselle ei sitä anna.

lapsia jos on useampi ja eikä kaikki oo ihan pieniä niin johan se hoitokokemus siltä ajalta pitäs jo kertoo kuinka aamuisin toimitaan.

On ja ei. Sinä taidat olla niitä yliväsyneitä äitejä, jotka ei edes jaksa selittää miehelleen, miten ne asiat hoidetaan? *hali ja itku*

Onko miehellä suht vaativa työ? Joskus se on vaikeaa laittaa toisen harteille vastuuta, kun sitä on muutenkin riittämiin. :(

[QUOTE="hmm";21889421]Onko hänellä diabetes vai miksi ei kestä? Ja miksi mies ei tätä tiedä? Ehkä teidän pitäisi yhdessä miehen kanssa puhua lapsistanne ja mitä erityistarpeita heillä on.[/QUOTE]

Ei oo diapetes. Pojan sokerit laskee liian alas, elimistä ei tuota ketoaineita paastossa. Tästä oltu monta yötä osastolla ja kiidätetty kerran ambulanssilla sairaalaan. Ja kyllä mies tän tietää. Sitä en tiiä mitä aamulla ajatteli.

[QUOTE="mulish";21889459]Ei oo diapetes. Pojan sokerit laskee liian alas, elimistä ei tuota ketoaineita paastossa. Tästä oltu monta yötä osastolla ja kiidätetty kerran ambulanssilla sairaalaan. Ja kyllä mies tän tietää. Sitä en tiiä mitä aamulla ajatteli.[/QUOTE]

No tämä on ehkä ainoa syy, mistä voisin tuossa suuttua. Kyseessä kuitenkin lapsen terveys ja sen välitön laiminlyönti.

Alkuperäinen kirjoittaja Samassa veneessä;21889449:
On ja ei. Sinä taidat olla niitä yliväsyneitä äitejä, jotka ei edes jaksa selittää miehelleen, miten ne asiat hoidetaan? *hali ja itku*

Onko miehellä suht vaativa työ? Joskus se on vaikeaa laittaa toisen harteille vastuuta, kun sitä on muutenkin riittämiin. :(

Ei ole vaativa työ. Ajaa yöt taksia.
Kyllä mä oon miehelle monestiki kertonu mitä pitää tehdä, kyse ei voi olla siitä.

Ja en ole yliväsyny äiti. Mä olen väsyny siihen että pitäs olla miehenki äiti.

Niin ja meillä jos mies herää ennen mua (oon hoitanut vauvan kaikki yöheräämiset ja makaan sängyssä max. 20 min sen jälkeen kun mies nousee) niin vauvan vaippoja ei ole koskaan vaihdettu, esikoiselle (just täyttänyt 3-v) ei koskaan anna aamupalaa vaikka huutaa että NÄLKÄ! Esikoisen vie sentää potalle. Sen takia en siis voi kölliä pidempään sängyssä, no toisaalta ymmärrettävää, kun hän menossa töihin, mutta toisaalta on maailman hitain lähtijä, pari tuntia hyvin saattaa kestää siitä kun herää, luulis et siinä ajassa laittais aamupalaakin esikoiselle. Varsinkin siis kun itse syö aamupalaa ja juo kahvia sohvalla. :( Ei vaan mene mun kaaliin, miten oman aamupalan ehtii tehdä mut esikoisen ei?

Ei kai tuossa muu auta, kuin laittaa joku check-lista jääkaapin oveen vastaisuuden varalta.
* vaihda vaipat
* anna aamupalat
* laittakaa päivävaatteet ...

[QUOTE="juu";21889394]Ei ne lapset märkiin vaippoihin ja sateeseen kuole. Miehes ajatteli vain sun parasta, mutta selkeästi tästä kyllä näkee, että ei ole tainnut ennen herätä lasten kanssa. Joten ei pelkästään hänen vikansa.[/QUOTE]

No eikö ne lapsen tarpeet mene ensin?? Kai nyt tyhmäkin tajuaa että lapsille annetaan aamupalaa ja vaihdetaan vaipat.

Juuri niin kuin torture ehdotti: jatkossa teet miehelle tällaisia aamuja varten selkeän MUISTILISTAN. Minun mieheni on...ööö... mitenhän tämän sievästi sanoisi, hiukan ADD-tyyppinen unohtelija/haaveilija/hidas käynnistymään jne. ja teen hänelle aina muistilistan, kun hän on vastuussa yksin lapsista (aamulla tai vaikka koko päivän). Ärsyttäähän se vähän, kun aikuinen mies ei voi itsenäisesti ja oma-aloitteisesti hoitaa näitä asioita mutta varmempi toimia näin, jotain kuitenkin unohtuisi tai jotain ei yksinkertaisesti tajuaisi...