Oletteko nähneet rumia lapsia? Voiko lapsi olla ruma mielestäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rumialapsia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan 'ruma' aika voimakas sana, mutta sanotaan näin päin että selvästi vähemmistö lapsista miellyttää minua ulkonäöllisesti. Kai se johtuu siitä, kun ei niissä toisten lapsissa ole omia piirteitä.

Meinasin ensin sanoa, että ei rumia lapsia ole olemassakaan, mutta perun hetken mietittyäni. Olen nähnyt näitä "isopäitä" muutamalla sukulaislapsella ja otsa etenkin on suhteettoman iso kasvojen alaosaan nähden. Näky on kuin siloiteltu ET.

Onhan niitä, mutta suurin osa tietämästäni tapauksista on hieman ikävuosia saatuaan muuttunut kauniimmiksi tai komeammiksi. Yhdenkin ystävän poikalapsi näytti sellaisena n. 1-vuotiaana Jope Ruonansuulta, mutta nyt muutaman vuoden iässä on jo ihan salskea miehenalku. Kasvonpiirteet näyttävät aivan erilaisilta. Lisäksi oli todella pyöreä hyvin pienenä, mutta siitä kun alkoi kasvaa, hoikistui koko ajan.

Yleensäkin lapsen rumuus liittyy mielestäni lihavuuteen - mikä on tietysti hyvä siinä mielessä, että usein painon putoaminen auttaa. Lapsilla varsinkin kun se ylimääräinen massa tuntuu kertyvän aika paljon naamaan (ja mahaan), jolloin tulee se possuefekti, kun rasva vääristää piirteitä. Samahan se on sellaisilla lihavilla aikuisillakin, joilla kertyy helposti naamaan, mutta mielestäni lapsilla on tätä taipumusta enemmän.

Tuo ylläoleva nyt varmasti kuulosti jonkun mielestä kamalalta, mutta minkäs teet. En kuitenkaan ikimaailmassa menisi kenellekään arvostelemaan lapsensa ulkonäköä. Käytöstapoja pitää aina olla, eikä se ketään ihmisenä muuta, miltä sattuu näyttämään.

Mutta mun tutuista ne lapset jotka on olleet vauvana pulleita ja mahdollisesti vielä taaperona on kasvanu pitkiä ja laihoja aikuisia. Poikkeuksetta noi pullukat on ollu rintaruokittuja ja hoikista vanhemmista. Mutta sit ne laihat luuviululapset omaa vähintään pullukan äidin ja ovat jo koululaisena tukevia lapsia. Mut tää vaan mun kokemuksella. Toisekseen ne sellaiset laihat vauvat etenki pojat näyttää ihan klonkuilta ja vanhoilta ukoilta. En tykkää. Sit harvassa on ne oikeasti kauniskasvoiset ja nukkemaiset vauvat /lapset joita näkee jossai ulkomaisten lehtien sivuilla.

Yhteistyössä