Oletteko etsineet facebookin kautta jotain tuttavaa tms. laittamalla viestiä EHKÄ oikealle henkilölle?

• Viestiketjun aloittaja empivä
  • Ensimmäinen viesti
empivä
Kirjoittelin aikaan tosi paljon yhden ihmisen kanssa, ja yhteys sitten vaan katkesi. Laitoin 2 vuotta sitten s.postia hänelle, mutta vastausta en saanut ja epäilen ettei tuo s.postiosoite ollut ehkä voimassa.. Tutustuttiin vauva-lehden palstalla, ja meni vähän vauva-toiveet&yritykset samaan tahtiin :)

Olisi kiva edes tietää mitä hänelle nykyisin kuuluu, mutta mistään en tavoita tai löydä. Facebookin haulla tulee muutama ehdotus, mut ei harmainta hajua onko kyseessä oikea ihminen. Tiedän hänen oikean nimen ja lastenkin nimet ja nimimerkin millä kirjoitteli, mut en sitä voi täällä paljastaa.. On tainut joskus täälläkin kirjoitella.

Mut uskallus vaan puuttuu, kun en halua ahdistella ketään vaikka en usko että pelkkä viestillä kysyminen nyt ketään haittaa.

Ongelma se on tämäkin :)

iåiäop
Ihan hyvin voi kysyä. Mua on joskus Fb:ssä luultu joksikin toiseksi, ja ite oon kanssa kysellyt yhtä ihmistä, joka ei ollutkaan se, keneksi luulin. Aina voi kysyä :)

"sommarcat"
Mä olen laittanut viestiä eräälle. Kuvassa oli koira, joten kuvasta en voinut päätellä mitään. Kohteliaasti tiedustelin oletko se ja se siltä luokalta. Pyysin varmistamaan henkilöllisyyden vielä yhdellä telttatempauksella, että tietäisin varmasti oikeaksi. (että tiesi kertoa sen stoorin)

Oli huti lyönti, mutta ei ollenkaan närkästyneenä vastannut. Ainakaan saanut sitä kuvaa.

Mä joskus etsin kouluaikaista kaveriani. Facebookissa hänen nimisiään oli aika monta, osa karsiutui tietojen perusteella, syntymäaika lähinnä. Jäljelle jäi kolme vaihtoehtoa, heille kirjoitin, kohteliaasti kysyin oliko käynyt tiettyä koulua ja tunnistiko nimeni. Yksi oli oikea, kaksi muuta vastasivat vietiini pahoitellen, etteivät olleet. Luulenpa, etteivät kokeneet ahdistavaksi kysymyksiäni. Kokeile siis rohkeati..

Minullekin on tullut yhteydenottoja aivan täysin vierailta tyypeiltä.
Toki sellainen ilahduttaa, jos joku kauan sitten kadotettu henkilö ottaa yhteyttä. :)

Mulla oli tässä taannoin joku oikein ahdisteleva tyyppi. Se kyseli, että olenko sen sisko, eikä meinannut uskoa etten ole. Kaiken huippu oli se, että se yhteydenotto tuli joltain ruotsalaiselta tyypiltä, ihan ruotsiksi kirjoitettuna. Ihme tyyppi! :O

hekoheh
Mä en jaksa käsittää, miten tollasesta kysymyksestä voi kukaan ärsyyntyä tai ahdistua - jos ei ole etsitty henkilö, vastaa sen mukaisesti. Aika ihmispelkoinen saa olla jos tuollaisesta ahdistuu.

Yhteistyössä