Oletteko tehneet vielä myöhemmin kotiraskaustestejä esim. viikolla 5 tai 6 ennen neuvolaan menoa?

..vai tarviiko raskautta enää varmistella myöhemmin neuvolassa millään verikokeella tai muulla? Milloin keskenmeno on todennäköisintä? Eikö sen mahdollisuus pitäisi pineenntyä jatkuvasti kun viikot etenee? Onko kenelläkään tietoa, eka kuukausi?

Milloin olette ekan kerran menneet neuvolaan? Itse olin ekalla kerralla viikolla 9, jolloin kuultiin samalla sydänäänetkin ja tarkoitus olisi nytkin koittaa samoille viikoille.
 
Mä tein raskaustestin viikolla 8, kun toisetkin menkat jäivät tulematta. Viikolla 10 eka neuvola ja ultra viikolla 12.

Meillä ollut kakkonen tilauksessa jo 1,5 vuotta eikä ole tärpännyt. Jos tärppää niin en kyllä ihan heti testiä tee. Teen sen sitten tyyliin 6.viikko tai jotain, kun olen varma, että jotain on tapahtunut ja lapsi saanut alkunsa.

Keskenmenon todennäköisyys on suurin ensimmäiset 14.viikkoa muistaakseni. Tämän tiedon saa kyllä korjata. Keskenmenon todennäköisyys kyllä pienenee sitä mukaan, kun viikkoa kertyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Mä tein raskaustestin viikolla 8, kun toisetkin menkat jäivät tulematta. Viikolla 10 eka neuvola ja ultra viikolla 12.

Meillä ollut kakkonen tilauksessa jo 1,5 vuotta eikä ole tärpännyt. Jos tärppää niin en kyllä ihan heti testiä tee. Teen sen sitten tyyliin 6.viikko tai jotain, kun olen varma, että jotain on tapahtunut ja lapsi saanut alkunsa.

Keskenmenon todennäköisyys on suurin ensimmäiset 14.viikkoa muistaakseni. Tämän tiedon saa kyllä korjata. Keskenmenon todennäköisyys kyllä pienenee sitä mukaan, kun viikkoa kertyy.
uusin tieto (helistimen sivuilta luin) että kun on ultrassa nähty sydämen syke(yleensä 7+) niin sitten on enää hyvin pieni mahdollisuus keskenmenoon..tuo ennenvanhaan ollut maaginen 12vko perustui sihen,että sydänääniä ei voitu senaikaisilla keinoilla kuulla mahan läpi ennen..:)
 
Itse arvasin olevani raskaana, kun ei menkkoja kuulunu/näkyny kahteen viikkoon ja virtsa haisi voimakkaasti (hormooneille, viisaammat ovat kertoneet...). Tein testin kotona vk.5 (joka näytti positiivista) ja soitin neuvolaan. Eka neuvolakäynti vk. 7. Ei neuvolassa enää tehty raskaustestejä. Perusnäytteet otettiin, täyteltiin paprut, ja "juteltiin mukavia". Vk. 9 kävin sitten neuvolalääkärin pakeilla ja silloin kuunneltiin sydänäänet. =)
 

Yhteistyössä