Oliko/onko teillä koliikkivauva?

Hei!

Minulle itselleni syntyi koliikkivauva syyskuussa 2005, ja siitä lähtien olen jutellut eri ihmisten kanssa ja olen löytänyt yhtäläisyyksiä koliikkivauvojen alkuviikoissa. Jos sinulla on siis ollut koliikkivauva, olisitko ystävällinen ja vastaisit alla oleviin kysymyksiin, jotka auttavat minua tekemään alustavaa tutkimusta koliikin syntymisestä. Jos alustavat tutkimustulokset viittaavat yhteneväisyyksiin keskenään, teen tästä varmasti isomman tutkimuksen, koska minusta on ensisijaisen tärkeää että koliikin syntytapa saataisiin selville.

1. Oliko vauva vierihoidossa heti synnyttyään?
2. Oliko vauva eristyksissä äidistään heti syntymän jälkeen?
3. Kuinka pitkään vauva oli eristyksissä äidistään syntymän jälkeen?
4. Oliko äiti terve synnytyksen jälkeen, eli tuliko synnytyksen jälkeen jotain sairautta, tulehdusta tms.?
5. Saitko mahdolliseen sairauteen jotain lääkitystä, mitä?
6. Oliko lapsi enemmän äidin vai isän kanssa ensimmäiset kaksi viikkoansa?

Iso kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille! Jos haluat että kerron sinulle myöhemmin löysinkö tuloksista jotain yhteneväisyyksiä, kerro niin lähetän sinulle siitä tietoa.

Vastaukset osoitteeseen: iloinenilona@hotmail.com

Terveisin,

Tiina Silander

Meijän tytöllä oli lievä koliikkivaiva. Ensimmäisenä yönä en saanut vaavia viereen kun oli alilämpöinen, kaksi seuraava yötä hoitaja toi yöllä vaavin aina syömään viimeisen yön nukkui vieressä, siis laitoksella ollessa. Kotona oltiin tiiviisti yhdessä nukkui kyllä omassa sängyssä isä oli vähempi kuvioissa. Tosin oma elämä oli aika stressaavaa kotiutumisen jälkeen kun oli liuta(6kpl) muita laosia melkein koko ajan huollettavana...........

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2006 klo 10:06 TiinuLiinu kirjoitti:
Hei!

Minulle itselleni syntyi koliikkivauva syyskuussa 2005, ja siitä lähtien olen jutellut eri ihmisten kanssa ja olen löytänyt yhtäläisyyksiä koliikkivauvojen alkuviikoissa. Jos sinulla on siis ollut koliikkivauva, olisitko ystävällinen ja vastaisit alla oleviin kysymyksiin, jotka auttavat minua tekemään alustavaa tutkimusta koliikin syntymisestä. Jos alustavat tutkimustulokset viittaavat yhteneväisyyksiin keskenään, teen tästä varmasti isomman tutkimuksen, koska minusta on ensisijaisen tärkeää että koliikin syntytapa saataisiin selville.

4. Oliko äiti terve synnytyksen jälkeen, eli tuliko synnytyksen jälkeen jotain sairautta, tulehdusta tms.?

Iso kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille! Jos haluat että kerron sinulle myöhemmin löysinkö tuloksista jotain yhteneväisyyksiä, kerro niin lähetän sinulle siitä tietoa.

Vastaukset osoitteeseen: iloinenilona@hotmail.com

Terveisin,

Tiina Silander
1. Oli vierihoidossa
2. Leikkaussalista vietiin pesuun. Sain muutaman unnin kuluttua viereen. Molemmat lapset. 1987. ja 1992. Ensimmäisellä todettiin myöhemmin lehmänmaitoallergia ja kotimaiset viljat yms. Todella paha koliikki huusi vuoden ympäri vuorokauden. Toinen huusi ilta 17.00 - 24.00 völisen ajan ekat 3 kk.
3. Muutaman tunnin
4. Ensimmäisestä sain sairaalabakteerin ja todella rajun. Kolmas syntyy nyt heinäkuussa.
5. Antibiootti ekalla. Toisen kanssa ei tulehduta eikä lääkitystä.
6. Äidin kassa sairaalassa eka kanssa kaksi viikkoa toisen kanssa yhden viikon sairaalassa. Kolliikki alkoi jo laitoksella molemmilla.

1. Oli vierihoidossa
2. Synnytyksen jälkeen vietiin kohta pian pesulle.
3. Muutaman tunnin kuluttua poika tuotiin viereen
4. Olin terve synnytyksen jälkeen
5. Lapsi oli tasapuoisesti äidin ja isän hoidossa

Koliikki alkoi jo sairaalassa.
Koliikki kesti parisen kk:tta. Kävimme vyöhyketerapiassa josta todellakin oli apua.

Koliikki alkoi 3,5 viikkoisena ja kesti 3kk saakka. Itki etenkin iltaisin ja öisin, mutta pahimpina aikoina myös päivät läpeensä. Mitkään keinot eivät auttaneet tai helpottaneet vauvan oloa.

eka yönä ei, koska syntyi sektiolla. Seuraavana päivänä vauva tuotiin minulle ja kaikki loput (4kpl) sairaalayöt vauva oli minulla.

Sain vain nähdä vauvan hänen synnyttyään ja sitten hän meni isän kanssa pesulle enkä nähnyt häntä vasta kun seuraavana päivänä

Tunneissa mitattuna varmaankin n. 12 tuntia

Pientä kuumeilua oli pari päivää. Kuume nousi synnytyksen aikana, koska ponnistusvaihe oli niin pitkä.

Antibioottia

Aika tasapuolisesti molempien kanssa, sillä mies oli isyyslomalla heti vauvan synnyttyä.

<br><br>

Yhteistyössä