Oletteko pystyneet ajamaan autoa raskauden loppuun asti ja miten pian synnytyksen jälkeen?

Tässä sitä mietin, että kuinka pitkään kukakin on uskaltanut ajella autolla raskausaikana, vai onko maha alkanut olemaan liiaksi tiellä ja miten pian synnytyksen jälkeen olette taas ratin taakse istuneet.
 
Autoa ajoin melkeimpä koko raskausajan. Viimeinen kerta tais olla viikkoa ennen synnytystä eli viikolla 41 Ei ollut maha edessä vaikka painoa tulikin reilut 20 kg.
Synnytyksen jälkeen heti kun muutenkin pystyin istumaan, vaja kaks viikkoa synnytyksen jälkeen. Olisin varmaan aikaisemminkin jo ajanut mutta kun oli paikat niin kipeenä, että ei istumisesta tullut mitään :|
 
Autoa ajoin koko raskauden ajan. Synnytyssairaalaan (rv 30+4) en sentään ite ajanu :p, mut samana päivänä olin ollu vielä autolla liikenteessä. Maha ei ollu ollenkaan tiellä, mut autosta poisnouseminen oli loppuraskaudesta hieman hankalaa.

Synnytyksen jälkeen jatkoin autoilemista heti sairaalasta kotiin tultua, vaikka "alakerta" hiukka kipeä olikin.
 
"Santtu"
Ajoin ihan loppuun asti, siis vielä samalla viikolla kun synnytin. Synnytyksestä n.10 päivää myöhemmin lähdin ajamaan.
Se mahtuuko ratin taakse on todella auto kohtaista ja lisäksi siihen vaikuttaa jalkojen pituus aika paljon. Töistä jouduin jäämään pois jo rv26 kun työ aika raskasta ja siinä vaiheessa oli työautossa mahan ja ratin välissä 3cm. Mutta omassa autossa oli väliä vielä yli 10cm.
 
Huomasin sen, että autosta paljon riippuu, kun ajoin pari päivää tätini micralla, jossa ei voi rattia säätää, niin eipä ollut paljon mahan ja ratin välissä tilaa ja penkkiäkään kun ei voinut taaksemmas laittaa tai jalat ei ylettäisi polkimille.
Nyt ajelen vanhempieni farmari Opelilla, jossa taas voi penkin korkeutta säätää ja rattia myös ylemmäs ja kauemmas, joten sillä on tilaa ajella isommankin mahan kanssa.
 
Tosiaan, erikokoisia ja mallisia autojakin on, mutta minä en ylettänyt ajamaan rv 34 jälkeen, vaikka kolmea eri autoa kokeilin. Tosin, vaikuttaahan sekin, että kaksoset oli mahassa :D
Mutta niin, viikko sektion jälkeen lähdin taas autoilemaan.
 
bb
Ajoin ihan loppuun saakka, taisin käydä viimeisen kerran ajamassa synnytyspäivää edeltävänä iltana. Synnytyksen jälkeen meni pidempi aika, ihan siksi että leikkauksen jälkeen eivät suositelleet autolla-ajoa muutamaan viikkoon.

Samoin ajoin polkupyörällä ihan raskauden loppuun asti ja olisin ajanut sairaalaankin, jos ei mies olisi estänyt. Tuumi että mitä ne sairaalassa ajattelevat hänestä, jos päästää vaimon pyöräilemään yliaikatarkastukseen monta kilometriä ja vielä tammikuussa.
 
annim*
Tässä sitä mietin, että kuinka pitkään kukakin on uskaltanut ajella autolla raskausaikana, vai onko maha alkanut olemaan liiaksi tiellä ja miten pian synnytyksen jälkeen olette taas ratin taakse istuneet.
viimeiseen asti ja suurinpiirtein kun kotiin olen tullut niin kauppaan on pitänyt lähteä ruokaostoksille,
ei mull sitten vissiin ole isoa vatsaa ollut kun olen sinne väliin mahtunut
 
"pikkubertta"
Ajoin samana päivänä kun sitten laitokselle lähdettiin - ei tullut mieleenkään ettenkö olisi ajanut. Synnytyksen jälkeen ajoin samana päivänä kun olin päässyt kotiin.
 
"mii"
Ajoin autolla 2 päivää ennen synnytystä harjoitus suppareitten säestämänä ja muutenkin ajoin paljon raskausaikana, ei ollut muuten hankalaa kuin autosta nouseminen. Ja sitten 1.5 viikkoa synnytyksen jälkeen niin palaisin auton rattiin..(osastolla meni 1vko)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mitä häh täh;22103717:
Miten pieniä autoja teillä oikeen on, jos ette kerran mahdu?!
No siinähän vaikuttaa kyllä enemmän omat mittasuhteet (miten pitkät/lyhyet kädet ja jalat ovat) verrattuna vatsan kokoon kuin auton koko ;D
 
mikäs siinä
[QUOTE="manna";22103230]No kyllä olen ajanut niin autoa kuin fillariakin ihan loppuun asti, ja autoa myöskin heti kun sairaalasta on kotiuduttu..[/QUOTE]

Mä myös fillaria samana päivänä vielä kun synnyttämään läksin. Kortti kyllä on mutta ei enää autoa.
 
Aika huonosti olen pystynyt loppuraskauksina ajamaan, mutta pakkohan se on ollut kun täällä peräkylässä asutaan. Viimeiset 4kk suurinpiirtein on ratti vatsaan hangannut ja takki on ollut vähintään pakko avata. Synnytyksen jälkeen olen kuitenkin heti pystynyt normaalisti ajelemaan.
 
En ihan loppuviikoilla enää ajanut lainkaan ja oisko jostain 35 viikosta, kun vähensin vain pakollisiin.

En vaan mahtunut ratin taakse, en saanut penkkiä siirrettyä, kun en taipunut ja muutenkin autossa alkoi helposti supistella.

Uudelleen ajoin heti synnytyksen jälkeen. :)
 
[QUOTE="vieras";22103768]No siinähän vaikuttaa kyllä enemmän omat mittasuhteet (miten pitkät/lyhyet kädet ja jalat ovat) verrattuna vatsan kokoon kuin auton koko ;D[/QUOTE]


Just näin, eihän sillä auton koolla mitään väliä ole, jos joutuu penkin siirtämään ihan eteen ja kenties tyynynkin seläntaakse, jotta polkimiin yltää... ja kun kohdunkorkeus on pienellä äidillä 37cm, niin vaikka auto olisi 9 paikkainen pikkubussi, niin silti on ratti massussa kiinni.
 

Yhteistyössä