Oletteko nimeä antaessanne miettineet sitä, "kenen mukaan" nimeätte lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja fundersam
  • Ensimmäinen viesti
Joo tytön eka nimi on mun mummon tokanimi. ja tokanimeen sisältyy oman mummonsa etunimi. Sit vanhemmalla pojalla on ukkiensa nimistä johdettu toka ja kolmonen ja sit nuoremmalla pojalla toka nimi on mun ihailemalta julkkikselta ja myös mun ukilla oli se sama nimi toka nimenä ja sit kolmas nimi tulee johdannaisesti mun toka nimestä.
 
vieras
Ei todellakaan. Oon aika huonosti perillä kuuluisuuksista että jos jollekin sama nimi ois sattunutkin niiin ei todellakaan tarkoituksella.
Nimet valittu sen perusteella mistä ite tykkäämme. Isovanhempien ym nimet aika järkkyjä (Reinoa ja UUnoa) joten suosiolla jätetty pois. Vanhimman pojan toinen nimi ainoa mikä on kulkenut suvussa.
 
Meillä on osittain. Juuso Justus on vaan nimi mistä tykkäsin, kolmas nimi on sama kuin minun veljelläni, isälläni ja miehelläni toisena nimenä.

Tytön nimi taasen tuli ku tykkään nimestä joka hänellä ensimmäisenä. Käyttö nimi taasen tuli mieheni etunimestä ( takaperin- k ) ja mun toisesta nimestä.

Toisen tytön nimi tuli vanhempien lasten suusta. He sen antoivat vauvalle jo silloin kun hän oli mahassa. Toinen nimi on mun mummon etunimi ja kolmas nimi on miehen suvussa kulkenut vuosia.

Eli meillä lasten nimet, joskut niistä ainakin on tulleet suvusta. Ei heitä kuitenkaan ole nimetty kenenkään mukaan.
 
LepikonHeta
Olisin halunnut käyttää tytöilleni miehen äidin tai sukulaisnaisten nimiä, mut "sopivat" oli jo miehen veljen ja siskon lapsilla. Sen verran nimiä mietin etten halunnut antaa nimeä joka oli top 10 listan kärjessä, kuitenkin suomalaiset nimet ja sit en halunnut, että töissä tai aiemmissa työpaikoissa oli samannimisiä potilaita. Tai että nimi olis sama kuin jollain "karmivalla" tyypillä. :ashamed:
 
Kimppa
Kyllä sen verran ollaan mietitty, ettei nimellä ole mitään erikoista "painolastia" menneisyydestä. Yksi nimiehdotukseni piti hylätä, koska miehen suvussa oli sen niminen juoppo joka tappoi itsensä juomalla. Vähän huonot vibat..
 
Turkilmas
Molemmissa nimissä osittain. Esikoisen etunimi tulee mun suvun puolelta ja toinen nimi on miehen nimen mukaan. Ei siis sama, mutta pidennetty versio miehen nimestä :D. Peikkiksellä (siis kuopus) taas kolmas nimi on miehen suvusta.
 
Meijän poikien toiset nimet kulkevat miehen suvussa toisina niminä, mutta sattuipa niinkin että kyseinen nimi oli myös minun ukkini nimi.
Kuopuksen kolmas nimi, on minun veljeni toinen nimi, mutta nimen päätös hetkellä en hokannut sitäkään eli oli sitten sattumalta sama. Ja kuopuksen nimi on myös yhden sukulaisen nimi, joiden kanssa ollaan tuskin koskaan tekemisissä ja tämä poika on jo yläaste ikäinen. Nimi kuitenkin kirjoitettu eri tavalla. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
kyllä. tosin fiktiivisten hahmojen perusteella ovat nimensä saaneet :whistle: :heart:
Nyt on pakko kysyä, mitkä teidän lasten nimet sitten on?

Tää on nimittäin nyt jo selaillut Tolkienin opuksia "sillä silmällä", vaikkei lapsesta ole vielä tietoakaan.. :whistle: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
kyllä. tosin fiktiivisten hahmojen perusteella ovat nimensä saaneet :whistle: :heart:
Nyt on pakko kysyä, mitkä teidän lasten nimet sitten on?

Tää on nimittäin nyt jo selaillut Tolkienin opuksia "sillä silmällä", vaikkei lapsesta ole vielä tietoakaan.. :whistle: :heart:
Minea Helena ja Miska Sinuhe :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
kyllä. tosin fiktiivisten hahmojen perusteella ovat nimensä saaneet :whistle: :heart:
Nyt on pakko kysyä, mitkä teidän lasten nimet sitten on?

Tää on nimittäin nyt jo selaillut Tolkienin opuksia "sillä silmällä", vaikkei lapsesta ole vielä tietoakaan.. :whistle: :heart:
Minea Helena ja Miska Sinuhe :heart:
Kivat nimet teidän lapsilla. =)
 

Yhteistyössä