Oliko Suomen kesä 2011 mielestäsi erityisen lämmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Minä olen ihmetellyt tätä uutisointia kaikkien aikojen kesästä, kun omasta mielestäni kulunut kesä ei ole ollut mitenkään lämmin. Muutaman kerran taisi olla pari päivää peräkkäin hellettä, mutta muutenhan tämä oli kohtalaisen kylmä kesä. Ihmetyttääkö muitakin tämä lämpöuutisointi? Esim. viime kesä oli mielestäni paljon lämpimämpi kuin tämä mennyt kesä.

No ei ollut minustakaan erityisen lämmin. Toki oli paljon lämpimiä, helteisiä päiviä, mutta ei semmoista kamalan läkähdyttävää hellettä, toisin kuin viime kesänä, jolloin pelkkä sohvalla makoilu sai hien pintaan ja vitutuksen aikaiseksi. :D (Tosin viime kesänä mulla oli pieni vauva, ja imetyshormonit jylläsi, hikoilin sen takia varmaan triplasti normaaliin verrattuna)

Itse olen myös kummastellut.. elokuun ajan oli koko ajan ihan "normaalia" Suomen kesää, eli sadetta, puolipilvistä ja lämpötila ei juuri kohonnut yli +20. Liekö tässä taas kyseessä pääkaupunkiseudulta kotoisin olevien pääkaupunkiseutulehtien toimittajien pääkaupunkiseutu-uutisoiti? ;) (Koska Suomi päättyy kehä kolmosen kohdilla, loppu on erämaata...)

Tämä kesä oli lämpimämpi täällä meri-lapissa ja muutenkin pohjois-suomessa. Kesä-10 oli täällä sellainen ettei aurinko paistanut juuri ollnekaan vaan oli pelkästään hiostava ja lämmin silti pilvinen.
Nyt on täälläkin ollut auringonpaistetta jopa tukalan kuuma:)

Ei ollut mun mielestä kovinkaan kuuma, kun vertaa edelliskesään. Tosin meillä oli tänä kesänä ilmalämpöpumppu, ja sisällä ihanan viileää :) Ei vituttanu kertaakaan, toisin kun viime kesänä kun ei saanut edes nukuttua helvetillisen helteen takia.

Itse olen myös kummastellut.. elokuun ajan oli koko ajan ihan "normaalia" Suomen kesää, eli sadetta, puolipilvistä ja lämpötila ei juuri kohonnut yli +20. Liekö tässä taas kyseessä pääkaupunkiseudulta kotoisin olevien pääkaupunkiseutulehtien toimittajien pääkaupunkiseutu-uutisoiti? ;) (Koska Suomi päättyy kehä kolmosen kohdilla, loppu on erämaata...)

Voi hyvät ihmiset, kun ei tämä ole mikään mielipidekysymys! Nämä uutiset kertoo siitä, että lämpötilojen keskiarvot on nousseet, mitä on käytännössä ihan mahdotonta havainnoimalla huomata. Ei siitä että joka paikkakunnalla joka hetki on x astetta lämpimämpää kuin edellisenä vuonna.

Siinä uutisessahan sanottiin, että oli pari astetta tavanomaista lämpimämpi, mutta hellepäiviä oli vähemmän kuin edellisenä kesänä. Ehkä teistä siks tuntuu ettei ollu lämmin. Mulle oli kyllä ihan tarpeeks ja nautin kesästä vasta tuossa elokuun puolella kun alkoi olemaan sopivammat kelit. :)

Oli, inhottavan tukalan kuuma. Voin helteellä todella huonosti. Sit tulee näitä tyyppejä, jotka vouhottaa että hei, ei saa valittaa, kun Suomen kesä on niin lyhyt, että pitää NAUTTIA helteistä. Ei jumalauta sanon minä :headwall: ONNEKSI nyt on syksy ja helteet tiessään!

Täällä Torniossa on taas ollut aivan ihanan lämmin kesä. En edes muista, koska viimeksi olisi kesä näin meitä hellitellyt.

Viime kesänä taas ihmettelin samaa, kun joka paikassa uutisoitiin intiaanikesästä. Joo, ehkä siellä etelässä, mutta täällä oli aivan paska kesä. Tais lämmintä olla vain parina päivänä, loput tuli vettä tai oli muuten kylmää :/

Yhteistyössä