Oletteko koskaan olleet häissä, joissa lapset otettu huomioon monissa asioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Miten? Monien häissä tuntuu, ettei lapset ole tervetulleita tai muuten heitä ei ole mitenkään otettu huomioon.Oletko siis kohdannut häät, joissa lapsia on ajateltu tai oletko itse huomioinut pikkuiset vieraat häissäsi?

Täällä päin häät on perhejuhla. Usammissakin häissä on ollut lapsille oma ruokapöytä, jonkinlaista touhunurkkausta värityskirjoineen ja muine puuhineen jne.

olen ollut monissakin, itseasiassa kaikki häät joissa olen ollut on olleet perhejuhlia minne on kutsuttu koko perhe ja vieläpä ne vanhat mummot ja papatkin. Lapsilla on ollut esim juhlapaikan eteisessä tms paikasta riippuen leikkipaikka, joitakin kirjoja ja muuta tekemistä.
lapset kuuluu perheeseen ja avioliittoon mennään perheenperustamisen vuoksi, näin olen minä tajunnut,siis aika monella on mielessä ne omat lapsetkin sitten joskus.
yksissäkään häissä missä olen ollut ei lapset ole koituneet häiriöksi, tosin itse en lasten kanssa ole nähnyt sitä miten sitten joku muu on saattanut pikkutunneilla koitua häiriöksi eli ei sitä kenenkään ole pakko pikkutunneille jäädä, ei lapsettomienkaan. viimeksi olin työkaverin häissä yksin ja lähdin pois kun olin katsonut häävalssin ja tanssinut itse pari kappaletta ja nähnyt kun sulho pyöräytti muutaman vuoden ikäistä kummitytärtään myös parketilla. Eli siis jos lapset jaksoi valvoa niin ei ainakaan noissa häissä näyttäneet tanssinkaan aikaan häiriöksi olevan eikä taas muu hääväki lasten häiriöksi.

Meidän häihin on lapsetkin kutsuttu.:) Ajattelin juuri että pitäisiköhän lapsille vaikka ulos laittaa sellaiseen telttaan jotain herkkuja ja jotain tekemistä.. Häät kun on sellaisessa kartanossa niin siihen pihaan voisi hyvin laittaa jonkun sellaisen katoksen/teltan.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Meidän häihin on lapsetkin kutsuttu.:) Ajattelin juuri että pitäisiköhän lapsille vaikka ulos laittaa sellaiseen telttaan jotain herkkuja ja jotain tekemistä.. Häät kun on sellaisessa kartanossa niin siihen pihaan voisi hyvin laittaa jonkun sellaisen katoksen/teltan.

Kuulostaa hyvältä, mutta onhan siellä sitten joku myös vähän perään katsomassa jos on kovin erillään muusta "toiminnasta"? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:

Kuulostaa hyvältä, mutta onhan siellä sitten joku myös vähän perään katsomassa jos on kovin erillään muusta "toiminnasta"? :)

Niin..sehän siinä kyllä on että katoilevat kyllä pian siitä pihasta... :whistle: Vaikka kyllä nuo varmaan muutenkin ulkona juoksentelevat siellä. Onhan siinä vähän isompiakin lapsia jotka vähän osaa perään kattoa mutta kyllä siinä tietysti pitäs aikuinenkin olla.. Täytyy palkata joku vartija.:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen tosiaan sitä vahdin palkkaamista. Saisitko joltain lapselliselta lainattua liukumäkiä, pomppulinnaa, lasten videoita, kirjoja ja muuta ajanviihdettä?

Mie oon itekkin lapsellinen..:D Joten kyllä tuolt kaikkee löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen tosiaan sitä vahdin palkkaamista. Saisitko joltain lapselliselta lainattua liukumäkiä, pomppulinnaa, lasten videoita, kirjoja ja muuta ajanviihdettä?

Mie oon itekkin lapsellinen..:D Joten kyllä tuolt kaikkee löytyy.

Sori, katoin vaan syntymävuoden mutta en sitä etuliitettä siinä.

Meidän piireissä häät ovat perhejuhlia ja aina huomioidaan lapset. Ainakin ruoan ja juoman osalta jos ei muuten erityisesti. Yhdet häät muistan missä oli kutsuttuna lapsia ja ajateltu syötävät jne...mutta illan mittaan ne muuttuivat ryyppybileiksi joissa lapset(osa taaperoita) siellä känniläisten keskelllä iltamyöhään,
kannettiinpa joku umpikäki äiti taksiin ja lapsi siinä vaiheessa vasta vietiin yöhoitoon. Tuolloin kyllä ihmettelin menoa ja sitä miksi ryyppärit eivät jotenkin muuten olleet miettineet lasten kannalta juhlia. Jos ryypätään niin lapset pois ajoissa ja perhejuhla vaihtuu aikuisten jatkoiksi.
Omissa häissämme oli kutsuttuna kaksi lasta, heille ei erityistä viihdykettä ollut, jos ei häiriötäkään heistä.

No meitä on moneen junaan. Meillä ainakaan nautita alkumaljaa ja ruokajuomia enempää jos lapset on mukana. Kotiin mennään autolla, ryyppäjäiset on joskus muulloin kun lapset ei ole mukana. Ja viimestäänn 22-23 ollaan lähdetty pois.

Suosittelen myös sitä omaa ruokapöytää pienille. Vanhemmat saa jo tenavat ruokittua ja vietyä sinne telttaan huvittelemaan ja itse saa syödä rauhassa- sitä ei usein perheellisillä tapahdukaan. Ja omat ruoat, ei mitään sisäfileitä, mitä lapset ei kummiskaa syö, muttei myöskään tyyliin ranskalaiset ja nakit. Kalasta monet lapset pitää esimerkiksi.

mun häissäni silloin joskus exän kanssa järkättiin lapsille leikkinurkkaus, johon palkattiin pari leikkitätiä kolmeksi tunniksi. siellä oli varattu mm; piirustusvälineet, pientä askartelua, kirjoja, leluja ja videoita lapsille. ja tietty siellä nurkkauksessa (tai no, yksi kokonainen huone se oli :D )oli karkkia, sipsiä, poppareita ja limua tarjolla.

lapset viihtyivät oikein hyvin =)

olimme ajoittaneet leikkitätien saapumisen melkein heti ruokailun ja kakkukahvien (lapsille ihan oma menu) jälkeen, joten häävalssit ym. meni oikein rauhaisasti :D

minulla ei ollut silloin vielä omia lapsia.

Yhteistyössä