Mikä ihme kurja olosuhde

mä en ikinä elänyt kurjasti, mun isällä oli yritys joka teki salatteja Stockalle ja muihin marketeihin, äiti menestyi aina, meillä oli kaksi asuntoa ja kaikki mitä tarvitse ja mä kävin auttamassa isän töissä, mun työ oli porkkanat ja perunat ne kuorinut pitkin päivin kun halusin itse tienaa :-D ja sain 50,- kruunua päivässä, se oli minulle iso rahaa silloin tai oikeastaan se olisi silloin varma jokaiselle 10vuotialle jopa iso kuukausi rahaa. Turhaa sanoa että kurjista olosuhteista olen tullut, kun tänne menin asumaan niin lähdin itkun kanssa, varma puoli vuotta masennusta vaan on ollut kun alussa juuri täällä ne olosuhteet oli karmeita. Mutta kun äiti halusi kovasti tänne siksi kun hän on puoliksi suomalainen ja hänen suku joskus omisti Hangossa ennen sota lomaosakkeita, Hankoon hänkin halusi tulla, mutta päätti kuitenkin Turkuun ja arvaa mitä, se oli muutaman vuoden päästä tätä mieltä että virhe oli tulla tänne ja liian rohkea päätös jättää kaiken sinne, mutta nykyään hän on taas tyytyväinen koska sai 5 ihanaa lastenlasta ja tehdään yhdessä kaikenlaista kivaa, sekä äiti rakastaa matkustella ettei aina tarvitse täällä vain olla. Mun on myös pakko olla rehellinen etten ikinä tykkänyt elää täällä, siksi mulla muuallakin asunto löytyy ja sinne kai joskus, nyt keskittynyt vaan töihin ja mun kansavälisen touhuun että joskus saa olla muualla ja mun lapset, missä on lämmintä, oikeastaan nytkin olisin jo voinnut lähteä, mutta 2 lasta eivät pääse mukaan kun suostumuksen vielä en saa, sekä mun nykyisellä miehellä yritys täällä ja se on hänelle liian tärkeä ja itse kun voin taas työt tehdä vaikka mistä muualta. En tajua kuka oikeasti ajattelee että Suomi on joku paratiisi. Tämä maa sen verran on mennyt alas ja mene jatkuvasti että täällä koht pelottaa elää, ehkä joku sen luule kuka ei ole matkustanut tai asunut muualla tai nähnyt oiken maailman kunnolla. Mitä itse pidän Suomesta niin se on ainoa jotkut suomalaiset merkit kuten esim Artek niin kuin tässä keskustelussa ja kun täällä asun yritän myös panostaa suomalaiseen, yhteiskunna olisi pyörinyt paremalla tavalla jos jokainen olisi tehnyt niin ja unohtanut kaikki Wish verkkokaupat.