Oli ihan pakko kommentoida kaupassa erään mamman tupakan ostoa. Rahaa löytyi tupakkaa, muttei lapselle mehuun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veemäinen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veemäinen akka

Vieras
Kävin tuossa lähikaupassa töistä tullessa ja edelläni kassajonossa meni äiti ja poika. Poika kinusi äidiltään mehua, mutta äiti sanoi, että ei nyt ole rahaa. Sitten äiti kuitenkin siinä osti tupakka-askin itselleen. Oli ihan pakko sanoa sille äidille, että näkyy sulla kuitenkin olevan rahaa siihen tupakkaan, muttei pojan mehuun... Tulihan sieltä rouvalta sitten täyslaidallinen päin näköä. Mutta vähäkö vituttaa tuollaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja veemäinen akka;23758264:
Kävin tuossa lähikaupassa töistä tullessa ja edelläni kassajonossa meni äiti ja poika. Poika kinusi äidiltään mehua, mutta äiti sanoi, että ei nyt ole rahaa. Sitten äiti kuitenkin siinä osti tupakka-askin itselleen. Oli ihan pakko sanoa sille äidille, että näkyy sulla kuitenkin olevan rahaa siihen tupakkaan, muttei pojan mehuun... Tulihan sieltä rouvalta sitten täyslaidallinen päin näköä. Mutta vähäkö vituttaa tuollaiset.

Tuota. Jospas on sovittu että mehua litkitään vaan tiettyinä päivinä ja äiti keksi nopeasti hyvän selityksen...jota käytän minäkin jos ei ole karkkipäivä tms...

Multa lapset joskus pyytävät jotain kaupassa, saatan sanoa että nyt ei ole rahaa tuohon (esim. ne kolikoilla liikkuvat vempeleet ostoskeskuksissa). Ei se silti tarkoita etteikö mulla rahaa muuhun ole.

Kyllä miekin toisinaan käytän syynä, että ei oo rahaa just nyt. Jos en jaksa käydä tinkaamaan ns. sovituista säännöistä. Esim on jo saanut pillimehun.

Helpommalla on päässyt kun on sanonut ei ole rahaa, kun käydä vääntämään siitä, että sait jo toista et saa.

Minua kuvottaa melkein yhtä paljon pillimehuja jatkuvasti lapsilleen suovat kuin tupakoivat vanhemmat. Kivahan se toki on, kun ei ole yhtään ehjää hammasta suussa ja kiille on kadonnut.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23758318:
mua kanssa suututta toi. lapsi tahtoo kaupasta no vaikka sen mehun ja äiti tai iskä sanoo, ettei ole varaa, tai etten osta sulle sitä. silti itselle ostetaan tupakkaa tai kaljaa.

Jos minä ostaisin aina lapsille kaiken mitä ne kaupasta kinuavat niin varmasti rahaa ei olisi mihinkään :D Vaikkakin itse ostan kuohuviiniä, punaviiniä, homejuustoja jne, niin silti lapset saavat herkkuja vain 1 krt/ viikko. Mikä tässä niin suututtavaa on?

No aika heikkoa jos ei voi lapselleen sanoa, että tänään ei osteta mehua, koska se ei ole hyvää hampaillesi / olet juuri juonut mehua / tms, vaan pitää käyttää rahan puuttumista tekosyynä. Kait se lapsikin nyt jotain tajuaa kun äiti ostaa tupakkaa ja sanoo, ettei ole rahaa mehuun.

Ja sillä äidillä muuten riitti asiaa mulle niin paljon, että jos rahan puuttuminen olisi ollut tekosyy niin varmasti olisi sanonut senkin. Ei kuitenkaan mitään sellaista puhunut.

Suoraan sanottuna jos olisin ollut tuo äiti olisi miutakin vituttanut. Miksi pitää puuttua toisten asioihin. Jos äiti olisi ostanut tupakkaa ja lapsi esim pyytänyt leipää. Olisi se ehkä hieman pistänyt silmään ja mietityttänyt.

Mutta jos oli pillimehusta kyse, miksi siinä pitää toisia alkaa arvostelemaan kaikkien kuulle kassalla.

Viimeksi muokattu:
Suoraan sanottuna jos olisin ollut tuo äiti olisi miutakin vituttanut. Miksi pitää puuttua toisten asioihin. Jos äiti olisi ostanut tupakkaa ja lapsi esim pyytänyt leipää. Olisi se ehkä hieman pistänyt silmään ja mietityttänyt.

Mutta jos oli pillumehusta kyse, miksi siinä pitää toisia alkaa arvostelemaan kaikkien kuulle kassalla.

Hear Hear! Onneksi ei lapsi kyselly leivän perään. Oisin varmasti alkanu itkemään :/

Mä en tajuu miksi joka kauppa reissulla pitäs ostaa pillimehua varsinkin jos tossa lähiksessä käydään tien toisella puolella,kun kotonakin on mehua ja vettä tulee raanasta..
Hieman enemmän hätkähdyttäis jos lapsi itkis nälkäänsä ja leivän perään,kuin että herkkuja vingutaan...

Enkä kyl tajuu kuinka joku kehtaa mennä toisia arvostelemaan tuolla kaupassa tollasen perusteella...

Mistäs tää ap ees tietää jos vaikka kyseinen äiti osti miehelleen tai vaikka mummolleen ne tupakat.. Jonkun toisen rahoilla...:whistle:
Mut eiii ku aina pitää olla nokkaansa toisten asioihin jonkun työntämässä.. :D

Viimeksi muokattu:
No jo on melkoisia curling vanhempia, kun ei uskalleta lapselle sanoa että ei osteta mehua vaan täytyy käyttää rahaa tekosyynä. Huh huh, ei ihme että vanhemmilla on sitten mielestään "haastavia" lapsia jotka eivät ymmärrä, tottele ja osaa käyttäytyä kun ei kyetä edes alkeellisimpia rajoja asettamaan.

Meillä lapsi huusi kerran kaupassa narisevalla äänellä monta kertaa että "äitiiii, mulla on nälkääääää!!!" ja silti ostin itselleni vain Sloggit, peitevärin ja hiuslakkaa.

pidä ap omista asioista huoli älä kyylää muiden ostoksia, se ei sulle kuulu vaikka joku ostaisi koko kartongin tupakkaa.
Tiesitkö muuten että lapsille suositellaan mielummin janojuomaksi vettä, katsos kun se mehu se sisältää pahoja aineita jolloin voi tulla hammaspeikko suuhun, mutta tietty jos itsellä jo hammasproteesit niin eihän sitä nyt lapsenkaan hampaista välitä :(

Meillä lapsi huusi kerran kaupassa narisevalla äänellä monta kertaa että "äitiiii, mulla on nälkääääää!!!" ja silti ostin itselleni vain Sloggit, peitevärin ja hiuslakkaa.

Meillä lapset huutaa aina kaupungilla "mulla on nälkää"
siinä ne pää punaisena huutaa ja minä vain tuumaan joka kerta "mennään kotiin syömään" ja aina joku antaa oikein murhaavia katseita, luojan kiitos ei kukaan vielä ole uskaltanut alkaa sanomaan,vie ne syömään.
Meidän lapsilla kun sattuu tulemaan kaupungissa nälkä ja suomennos tuosta nälästä, mennään mäkkäriin.
Tosiaan kun sanon että mennään kotiin syömään on lapset aloittaneet "ei,siellä on pahaa ruokaa" tai "ei, ei siellä ole mitään syötävää" :D

Eikä tupakkaa keuhkojen täydeltä...

[QUOTE="vieras";23758830]Niin mäkin useesti sanon jostain ostoksesta vaikka olisikin rahaa. Ei makiaa mahan täydeltä.[/QUOTE]

Mä en puuttuis toisten ostoksiin. Kyllähän se tietty inhottavalta näyttää ja tuntuu kun itelle ostetaan tupakkaa eikä lapselle ole rahaa mehuun, mutta jospa se raha oli vaan tekosyy.

Mua niin tympäs kerran, kun kassajonossa esikoinen alkoi vinkumaan karkkia ja kun kieltäydyin ostamasta, joku aivan tuntematon mummo viereisessä kassajonossa puuttui meidän asioihin ja sanoi lapsen kuullen: "Osta nyt toiselle karkkia!". Mitä ihmettä se sille mummolle kuului?! Meillä kun oli tietty karkkipäivä enkä muutenkaan halua opettaa lapsilleni, että joka kauppareissulta ostellaan karkkia ja limsaa. Murr.

Mitä tyydytystä te saatte siitä, että pääsette jollekkin sanomaan julkisella paikalla jostakin asiasta?

en ymmärrä miksi pitää tuntemattomien ihmisten kauppaostoksiin mennä puuttumaan? mitä se hyödyttää? varsinkin jos jostakin pillimehusta on kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja hississäsihisijä;23759786:
Mä en puuttuis toisten ostoksiin. Kyllähän se tietty inhottavalta näyttää ja tuntuu kun itelle ostetaan tupakkaa eikä lapselle ole rahaa mehuun, mutta jospa se raha oli vaan tekosyy.

Mua niin tympäs kerran, kun kassajonossa esikoinen alkoi vinkumaan karkkia ja kun kieltäydyin ostamasta, joku aivan tuntematon mummo viereisessä kassajonossa puuttui meidän asioihin ja sanoi lapsen kuullen: "Osta nyt toiselle karkkia!". Mitä ihmettä se sille mummolle kuului?! Meillä kun oli tietty karkkipäivä enkä muutenkaan halua opettaa lapsilleni, että joka kauppareissulta ostellaan karkkia ja limsaa. Murr.

ei sentään juossut perään karkkipussi kädessä, tuomaan sitä lapselle kun äiti ei suostunut ostamaan..näin kävi eräälle kaverilleni aikoinaan..sai mummeli kuulla kunniansa sen jälkeen..

Yhteistyössä