Oletteko eskari iässä pyytäneet eskarikavereita lapsesi synttäreille?

  • Viestiketjun aloittaja eskariäiti
  • Ensimmäinen viesti
eskariäiti
Meillä tyttövalta eli poikia ei ole kuin muutama,yksi pojan hyvä kaveri mutta mietin että pitäiskö kaikki pojat kutsua vai ei ketään?Vanhempia en tunne.

Vai alkaako nämä kaverisynttärit ennemminkin vasta ala asteella esim.eka luokalla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kyl täälä ainakin alko eskarissa kaverisynttärit,meillä poika kutsuu niin tyttöjä kun poikiakin..ne ketkä haluaa.
No tuota mäkin mietin että kun poika kyllä leikkii paljon tyttöjenkin kanssa että mites ne kutsut jaetaan muiden nähden,tulee paha mieli.

Ja millä te olette saaneet lapsenne jakamaan kutsut kun ei vielä osaa lukea että kelle tarkotettu?
 
Meillä just lauantaina kaverisynttärit, mutta eskarista tyttö kutsui vain ne joiden kanssa eniten leikkii, eli 2+2 muuta jotka ovat myös eskarissa mutta samalla oman pihan lapsia. Ja hyvä niin, kun noita oman pihan muksuja on jo 7 ja kaikki aina leikkivät porukassa niin ei voi oikein ketään poiskaan jättää...

Niin ja nämä ovat kolmannet kaverisynttärit, 6 vuotta täyttää =)
 
asiaan kuulumaton saivartelu
En ole eskari-ikäisenä osannut tulevien lasteni eskarikavereita kutsua tuleville synskille.

Kaverisynttäreille on kutsuttu sitten kavereita. Sekä hoidosta, naapureista ja kavereitten lapsista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kyl täälä ainakin alko eskarissa kaverisynttärit,meillä poika kutsuu niin tyttöjä kun poikiakin..ne ketkä haluaa.
No tuota mäkin mietin että kun poika kyllä leikkii paljon tyttöjenkin kanssa että mites ne kutsut jaetaan muiden nähden,tulee paha mieli.

Ja millä te olette saaneet lapsenne jakamaan kutsut kun ei vielä osaa lukea että kelle tarkotettu?
Mä laitan ite kutsut lasten lokeroihin.Kyllähän ne tajuaa ketä kutsutaan jne.Mutta ei mulla ainakaan olis mahdollista kutsua kaikkia n.20 tenavaa synttäreille.
 
Jep
Meille annettiin tarhasta ohje, että jos ei kutsu koko porukkaa synttäreille pitäisi kutsut lähettää postitse, jottei sitten pahoiteta niiden mieltä, joille kutsua ei tullutkaan. Ihan fiksua minusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kyl täälä ainakin alko eskarissa kaverisynttärit,meillä poika kutsuu niin tyttöjä kun poikiakin..ne ketkä haluaa.
No tuota mäkin mietin että kun poika kyllä leikkii paljon tyttöjenkin kanssa että mites ne kutsut jaetaan muiden nähden,tulee paha mieli.

Ja millä te olette saaneet lapsenne jakamaan kutsut kun ei vielä osaa lukea että kelle tarkotettu?
Mä laitan ite kutsut lasten lokeroihin.Kyllähän ne tajuaa ketä kutsutaan jne.Mutta ei mulla ainakaan olis mahdollista kutsua kaikkia n.20 tenavaa synttäreille.
Meilläkin laitettu lokereihin, tyttö osaa lukea nimiä. Kyllä ne kaikki hehkuttaa siellä että on synttärit jne. joten jollekin saattaa tulla paha mieli vaikka korttia ei näkiskään. Ei meillä ole varaa kutsua lähes 20 lasta hoidosta + muut tutut päälle :eek: Joten tyttö kutsui 4 kaveria hoidosta.
 
Jep,kylä meilläkin on lapset itte saanu päättää ketä kutsuu.Kavereita pihapiiristä,mun kavereitten lapsia ja eskarin/tarhan ryhmistä. Ihan hyvin on juhlat onnistuneet kun muistaa antaa henkilömäärän kuinka monta saa kutsua. =)
 
Mä oon aatellu et nyt kun esikko on eskaris ja on alkanu muodostua se oma päivittäinen kaveripiiri, niin saa pyytää eskarista (ja ekalta tai tokalta jos haluaa kun on yhdistetty luokka) väkeä sit huhtikuus juhlille. Ja kaikki pyydetään eskarista koska heitä on vain 4 joten siinä vasta korostuu se jos joku jää pyytämättä.
 
Just täällä pohdin samaa asiaa =) Kuitenkin vasta muutama viikko on eskaria ollut ja esikoinen meni sinne kotihoidosta, joten ei tuntenut ketään aiemmin. Ilmeisesti muutama kaveri siellä olis sellanen jota haluais synttäreille, mutta kun en itse tunne kaikkia edes ulkonäöltä saatika tiedä heidän vanhempia taikka yhteistietoja. Onko tökeröä lähettää kutsu tekstiviestillä?

Ja sitten sellasta oon miettinyt, kun mä en todellakaan ole mikään satutäti, enkä oikein osaa leikittää lapsia, niin oletteko järjestäneet oikein ohjelmaa synttäreille vai annatteko lasten leikkiä mitä huvittaa?
 
ap
Meilläkin juuri tämä mikä kirjanpidollakin on eli kotihoidosta mentiin eskariin niin ei niitä kavereita oikein paljoa ollut ennemmin.

Jos sinusta tuntuu vastenmieliseltä ja väkinäiseltä järjestää ohjelmaa niin mikään pakko ei ole :) Kyllä tuon ikäiset osaavat itsekin kehitellä jotain kivaa puuhaa :)
 
Meillä kaverisynttärit aloitettiin tytön ollessa 5v. Nyt edessä parin viikon päästä 6v synttärit ja nyrkkisääntönä meillä on, että niin monta kaveria saa kutsua kun täyttää vuotta. Eli nyt saa kutsua 6 kaveria.

Lokeroihin viedään eskariin kutsut, sieltä lasten vanhemmat osaa ne poimia.
 
Meillä alkaa vasta kouluiässä.
Ehkä senkin takia ettei eskariaikana tule oltua niin paljon tekemisissä muiden vanhempien kanssa, enkä mä ainakaan antaisi lastani paikkaan josta en ketään tunne.
Nyt ekalla ainakin mua auttaa tää yhdysvanhempien homma kun tulee oltua tekemisissä, ja annoin tytöllä luvan kutsua 6 kaveria, niitä sitten tuli 10 :)
Mutta kyllä sitä ehtii kouluiässäkin, eri asia sitten jos tuntisin vanhemmat ja olisivat esim kaveripiiristä.
 
Meillä on molempien poikien kohdalla tehty niin, että niin eskassa kuin koulussakin (alaluokilla) on kutsuttu kaikki oman ryhmän pojat. Koska heitä ei ole ollut kuin yleensä alle 10, ei ole ollut syytä jättää ketään kutsumatta.
 
Eskarilainen on jo niin iso, että osaa päättä itse ketä haluaa synttäreilleen. Sitten puuttuisin, jos jättäisi ryhmästä vain yhden lapsen/tytön/pojan kutsumatta. Kutsukortit lapsen lokeroon, josta ne löytyvät mukaan kotiin lähdön yhteydessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kyl täälä ainakin alko eskarissa kaverisynttärit,meillä poika kutsuu niin tyttöjä kun poikiakin..ne ketkä haluaa.
No tuota mäkin mietin että kun poika kyllä leikkii paljon tyttöjenkin kanssa että mites ne kutsut jaetaan muiden nähden,tulee paha mieli.

Ja millä te olette saaneet lapsenne jakamaan kutsut kun ei vielä osaa lukea että kelle tarkotettu?
Lukutaitoinen postinkantaja. :whistle:
Ei me ollaa ikinä missään jaettu kutsuja, vaan kutsut lähetetään kotiin.
 

Yhteistyössä