Oletteko kateellisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen. yritän kitkeä tätä ominaisuutta pois kun se lähinnä kuluttaa, kateuden sijaan voi iloita toisen hyvästä osasta. olen kateellinen ihmisille jotka saavat elää vapaasti, vailla velvollisuuksia :P

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Mun mielestä kateellisuus (siis omani) johtuu siitä, että olen tyytymätön johonkin omassa elämässäni. Eli sitten vaan muutoksia kehiin.

Mulla ongelmana on se, että pahiten kateutta aiheuttavat asiat ovat niitä, joihin ei pelkällä tahdolla voi vaikuttaa.

En mä esim. voi mennä etsimään tuolta kadulta ketään huippumiestä ja pakottaa sitä rakastumaan muhun ja haluamaan lapsia mun kanssa.

En voi pakottaa ketään ystävystymään kanssani tai edes pitämään musta.

Enkä voi väkisin tunkea opiskelemaan sitä alaa, josta olisin eniten kiinnostunut, kun tiedän jo kokemuksesta, ettei mulla lahjat riitä edes sisäänpääsyyn, saati opiskeluun tai alalla työskentelyyn ja kaikki mun luonteenominaisuudet ja lahjat suuntaavat ihan toisenlaiseen työhön (jota en kuitenkaan tahtoisi tehdä).

Ei mulla ole myöskään keinoja muuttaa perusluonnettani täysin päinvastaiseksi, vaikka miten kadehtisin luonnostaan toisenlaisia ihmisiä. Tietyissä määrin toki voin vaikuttaa omalla asenteellani, mutta sekin on aika rajallista.

Olen kateellinen niille jotka ovat lahjakkaita. Minulta puuttuu kaikki lahjat :(
Olen kateellinen niille jotka ovat opiskelleet ulkomailla, minulla ei siihen ollut eikä koskaan tule olemaan mahdollisuutta.
Olen kateellinen niille jotka pärjäävät elämässä ilman mitään lääkkeitä :(

Yhteistyössä