Oliiviöljy parasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Espanjalaistutkimuksessa selvitettiin myös, mitkä yksittäiset polyfenolit ovat hyödyllisimpiä. Tuloksena havaittiin, että pienempään kuolleisuuteen yhdistyvät erityisesti polyfenolit, joita saadaan lehtisalaatista ja pinaatista, ekstraneitsytoliiviöljystä ja vihreistä oliiveista sekä punaviinistä ja kahvista – näitä kannattaakin suosia omassa ruokavaliossa (María Mérida 2023).

Jos itse noudattaisin ketogeenista ruokavaliota, suosisin rasvan lähteinä ekstraneitsytoliiviöljyä, avokadoa, saksanpähkinöitä ja MCT-öljyä. Tällainen ruokavalio onkin olemassa: ketogeeninen Välimeren ruokavalio (Clarke 2022).

Jos itse noudattaisin ketogeenista ruokavaliota, suosisin rasvan lähteinä ekstraneitsytoliiviöljyä, avokadoa, saksanpähkinöitä ja MCT-öljyä. Tällainen ruokavalio onkin olemassa: ketogeeninen Välimeren ruokavalio (Clarke 2022).

Muutoin sama kuin mun pääasiallinen ruokavalioni mut tohon MCT-öljyyn en koske.

Miks söisin muunneltua öljyä ku noi edellämainitut (plus muut pähkinät ja mantelit) riittävät. Ja rasvainen kala.

oliiviöljy on nykyään niin kallista että ei köyhällä ole siihen varaa

Kuinka kallista? Mietin vaan, kannattaako raahata täältä litra, pari.

Täällä on myynnissä sumutettavaa 200 millin peltipöniköissä, hinta 3,20. Noita jo laittelin pojan matkaan pari pulloa, moinen on helppo kesällä heittää veneeseen tai rinkkaan ku lähtee korpeen.

Ai stana!

Mercadona-ostoslistalle siis lisää oliiviöljyä, kuivattua mangoa ja vielä pari maustemarinadipaistopussijuttua.

Juu tuo ehdottomasti. Mä käytän esim. Carapelli Oro Verdeä, sen litrahinta on pääasiallisesti käyttämässäni kaupassa hieman yli 26 euroa litra, hinta on noussut siinä ja muissakin. Mutta tilaan paljon ulkomailta, saa vähän halvemmalla.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Ei ulkomailla taideta tutkia rypsiöljyä, se on suomalainen juttu. Ihan yhtä hyvin se valmistetaan kuin oliiviöljykin.

Oliivit pitää olla käsin poimittu, muuten niissä on linnunraatoja joukossa.

Vältän kovaa rasvaa, joten mulle silava tai voi ei tule edes kysymykseen. Suosin kotimaista ruokaa, rypsiöljy on mun suosikki.
Rypsiöljy on paras valinta , erinomainen rasvahappo koostumus , miellyttävä maku ja kaiken kukkuraksi edullinen hinta

Yhteistyössä