oli pakko käydä laittaa viestiä naapurirapun oveen

naapuri rapussa asuu 2somaliperhettä ja 2 jotain toisenmaalaista.

nyt parina kuukautena JOKA ILTA siellä hypitään,huudetaan ja hakataan jotain.monesti olen hakannu takasin kun itse herään siihen.mutta sitten taas yläkerran tyypit hakkaa takasin :LOL:
parhainpina öinä lapset huutaa vielä 01.30 aikaan ja vanhemmat huutaa siihen päälle.
rappuun ei pääse sisälle kun siinä on ovikoodi (joka tietty on eri kun meidän)

laitoin rapun oveen jesarilla lapun jossa kerroin että siitä rapusta,jostain asunnosta lähtee aivan käsittämätön meteli iltaisin/öisin.ja että tiedän sen tulevan sieltä koska huudot kuuluu niin tarkasti että erotan kielen joka ei ole suomi.laitoin vielä että jos ruvettaisiin kunnioittamaan kanssa asujia ja yritettäisiin minimoida iltasella/öisin sitä kirkumista,hyppelyä ja uliuli-musiikin kuuntelua.
ja vaikka hiljasuus alkaa siinä maagisen 23 aikaan niin se ei tarkoita sitä että ennen sitä voi elää miten haluaa.perään vielä kiitos :D

tiedän että meiltäkin kuuluu älämölöä,mutta ei näihin aikoihin kun poika on nukkumassa jo klo 20,siihen loppuu meidän metelöinti.


kiva yrittää vaan nukkua kun seinäntakana on tommonen meno |O
 
muuten snaoisin päin naamaa mutta noita ei näy KOSKAAN,ne naiset saattaa vilaukselta nähdä lapsiensa kanssa.
eikä rappuun pääse päivällä.
ja nää lapset kun ei ole mitään vauvoja,vaan 4+ ikäsiä joiden pitäs kai olla jo nukkumassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
kulttuuri se on mikä ääntä nostaa.
niin että heidän kulttuurissaan saa lapset tehdä ihan mitä vaan ja aikuiset myös?välittämättä muista? :saint:
mun pitäs varmaan kehitellä itelleni semmonen suomalais-bosnialainen kulttuuri ja harjottaa sitä klo 8 kun he nukkuvat vielä..en häiritsis ainakaan yläkertaa kun ovat töissä/koulussa jo siihen aikaan..

Yläkerran naapurin mukaan yksi näistä naisista joka rapussa asuu niin käy kyllä talotoimikunnan kokouksissa..eli luulisi osaavan suomea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
muuten snaoisin päin naamaa mutta noita ei näy KOSKAAN,ne naiset saattaa vilaukselta nähdä lapsiensa kanssa.
eikä rappuun pääse päivällä.
ja nää lapset kun ei ole mitään vauvoja,vaan 4+ ikäsiä joiden pitäs kai olla jo nukkumassa.
Miksi sen ikäisten kuuluisi olla nukkumassa? 01.30 okei joo, mutta ei kaikki herää klo 6 joten ei tod kaikki laita lapsiaan nukkumaan klo 20.
 
Musta on ihan asiallista ensin lähestyä naapureita juuri kirjeitse tai menemällä juttusille ennen kuin alkaa tehdä valituksia isännöitsijälle.
Joten minusta ihan hyvä tapa alkaa hoitamaan asiaa laittamalla hyväntahtoinen lappu rappuun. Toivottavasti rauha laskeutuu maahan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
kulttuuri se on mikä ääntä nostaa.
Mutta eikös se kuitenkin ole niin, että täytyy kuitenkin kunnioittaa myös meiän kulttuuria, jos aikoo täällä asua.
Totta kai. Paitsi itä-helsingissä... Sinne jos suomalainen muuttaa niin tekee tietoisen ratkaisun asua alueella jossa 95%väestöstä on ulkkiksia ja melutaso taloissa yöaikaan sen mukainen :xmas:

(älkää ottako kovin vakavasti! )
 
No meillä on seinänaapurina häiriintynyt teini joka hakkaa seiniä,heittää palloa seinään yms. Joskus kolisee viel klo 1.00 ja ihan suomalaisia ovat. Valittanut olen isännöitsijälle ja perheelle suoraan,mutta meille sanottiin että muuttakaa te pois. Ihan käsittämätöntä.
P**kele kun ärsyttää! |O
 
vieras
Jos asut kerrostalossa niin isännöitsijälle tommoisesta kuuluu ilmoittaa eikä itse ladella sääntöjä! Meinaaks että kasin jälkeen muiltakaan ei saa ääniä kuulua? ja mitä sä kuvittelet voittavas sillä et hakkaat jotain silloin. Olet ä....
 
Joo, olisko sit ok sellainen perinteinen suomalainen kulttuuri, et menis kirveen kanssa känissä sinne oven taakse kyselemään et olisittelko hiljaa tai jotain muuta, minkä vois perustella ihan vaan kulttuurilla!
Ei aina voi vedota kulttuuriin. Toki öisin saa elää, mut täytyy kunnioittaa sitä, et kerrostaloissa saattaa muut haluta nukkua. Olipahan se kulttuuri sit ihan mistä vaan kotoisin! Ja toi lappu on ihan hyvä idea aluksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
muuten snaoisin päin naamaa mutta noita ei näy KOSKAAN,ne naiset saattaa vilaukselta nähdä lapsiensa kanssa.
eikä rappuun pääse päivällä.
ja nää lapset kun ei ole mitään vauvoja,vaan 4+ ikäsiä joiden pitäs kai olla jo nukkumassa.
Miksi sen ikäisten kuuluisi olla nukkumassa? 01.30 okei joo, mutta ei kaikki herää klo 6 joten ei tod kaikki laita lapsiaan nukkumaan klo 20.
no ok :ashamed: mutta normaalisti luulis että tuon ikäse tolis nukkumassa.
ei menkään herätä 06,vaan joskus ysin/kympin aikaan.ite meen nukkuu heti kun toi ryminä loppuu.

muuten tuo isännöitsijä tehoais mutta yläkerratsa ei "uskalleta" lähteä mukaan.yksinään on huono lähtee asiaa viemään eteenpäin.nää on 2kerroksisia taloja pitkässä pötkössä..

jos tässä nyt vielä 10kk sinnittelis ja sit lähtis hittoon jos ei muu auta.tai sitten rupeen elämään "talossa talon tavalla",asuihan tuo etninen ryhmä naapurissamme ennen meitä..eli heidän tyylillään eteenpäin :saint:

ite oon yrittäny pitää huolen siitä ettei kenelläkään tule meidän toimista sanomista.menee vaan usko koko touhuun kun muut eivät sitten kunnioita.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos asut kerrostalossa niin isännöitsijälle tommoisesta kuuluu ilmoittaa eikä itse ladella sääntöjä! Meinaaks että kasin jälkeen muiltakaan ei saa ääniä kuulua? ja mitä sä kuvittelet voittavas sillä et hakkaat jotain silloin. Olet ä....
enhän mä ole ladellu mitään sääntöjä!
kerroin vaan lapussa että sieltä kuuluu vähän liiankin kovaa ääntä joka ilta,että jos vähän voisivat pitää suuta pienemmällä.
enkä mä ole puhunu tuosta kasista mitään muuta kun että oma lapsi mene silloin nukkumaan.mutta jos noi naapurit vois siinä 11 aikaan hiljentyy eikä vasta joskus aamuyöllä |O :headwall:
eihän ne välttämättä edes tajua miten hyvin se ääni kuuluu..se viesti oli ystävällis sävynen!
tietääkseni en ole ääliö :heart:
 
enkä ole liikkeellä ajatuksella -"somalit on -sieltä-" tai "suksikoon v*ttuun " vaan lapun laitoin jotta tietäisivät että heiltä kuuluu kovaa ääntä ja jospa vaikka reagoisivat siihen.
mieluummin mä ite annan asian tiedoksi nätisti kun menisin heti jollekkin nenäänsä kaivavalle isännöitsijälle vinkumaan.
 
Sariel
Juu ja meille tuli eilen joku kaatokännissä oleva nainen soittamaan ovikelloa, että jumputus häiritsee. Meillä oli vain tv päällä, mistä lastenohjelmia ihan normaalilla voluumilla. Ja en kuullut rapustakaan mitään jumputusta. Ja sönkötti vaan kun heti aamu kahdeksalta alkaa |O No meillä ei muutenkaan ikinä kuunnella mitään jumputusta ja en oo muistakaan asunnoista kuullut.
 
Isännöitsijään kannattaa varmasti ottaa yhteyttä. Mikäli hän ei aiemminkin ole ollut asianomaisten kanssa tekemisissä, niin uskoisin hänen tietävän tahon, joka on hoitanut asunnon hankintaan liittyviä asioita ja näin ollen tuntee tavan, jota kautta viesti saataisiin ymmärrettävästi perille.
Todellakin meidän suomalaisten tulee kunnioittaa myös maahanmuuttajia ja heidän kulttuuriaan, mutta tämä tarkoittaa muuta kuin sallimusta yli rajojen.Yhteiskuntamme säännöt ja ohjeet koskevat myös heitä kuten meitäkin.
Voimia ja kärsivällisyyttä sinulle ja toivottavasti myös joulurauhaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sariel:
Juu ja meille tuli eilen joku kaatokännissä oleva nainen soittamaan ovikelloa, että jumputus häiritsee. Meillä oli vain tv päällä, mistä lastenohjelmia ihan normaalilla voluumilla. Ja en kuullut rapustakaan mitään jumputusta. Ja sönkötti vaan kun heti aamu kahdeksalta alkaa |O No meillä ei muutenkaan ikinä kuunnella mitään jumputusta ja en oo muistakaan asunnoista kuullut.
sillä tais jumputtaa päässä.
sillon kun muutettiin niin tuo yläkerran nainen tuli meille vinkumaan kun meidän LAPSET huutaa ja hyppii narua sisällä..olin ihan että :eek:
kerroin sitten että meillä on vuoden vanha poika että ei taida hyppiä narua mutta huutaa saattaa joskus.
kun sille selvisi että se tulee sieltä meidän seinänaapurista ja kosto jympytykset sitten siitä toisesta asunnosta niin nainen nosti kädet pystyyn :kieh:
 
ainiinjoo,se joulurauha :LOL: hihheijaa,mikähän sekin tänävuonna sitten on.
taidampa toivottaa naapureille joulurauhaa,toivoa että muut naapurit ovat vaikka mökeillään että voin nauttia bosnialaisesta kansanmusiikkista täysin rinnoin KOKO JOULUN :heart:

noei :ashamed:
 
mmm
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
kulttuuri se on mikä ääntä nostaa.
Mutta eikös se kuitenkin ole niin, että täytyy kuitenkin kunnioittaa myös meiän kulttuuria, jos aikoo täällä asua.

Näinpä. Jos ei täällä osaa olla oikeen niin terve menoa!! hieman oon rasisti. ( sen takia miten kusipäiset ulkomaalaiset miehet on kohdelleet mua:( )
 
Zoe-F
Meille tuli ekana päivä lappu oveen, että "hei! tiedoksenne, koiranne haukkuu ja ulvoo aina kun olette poissa kotoa".
(koirastamme ei ole ikinä valitettu, eikä sanottu että haukkuisi, vaikka olemme entisiltä naapureilta kysyneet)
Oli siis muuttoa seuraava päivä ja käytiin nopeesti miehen kanssa kaupassa (n.30min)
ja myöhemmin hiffasin, että joku naapuri piti koiraansa parvekkeella ja se ulvoi siellä.

Olis pitäny jättää se lappu oveen ja kirjottaa toinen lappu alle että "hei, tiedoksenne, meillä ei ole koiraa" :D :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
kulttuuri se on mikä ääntä nostaa.
Mutta eikös se kuitenkin ole niin, että täytyy kuitenkin kunnioittaa myös meiän kulttuuria, jos aikoo täällä asua.

Näinpä. Jos ei täällä osaa olla oikeen niin terve menoa!! hieman oon rasisti. ( sen takia miten kusipäiset ulkomaalaiset miehet on kohdelleet mua:( )
Missähän piileskelee sana NATIONALISTI?! Muistakaahan, ettei ole rasismia ajatella omaa ja kansansa etua ja huomioida tai suosia ensisijaisesti ns. omiaan!
 

Yhteistyössä