Oletteko nähneet rumia lapsia? Voiko lapsi olla ruma mielestäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rumialapsia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rumialapsia

Vieras
Ks. otsikko.
Varmaan moni on sitä mieltä, että ei lapsi voi olla ruma. Itse olen sitä mieltä, että kyllä lapsissa kuten aikuisissakin on niitä kauniita ja komeita, taviksia, ja sitten vaan on niitä joiden ulkonäkö ei miellytä. Eli rumia, karusti sanottuna.

Ja tämä tuli mieleen ystäväni lapsesta. Hänellä on pieni poika, joka on kyllä oikein suloinen tapaus. Iloinen ja aurinkoinen lapsi. Mutta ei kyllä ulkonäöltään ole suloinen. Lapsi on nyt puolivuotias ja on syntymästään asti ollut todella pullukka ja isokokoinen muutenkin. Kasvaa äidinkin mukaan reilusti yläkäyrillä. Lapsella on iso, epämääräisen muotoinen pää, iso perunanenä, jossa sieraimet sojottaa kohti taivasta kuin possulla, silmät on pienet, ja silmän sisänurkasta poskille lähtee semmoset rumat "vakouurteet" mitä joillain aikuisillakin näkee. Korvat on isot ja tosi höröt. En voi sille mitään ettei lapsessa ole mielestäni ulkonäkönsä puolesta mitään suloista.

Eikä ole ensimmäinen lapsi jonka ulkonäöstä en pidä. Ja ei, tuo ei tarkoita etten pitäisi itse lapsesta muuten.. Ja ei tää ei ole mikään Porvoosta päivää trolli. :P

No en minä kuitenkaan kellekään lapselle, tai aikuiselle, menis sanomaan että oletpas ruma. Ei kukaan omalle naamalleen mitään voi. Tai ei ainakaan kamalan paljon, naiset voi tietty sutia pakkelia, mutta sekin auttaa vaan tiettyyn rajaan asti. Ei meistä kukaan ole valinnu millaisen nenän, suun, silmät saa.
Ja toivottavasti ei kukaan vanhempi omalle lapselleen sano että lapsi on ruma.

Mutta kyllä mä silti pidän joitain ihmisiä rumina ulkonäkönsä puolesta.

Minulla tuli lähinnä mieleen siksi kun tämä kaverini postasi ison läjän kuvia vauvastaan facebookiin. Ei sillä, kiva muksu se on ja hauska katsoa niitä kuvia mutta minkäs teet, ei oo kauneimmalla olemuksella vauvaa siunattu. Tosin voihan olla tällanen "ruma ankanpoikanen" tapaus.

Todellakin voi, ja olen muutamia nähnyt. Se on tietysti asia jota ei missään nimessä mennä toiselle sanomaan :) En koe tarpeelliseksi mennä loukkaamaan ketään sanomalla että hänen lapsensa on ruma.

On, hyvin usein pojat on mielestäni rumia. Varsinkin ne joilla on lyhyt tukka ja se ällöttävä pitkä tupsu takaraivossa YÖK!!! Ja ne lapset, enimmäkseen pojat tässäkin, jos koko yläikenet näkyy kun nauraa tai hymyilee, niin TUPLA YÖK!

Olin lapsena ruma. Tosi laiha ja pienikokoinen. Ohuet vaaleat hiukset meni pitkin päätä, ihan kuin olmilla. Naama ihan valkoinen ja siinä oli rumia verisuonia koholla. Hailakat vihreät silmät.

Olen vieläkin ruma.

Kyllä, mutta yleensä rumista vauvoista (leveä suu, kummallinen nenä) kasvaa kauniita aikuisia, ja päinvastoin! Koska ihmisen piirteet säilyy samana, mutta osa niistä näyttää lapsena sievältä mutta ei sovi aikuiselle ollenkaan, ja päinvastoin. Kyllä ne tähän maailmaan mahtuu =)

Kaljut vauvat ovat mielestäni lähes aina rumia. Varsinkin tyttövauvat, en kyllä ole ikinä sanonut tätä kenellekään ääneen, ihastelen vaan et onpas söpö vauva..

Erään tuntemani henkilön kuopus näytti mielestäni aivan bodyyn ängetyltä possun js kampelan risteymältä...

miten voi sisarukset olla niin eripuusta veistetyt? Hänen isosiskonsa oli aivan uskomattoman kaunis vauva. Edes omani, vaikka nätti onkin, ei yltänyt sille täydellisyyden tasolle. Hämmästytti aina kun sen pikku kaunottaren näki, nyt koululaisena on yhä kaunis, siro ja kaunis ääninen.

Tämä ei-niin-kaunis-pikkusisko taas.... no on hänessä nykyään jotain porsasmaista söpöyttä, mulkosilmät valitettavasti pysyneet. Ääni käheä ja ruumiiltaan kömpelö ja iso.

Ressukka pikkusisko tulee olemaan aina täydellisen siskonsa varjossa jos luontoäiti ei ala parinvuoden päästä tekemään ihmeitä! !!!

Totta kai on rumia ja kauniita lapsia ja vauvoja siinä missä aikuisiakin. Mutta rumuuskin on katsojan silmässä, se mikä jollekin on rumaa voi toiselle olla kaunista. Enkä tietenkään kenellekään sano että oletpas ruma.

Harva lapsi on rumannäköinen minun mielestäni. MInun tuttavapariskunnalla on 2 lasta ja molemmat ovat isopäisiä kummajaisia. Ohan niillä ruskeat silmät, joita joku voi pitää kauniina, mutta minusta ne vaan on karmivan näköisiä lapsia. Ja tämä mamma postailee joka päivä lastensa kuvia fb:iin.

Totta kai on olemassa rumia lapsia. Olen todella lapsirakas, mutta silti on lapsia, jotka eivät herätä minussa minkäänlaista "awwwww!" reaktiota. Anteeksi teini-ilmaus, en tiedä miten muuten sen kuvailisin.

Kaikkea sitä ihmiset uskovat, kuten joku tässä ketjussa, että rumista lapsista tulee kauniita aikuisia ja päin vastoin ;D;D

Kauneushan on katsojan silmissä, tietysti :). Mutta joo, olen nähnyt paljon mielestäni "rumia" lapsia, ja etenkin vauvoja kun vuosia sitten työskentelin synnärin vauvalassa.

Minä tykkään sellaisista klassisista pyöreäkasvoisista ja pyöreäposkisista vauvoista. Ja ne "kuivakat" kapeakasvoiset ei taas ole yhtään minun mieleeni. Monet niistä jopa mielestäni rumia, mutta joku toinen varmaan ajattelee päinvastoin. Myös hahtuvahiuksiset tai jopa täysin hiuksettomat taaperot ja etenkin tytöt eivät kyllä ole niitä kauneimpia näkyjä..

Mutta nämä mielipiteeni pidän kyllä ihan omana tietonani, lukuun ottamatta tällaisia anonyymipalstoja..

mulla kaverilla on kaks lasta.. toinen on koko ikänsä ollu oikein kaunis.. kauniit ruskeat hiukset, kauniit tummat kulmakarvat, pitkät ripset.. siro, suuret silmät, pieni nykerönenä, kauniin muotoiset kasvot.. toinen lapsi.. hällä on ihan valkoset hiukset, ohuet, ja vielä semmonen kalju laikku tukassa kun on vauva.. nenä on ku possun töpselinokka ja silmät pienet.. pää on kummallisesti semmoseen kaheksikon muotonen.. että se kahdeksikon "pallojen" väli tulee ohimolle.. pää on iso möykky ylhäältä sit kapenee ohimoiden kohdalla, ja alhaalta taas iso möykky ja kunnon pullaposket..

Mun esikoinen oli heti syntymästään asti tosi nätti lapsi, mutta kuopus ei todellakaan ollut :D Oli enemmän vanhan äijän kuin vauvan näköinen. "Vika" parani muutamassa kuukaudessa, nyt on ainakin mun mielestä mahdottoman söpö.

Yhteistyössä