ei sitä pidä ylpeillä väärillä asioilla. jos tarvii apua ni on järkevää myöntää se ja ottaa vastaan apua.Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Ei pahalla, mutta eikö teitä lahjakorttilaisia yhtään hävetä ottaa almuja vastaan? Mulle ainakin on kunnia-asia että pärjätään omillamme.
No en minä ainakaan ihan vähällä kerjäisi mitään avustuksia.Alkuperäinen kirjoittaja MirriX:Mikä ihmeen kunnia-asia tuo on??? Tyhmyyttä on olla ottamatta vastaan ja nähdä nälkää!
Musta taas olis suorastaan idiotismin riemuvoitto olla ottamatta ilmasta tavaraa jos sitä joku tarjoo ja jos sille tarve on.Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Ei pahalla, mutta eikö teitä lahjakorttilaisia yhtään hävetä ottaa almuja vastaan? Mulle ainakin on kunnia-asia että pärjätään omillamme.
Mielummin ottaisin lahjakortin ja saisin ruokaa pöytään kuin järsisin pelkkää ruisleipää joulun pyhät. On hölmöä olla nenä pystyssä sen sijaan että arvostaisi lahjaa.Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Ei pahalla, mutta eikö teitä lahjakorttilaisia yhtään hävetä ottaa almuja vastaan? Mulle ainakin on kunnia-asia että pärjätään omillamme.
miks pitäis hävetäAlkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Ei pahalla, mutta eikö teitä lahjakorttilaisia yhtään hävetä ottaa almuja vastaan? Mulle ainakin on kunnia-asia että pärjätään omillamme.
Tämä on toinen kerta kun saamme, eikä hävetä.Miksi hävettäisi?Tämä on ihan tavallinen lahjakortti; sellainen kuin mä esim ostaisin jollekkin lahjaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:Ei pahalla, mutta eikö teitä lahjakorttilaisia yhtään hävetä ottaa almuja vastaan? Mulle ainakin on kunnia-asia että pärjätään omillamme.
Mä kerroin meidän tilanteesta ja siksi saimme.Toiveissa on,että ensi vuonna ei tarvittaisi ja joku toinen saisi tarpeeseen, jos on nyt jäänyt ilman.Alkuperäinen kirjoittaja =):mistä sä sellaset sait? Laitoin toimeentulotuen sossulle spostia, mutta se ei tiennyt ainakaan MLL lahjakorteista mitään
Olitko hakenut avustusta??
mihin sä sen tilanteesi kerroit???Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:Mä kerroin meidän tilanteesta ja siksi saimme.Toiveissa on,että ensi vuonna ei tarvittaisi ja joku toinen saisi tarpeeseen, jos on nyt jäänyt ilman.Alkuperäinen kirjoittaja =):mistä sä sellaset sait? Laitoin toimeentulotuen sossulle spostia, mutta se ei tiennyt ainakaan MLL lahjakorteista mitään
Olitko hakenut avustusta??
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:Ja saitte SPR:n avustuksen koska...? Itse en luota avustusten saajien todelliseen avuntarpeeseen. Lehdessä Pelastusarmeijan työntekijä kertoi että suurin osa heidän avustettavistaan on pikavipeillä ja kulutusluotoilla velkaantuneita. Tästä syystä en laita penniäkään yhteenkään kotimaan keräykseen, en halua tukea vastuuttomien, elämänhallintaan kykenemättömien elämäntapaa.
Eräs äiti täällä kehuskeli ettei töihin haluakaan kun sosiaalituet on niin hyvät ja avustuksia saa varsinkin näin joulun alla monelta eri avustusjärjestöltä. Tälläisiä kunniattomia elämäntapatyöttömiä en todellakaan tue! Joukossa voi olla todellisia avuntarvitsijoitakin, mutta riski siihen että avustus päätyy em. ihmisryhmälle on liian suuri jotta osallistuisin.
Todellisia avuntarvitsijoita ovat esim. Romanian ja Pietarin katulapset ja lastenkotien lapset, heitä avustan mielelläni. Esim. lahjapaketit viedään perille asti ja jaetaan lapsille.
Suomalaiset, hyväntahtoisia ihmisiä hyväkseen käyttävät näennäisköyhät saisivat hävetä!
En tiedä varsinaisia jakoperusteita.Emme ole toimeentuloasiakkaita, mutta ehkäpä siksi saimme, kun kerroin tilanteestamme.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Millä perusteella noita jaetaan? Voinko mä esim. ottaa ensi joulun alla yhteyttä johonkin tahoon ja ehdottaa ystävääni avunsaajaksi?
Ne sun lahjoittamat rahat sitten lämmittävätkin venäläisen tullivirkailijan taskua.Alkuperäinen kirjoittaja vie:Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:Ja saitte SPR:n avustuksen koska...? Itse en luota avustusten saajien todelliseen avuntarpeeseen. Lehdessä Pelastusarmeijan työntekijä kertoi että suurin osa heidän avustettavistaan on pikavipeillä ja kulutusluotoilla velkaantuneita. Tästä syystä en laita penniäkään yhteenkään kotimaan keräykseen, en halua tukea vastuuttomien, elämänhallintaan kykenemättömien elämäntapaa.
Eräs äiti täällä kehuskeli ettei töihin haluakaan kun sosiaalituet on niin hyvät ja avustuksia saa varsinkin näin joulun alla monelta eri avustusjärjestöltä. Tälläisiä kunniattomia elämäntapatyöttömiä en todellakaan tue! Joukossa voi olla todellisia avuntarvitsijoitakin, mutta riski siihen että avustus päätyy em. ihmisryhmälle on liian suuri jotta osallistuisin.
Todellisia avuntarvitsijoita ovat esim. Romanian ja Pietarin katulapset ja lastenkotien lapset, heitä avustan mielelläni. Esim. lahjapaketit viedään perille asti ja jaetaan lapsille.
Suomalaiset, hyväntahtoisia ihmisiä hyväkseen käyttävät näennäisköyhät saisivat hävetä!
100% peesi. Lahjoitan ainoastaan ulkomaille.