oletteko tilanneet ulkomailta ??

Kysymys kuuluu , kun juuri sain lapun postin mukana että USA:sta tilaamani doppleri on saapunut , mutta hakupaikka ei ollutkaan posti vaan tulli ???

Joutuuko tosta vielä maksamaan tullumaksunkin vai miksi se pitää hakea tullista , muut muualta tilaamani tuotteet ovat aina tulleet postin kautta ... Tää tullista haku oli uusi asia . Lapussa vaan luki haettava tullista ja osoite ja alla tulliselvitys tehtävä 20vrk ... ???

neitim
 
Joo, siitä joutuu maksamaan jonkun maksun. Miehen sisko asuu jenkeissä ja lähtetti joskus vaatteita lahjaksi mein lapsille, menivät tulliin ja olisi joutunut maksamaan jotain 30 euroa oliskohan sitten jotain veroa (alv?). Onneksi oli mukava tullimies joka sanoi että tällä kertaa ei tarvi maksaa ja jatkossa kannattaa lähettää parissa paketissa noita ettei ole liian iso summa.

muoks. Elikkä tuosta joutuu maksamaan ehkä (?) jonkun tulli maksun ja alvin mikä on 22%.
 
EU:n ulkopuolelta tulevat lähetykset pitää tullata. Yli 45,- ? arvoisista lähetyksistä menee tullimääräysten mukaiset tullit ja Suomen arvonlisävero 22%, jotka lisätään hintaan. Alkuperä (valmistusmaa) ja tuotteen tullinimike vaikuttaa tullin määrään.
 
voi p.. makso muutenkin jo ihan tarpeeksi ja postitkin oli ihan mukavan suuruiset ! ilman posteja tuli juuri n. 60e hintaa ja postien kanssa liki 100e ...

eli tosta n.60e menee tullit ? Mitä kaikkea ... ? :headwall: onko missään mitää kaavaa vai pitääkö vaan varata iso tukku rahaa mukaan ??? :'(

neitim
 
voi saa.. ker..s.splsipowdihcjbshchgvcyuasgvyucfcTYA :headwall: .... aikki pitäis tietää ja laskee etukäteen ... huoh .. tossa taisi olla luokitus , sähkölaite ... et kai se juuri kuuluu kaikkiin maksuluokkiin .. äh , onneks en mitään 150e tilausta sitten tehnyt ! Mut tohon tullilappuun oli merkitty hassusti noi summat (siis ei mikään niin kuin mä olen maksanut ?? )
lapussa lukee 45 dollaria ja postit reilut 25 dollaria ??? Vai lasketaanko ne tosta yhteen jotenkin .. vai onko ne tahalleen laittanut tuohon ihan muita summia vai mistä noi summat tulee ???

neitim
 
Juu olen tilannut ja tullimaksun joutuu maksamaan. (tilasin laukun, ja extraa olevat kulut oli 20 eur muistaakseni - itse laukku ja postit oli n.80 dollaria)
Muista ottaa mukaan maksutositteet, joudut todoistamaan paljonko olet tuotteesta maksanut. Muistaakseni tullin sivuilla on taulukko josta näkee prosentin jonka mukaan tullimaksua menee. Elektroniikalla taitaa olla vähän suurempi maksu.
Paketin joudut myös avaamaan tullivirkailijan valovan silmän alla ja varmistamaan että paketissa on tilaamasi tavara.
 
ääää.. ei mulla oo tositteita . tai sitten tarttee tulostaa toi tilauslista mikä tuli sähköpostiin ... mut mitä noi lapussa olleet summat sit merkkaa ??? vai onko niillä mitään väliä ??

neitim
 
tulosta se varmenne joka s-postissa. Pelkkä pakettilappu ei riitä ja todennäköisesti pyytävät tarkkaa selvitystä mihin laitetta käytetään ja miten. Minulla oli viimeksi vain postilappu ja lähettivät kotiin hakemaan kattavat tiedot.
 
voi saasta .. no joo , en halua lähteä 20km turhaan ajamaan ja sit takas kotiin ... Tulostan siis tuon mukaan ja laitan vaikka patterin ja geeliäkin masun päälle ja näytän miten sillä masuasukkia kuunnellaan :LOL: :saint:

tuunkin sit kertoon että kuinkas paljon niitä maksuja menikään , että tilaanko tuolta enään koskaan mitään !!!!!!

neitim
 
Juu, tee niin - onpahan tullivirkailijoille päivän piristys! :LOL:

Mutta lukase tullin sivuilta ennenkuin menet, siellä tarkat tiedot mitä tarvitset mukaan. Ettei käy kuin mulle, ajamista edestakaisin :headwall:
 
mitä??!!

me tilattiin DOPPLERI USA:sta ja ihan tuli postiin sellaisenaan. kummallista... mutta oliskos siinä joku HINTA-raja mistä pitää se tulli maksaa? oon kuullut et ainakin iHerbiltä, jos tilaa vitamiineja niin jonkun summan ylittävästä pitää maksa tullia.. olisko yli45???
 
Ei menny tullii :D Olin jo varautunut kaikkeen mahdolliseen... Otin tulosteetkin mukaan todellisista kuluista ,mutta en näyttänyt sitä kun ei kysytty !

Mutta siis ei mitään ihmeellistä , kysyi vaan että täällä on jotain tietokoneosia vai ? Sanoin että juu, tai siis tavallaa , siellä on sellainen laite doppleri jolla voi kuunnella sikiön tai vauvan sykkeitä .. sitten kysyi että muistanko mitä maksoi , sanoin että alle 50e , ja ei tarvinnut maksaa mistään mitään !!! Siis maksoihan se hieman enemmän ja postit vielä päälle , mutta kun jostain kumman syystä oli paketin päälle tilaus lappuun laitettu 45 dollaria laitteen hinnaksi + postit .. niin ajattelin että siitä lähdetään , et sanon vaan että alle 50e , jos kyselee lisää niin sitten annan oikeat laput ja maksan mitä täytyy . Toinen virkailija näyttikin et kato.. ja näytti toiselle sitä lapun summaa ...
. Huoh .. tuossakin laskussa joka tulee on jo tarpeeksi .. :D

neitim
 

Yhteistyössä