Oletteko halunneet tietää vauvan sukupuolen ja jos ette niin mistä olette ostaneet unisex-vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mona

Vieras
Itsellä raskaus vielä niin alussa, etten tiedä kumpi on tulossa, mutta haluan sitä kyllä rakenneultrassa kysyä. Haluaisin kuitenkin ostaa jo pikku hiljaa vaatteita ja muita juttuja, mutta aika huonosti löytyy unisex-vaatteita... Mistä te muut olette niitä löytäneet?
 
Ei haluttu tietää, ja ostin aika vähän vaatteita ennen lapsen syntymää. Hennesiltä ainakin valkoisia bodeja, samoin Lidexiltä. Mutta jotenkin minulla oli aika poikamainen maku, turvakaukalo oli ruskea/limenvihreä ja vaunut mustavalkoiset enkä tiennyt sukupuolta. Poika tuli :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä ovat unisex-vaatteet...meillä on pojilla ollut kaikkia värejä paitsi pinkkiä. Kaupat ovat pullollaan kivoja vaatteita pienille.

No mitä mä oon käyny kattomassa niin aika sukupuolimääräytyneitä nuo vaatteet ovat... Keltaista ja valkoista on jonkun verran, mutta enemmän sitä vaaleanpunaista ja -sinistä löytyy hyllyiltä.

Pitää käydä tarkistamassa Lindex, hennesillä oli aika vähän Kuopiossa...
 
En ottanut selvää enkä hamstrannut vaatteita ennen synnytystä.Monesta paikasta löytyy sellaisia värityksiä jotka on sukupuolineutraaleja. Oli ihana sit ostaa just hänelle vaatteita kun oli siinä jo olemassa. Mutta kukin tyylillään. En muutenkaan ole hamstraaja tyyppinen ihminen, tarpeeseen ostetaan mitä ostetaan.
 
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?
 
Esikoisesta en halunnut tietää, enkä itse bongannut, keskimmäisestä ja kuopuksesta huomasin ihan ultran näytöltä. Mutta unisex on aika laaja käsite. Mun mielestä esim. vihreä, punainen, kirkas sininen, beige, valkoinen, ruskea, harmaa, musta jnejnejnejne. ovat unisex-värejä, ja näitä perusvärejä nyt löytyy ihan jos sun mistä :D Ei kai se ole pakko ostaa just pinkkiä/v.sinistä, tai mekkoja?
 
Minä en halunnut tietää ja ultrassa se ei selvinnyt. Ainakin H&M.llä oli silloin kivoja keltaisia, vaaleanruskeita, luonnonvalkoisia yms. vastasyntyneen vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mona:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä ovat unisex-vaatteet...meillä on pojilla ollut kaikkia värejä paitsi pinkkiä. Kaupat ovat pullollaan kivoja vaatteita pienille.

No mitä mä oon käyny kattomassa niin aika sukupuolimääräytyneitä nuo vaatteet ovat... Keltaista ja valkoista on jonkun verran, mutta enemmän sitä vaaleanpunaista ja -sinistä löytyy hyllyiltä.

Pitää käydä tarkistamassa Lindex, hennesillä oli aika vähän Kuopiossa...

mutta muut värit, vihreä, sininen, punainen, lila, ruskea, valkoinen, turkoosi, jne. ihan varmasti löytyy jo lähtee markettia pidemmälle + nettikaupat
 
Silloin kun esikoista odotin ja ei tiedetty, eikä haluttu tietää, sukupuolta etukäteen, niin kyllä oli vaikea löytää unisex-vaatteita, kaikki oli joko selkeästi poikien tai tyttöjen vaatteita. H&M:ltä silloin löytyi joitain, mutta täällä on ainakin nykyään aika pieni tuo vauvojen vaatevalikoima ja Lindexiltäkin löytyy jotain. Prismassa on myös aika kattava vauvanvaatevalikoima.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

en tosiaan laittas pojalle vaaleanpunaista. sori vaan. voi helvetti :D:D:D:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

No en minä ainakaan pue pojalle vaaleanpunaista, jossa on tyttömäisiä kukkia tai hörhelöä, sitä niissä suurimmassa osassa on. Samoin kun en pue tyttöä vaaleansiniseen autobodyyn, se vaan ei minusta ole kivan näköistä. Punaista voin toki pojallekin ostaa, kunhan se ei ole tyttömäisillä jutuilla koristeltu.
 
Ihan saman huomasin kun itse odotin. Pääasiassa vaaleanpunaista ja -sinistä oli tarjolla. En halunnut pukea poikavauvaa vaaleanpunaiseen röyhelöön (lähes poikkeuksetta vaatteet oli värin lisäksi merkitty tytöile tai pojille sopiviksi, jopa suoraan kirjoittamalla rintaan tyttö!) ja sinisestä väristä en tykkää yhtään, en edes pojalla. valkoinen taas tuntui epäkäytännölliseltä. Lindexiltä löytyi pari valkovihreää, mutta kyllä se aika hankalaa oli. En ostanutkaan kuin kolme bodya ennen vauvan syntymää, plus otin äitiyspakkauksen ja oli ihan viisas ratkaisu. Vauvan syntymän jälkeen kerkesi kauppoihin ihan hyvin ja toisaalta kyllä niitä vaatteita sai hirmu kasan lahjaksikin. Metsolasta löytyy kivoja jos tykkää vähän reilummista väreistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

NIINPÄ!
Olette itse kasvaneet kieroon ajatusmallienne kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

Mä en kyl ikinä käyttänyt pojallani vaaleanpunaista, vaikka oli iso latikollinen sen värisiä vaatteita jäänyt siskolta.
Jotenki ne ei vaan ollut meidän poitsulle "sopivia"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

NIINPÄ!
Olette itse kasvaneet kieroon ajatusmallienne kanssa.

No mä toivon että lapsesta näkee että onko tyttö vai poika siis jo ihan vauvana. Samalla tapaa kun mä toivon että musta näkee mun sukupuolen.

Ja mun tytöt on vauvana niin pojan näköisiä että niitä on ajoittan hankala saada näyttämään tytöiltä vaikka ne verhois pinkkiin mekkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saf:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

Mä en kyl ikinä käyttänyt pojallani vaaleanpunaista, vaikka oli iso latikollinen sen värisiä vaatteita jäänyt siskolta.
Jotenki ne ei vaan ollut meidän poitsulle "sopivia"

En minäkään käyttäisi pojalle vaaleanpunaista. Sen sijaan jotenkin voisin käyttää "poikien" värejä tytölle helpommin.
 
Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

No en minä ainakaan pue pojalle vaaleanpunaista, jossa on tyttömäisiä kukkia tai hörhelöä, sitä niissä suurimmassa osassa on. Samoin kun en pue tyttöä vaaleansiniseen autobodyyn, se vaan ei minusta ole kivan näköistä. Punaista voin toki pojallekin ostaa, kunhan se ei ole tyttömäisillä jutuilla koristeltu.

No ei nyt sillä tavalla tarvitse, mitään "vaaleanpunaista barbie-t-paitaa" pojalle.. Yleensä vaan värein ja molemmille sopivin kuvioin, koristeluin jos vaate on, niin en silloin ymmärrä, miksi tytöille ja pojille pitäis olla vaan tietyt värit per sukupuoli..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Mun tyttöä on muutaman kerran luultu pojaksi, kun on ollut vihreää ja valkoista päällä.
:|

Tota mäkin pelkään, kun suvussa vauvat on vielä syntyneet kaljuina... :/

Hentohiuksinen tää meidänkin typy on.
Väliäkö sillä tietenkään mitä muut ajattelevat, mutta ei se kyllä äidin sydäntä lämmitä kun omiin silmiin ihan tytöltä näyttää.
 

Yhteistyössä