Oletteko kokeneet samanlaista tai kuulleet jollain olevan?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Varmaan melko vaaratonta, mutta olen nyt useasti herännyt yöllä tukehtumisen tunteeseen. En muista tunnetta tarkalleen, mutta se on hyvin epämiellyttävä ja mun on pakko yskiä. Mistähän tälläinen johtuu? En koskaan muista että johtuisi mistään unesta.
 
"alkup."
Nukutko selälläsi, onko nenäsi usein tukossa ja hengität siksi suun kautta (ehkä kieli 'valahtanut kurkkuun')? Kuorsaatko? Onko uniapneaa? Entä unihalvauksen mahdollisuus?
Nukun selälläni ja kyljellä. Mutta kun olen herännyt tuohon tunteeseen niin olen ollut selälläni. Nenä ei ole usein tukossa. En ilmeisesti kuorsaa kun joskus harvoin ja hiljaa.

Isälläni on kyllä uniapnea, onko se perinnöllistä?
 
"alkup."
Onko syytä kertoa asiasta lääkärille? Voiko olla, että olen oikeasti lopettanut hengittämisen ja herään siihen ja miksi minua yskittää? Vai kuuluuko se asiaan?
 
-.-
No sinä olet nukkunut syvään ja ehkä tosiaan kieli tai sylkeä valahtanut alas. Tapahtuu minulle joskus harvoin. Silloin yskin myös. Kuorsaan myös välillä mikä saattaa olla syy ja silloin olen myös selälläni. Mielestäni on vaaratonta mutta häiritsevää. Voithan keskustella jos se vaivaa sinua tai kokeile jotakin apteekista kuorsaukseen.
 
Vier
Olen kokenut samaa refluksiin liittyen, kammottava vaiva. Nyt harvemmin, yhdessä vaiheessa heräsin joka yö ainakin kerran tukehtumisen tunteeseen kun mahanestettä valui henkitorveen. Nousin istumaan sydän hakaten ja yritin saada henkeä... Tosi inhottavaa.
Ylipaino pahentaa.
 
"alkup."
No sinä olet nukkunut syvään ja ehkä tosiaan kieli tai sylkeä valahtanut alas. Tapahtuu minulle joskus harvoin. Silloin yskin myös. Kuorsaan myös välillä mikä saattaa olla syy ja silloin olen myös selälläni. Mielestäni on vaaratonta mutta häiritsevää. Voithan keskustella jos se vaivaa sinua tai kokeile jotakin apteekista kuorsaukseen.
Niin joo voisi ollakin, että sylkeä valahtanut alas. Tunne vähän sama kuin jotain menisi väärään kurkkuun. Herään vaan siihen ihan kauhuissani, koska tunne on et olisin tukehtumaisillani tai lopettanut hengittämisen.
 
"alkup."
Olen kokenut samaa refluksiin liittyen, kammottava vaiva. Nyt harvemmin, yhdessä vaiheessa heräsin joka yö ainakin kerran tukehtumisen tunteeseen kun mahanestettä valui henkitorveen. Nousin istumaan sydän hakaten ja yritin saada henkeä... Tosi inhottavaa.
Ylipaino pahentaa.
Niin juuri, voisi johtua toki myös tästä. Ylipainoa minulla ei ole, mutten ole kyllä hoikkakaan.
 
"alkup."
Olen kokenut samaa refluksiin liittyen, kammottava vaiva. Nyt harvemmin, yhdessä vaiheessa heräsin joka yö ainakin kerran tukehtumisen tunteeseen kun mahanestettä valui henkitorveen. Nousin istumaan sydän hakaten ja yritin saada henkeä... Tosi inhottavaa.
Ylipaino pahentaa.
Minulla myös tuo sama et herään kauhuissani, nousen istumaan, yskin et saan henkeä. Tulee semmonen inhottava äkkiherätys.
 
Hmm joo
Mulla oli myös refluksitaudin aikana yöllistä yskää. Toki oli päivälläkin, mutta öisin ei saanut nukuttua juuri tuon tukehtumisen tunteen takia tai sen takia, kun vaan yskitti jatkuvasti. Siihen ei auttanut mikään tavallinen närästyslääke.
 
"alkup."
Mulla myös oli ennen tuota runsaasti limaa kurkussa vaikken ollut flunssassa. Meni sen päivän aikana ohi mutta yöllä tuli tuo tulehtumisen tunne. En tiedä liittyykö nuo toisiinsa.

Ei mulla päiväsaikaan ole juuri mitään oireita, paitsi joskus harvoin närästystä ja vatsakipua.
 
"juu"
Refluksia minkin veikkaisin. Jotkut saavat avun ruokavaliosta - kaikki närästävät pois ja ei rasvaista ruokaa illalla eikä kahvia, suklaata mausteita myöskään illalla.
Sit yks ois korottaa sängyn päätyä, jos on siis oikein pahana.
 

Yhteistyössä