Oletteko te antaneet opettajalle jonkun joululahjan?

Ekaluokan opettajasta kysymys. Itse olen päiväkodin tädeille aina vienyt, mutta nyt kun opettajasta kysymys niin miten olette toimineet? Onko se lahjontaa jos vie jotain vai miten tuolla toimitaan? Jos taas ei vie, niin katsotaanko pahalla? auttakaa. Mitä olette vieneet? Opettaja on kyllä ollut hirveän ihana ja hienosti tsempannut meitä ja poikaa, joten haluaisin kyllä jotenkin muistaa jouluna.
 
Me ei viety. Tai siis mä oisin jotain laittanutkin mutta mies sitten sanoi, ettei ruveta menemään siihen jokavuotiseen rumbaan - vaan muistamme toki sitten jos/kun opettaja vaihtuu tms.

Eli emme muista näin jouluaikaan tänäkään vuonna. Poika jos haluaa, saa askarrella joulukortin - sekään ei pakko ole.
 
"joku"
Mä olen opettaja ja sanoisin ja ei kyllä kaikki tuo lahjaa. Yleensä oppilas tai vanhempi vie huomaamattaan luokkaan tullessa lahjan pöydälle, joten ei siinä edes huomaa, toiko joku vai ei. Enkä jälkikäteen mieti, että miksiköhän joku ei tuonut. Ja toisaalta en myöskään koe minään lahjontana, jos joku tuo jotain, koska lahjan antaminen on niin yleistä. Liian arvokasta ei kannata viedä, koska vaikka en sitä ole koskaan tuntenut lahjontana, niin se on tuntunut vähän kiusalliselta silti.

Kukat ovat aina ihania, mutta joinain vuosina ne ovat valitettavasti menneet hukkaan, sillä ollaan vietetty joulu muualla. Jos jotain haluaa antaa, niin suklaarasia ja lapsen itsensä piirtämä kortti on aina toimiva ja täysin hyvä lahja. Ja suklaarasialla tarkoitan siis ihan näitä 3,5 euroa maksavia.
 
lahjojen antaja
olen semmonen ihminen joka haluaa jakaa kiitosta ja vatsinkin hyvästä palvelust ja tyostä.
Lahjaksi on annettu jouluservettejä ja mukana pari kynttilää, hilloa, sinappia, patalappuja, pannunalusia jne jotain pientä mutta kuitenkin ajatuksella annettua.
 
"nuuh"
Mä ostin tiskirätin ja keittöpyyhkeen koska olen tehnyt kardinaalimokia ja ostanut aiemmin kahvia (ei juo), suklaata (ei syö) ja kukkia (allerginen). Pöytiä pyyhkii myös kaikki allergiset.
 
"vieras"
Meillä poika käy pientä kyläkoulua ja poikamme on eristyislapsi kehitysviiveen ja keskosuuden vuoksi. Koko koulun henkilökunta keittäjää myöten on ollut meidän mukana viimeiset kuusi vuotta ja olen joka joulu ja kevät muistanut jollain pienellä heitä kaikkia. Jouluksi olen joka vuosi vienyt heille nätin kuusen koristeen ja ovat tykänneet kovasti. Koululla on kuusi aikuista joita muistan.
 
666
Kyllä, joka vuosi kaikkien lasten luokanopettajille, luokanvalvojille ja ryhmänohjaajille. Kukkia tai suklaata on annettu. Yhdelle opelle leivottiin aina suklaakakku, kun hän tykkäsi siitä niin paljon.
 
Peyote
Millainen olisi sellainen superkiva ope, joka teiltä saisi kukituksen?
Lähinnä sellainen, jonka lapsi itse kokee tosi kivaksi. Innostava. Sellainen, joka on kiinnostunut hoitamaan esimerkiksi ristiriitatilanteet loppuun asti. On sellaisiakin opettajia ollut.

Tarkoitin vaan, että vakiona ei ostella opeille mitään, ellei satu olemaan opettaja, jota erityisesti haluttaisiin muistaa. Mä en oikein pidä siitä lahjapakosta. Toivottavasti se lahjattomuus ei vaikuta opettajan suhtautumiseen oppilasta kohtaan.

Ollaan silloin viety jotain jos lapsi itse ehdottaa niin.
 

Yhteistyössä