oletteko antaneet vajaan vuoden ikäiselle suklaamunasta?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
maissihiiri
En antais, nyt on 1v4kk ikäinen saanut kun isovelikin saa... Ja ymmärtää jo sen verran että pääsiäismunat on herkkua :) Mutta ei kyllä syö esim. kinder-munastakaan edes puolikasta.
 
argh
No nää on just näitä taas :headwall: ei se LAPSI sitä halua eikä edes osaa haluta, mutta ÄITI haluaa antaa lapselle kun kuvittelee että se olisi siitä jotenkin ihanaa! En tosiaan anna karkkia alle 4v!
 
En antanut esikoiselle kahtena ensimmäisenä pääsiäisenä. Viime vuonnakaan ei kelvannut vaikka olisi saanut syödä, ikää silloin 2,5 v. Tänä vuonna on mennyt sitten senkin edestä. Tuolle kuopukselle en ole todellakaan tarjonnut, ikää 9,5 kk.
 
en antais,mutta isoveli anto :ashamed:
Neiti vasta melkeen 10kk ja veikka ajatteli että pitää siskonkin saada pääsiäismunaa... seuraukset(hirvee ripuli ym..) sen verran kamalat jo pienestä palasta että nyt on kyllä velikin tajunnut miksei siskolle saa antaa suklaata...
 
on syönyt ja tulee syömään!!!
NO OLEN TODELLAKI, ja silti olen hyvä äiti!!! Miten ihmeessä tähän kysymykseen on sattunut vastaamaan just ne jotka ei oo antanu :O
En sano että on väärin jos lapselle ei anneta, se on jokaisen ihan oma päätös tehdä niin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja argh:
No nää on just näitä taas :headwall: ei se LAPSI sitä halua eikä edes osaa haluta, mutta ÄITI haluaa antaa lapselle kun kuvittelee että se olisi siitä jotenkin ihanaa! En tosiaan anna karkkia alle 4v!
Taitaa olla sulla ensimmäinen lapsi vasta?
 
:O
Alkuperäinen kirjoittaja on syönyt ja tulee syömään!!!:
NO OLEN TODELLAKI, ja silti olen hyvä äiti!!! Miten ihmeessä tähän kysymykseen on sattunut vastaamaan just ne jotka ei oo antanu :O
En sano että on väärin jos lapselle ei anneta, se on jokaisen ihan oma päätös tehdä niin!
Minäkin olen antanut!!Ei se tee musta kyllä huonoa äitiä.
 
No ei tulisi mieleen antaa vauvalle karkkia... vaikka joidenkin mielestä vissiin suklaa ei ole karkkia :whistle: Jooh, mutta meillä karkinsyönti aloitetaan aik. 3 vuotiaana, tyttö taisi olla 4-vuotias... eli meidän vauveli ei tule vielä piiitkään aikaan saamaan mitään namuja! Ja vaikka isomamt märsyää karkkia, ei se tarkoita että pienimmälle pitäisi myös antaa karkkia! Annan sille sitten jotain muuta, kun sellainen aika koittaa :wave:
 
vieras
Mulla kolme lasta ja kaikki on saaneet jo vajaan vuoden ikäisenä myös namia ja suklaata ja jäätelöä:) Ja yllätys, yllätys; kaikki ovat terveitä, hampaat kunnossa, normaalipainoisia jne.
 
ert
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kolme lasta ja kaikki on saaneet jo vajaan vuoden ikäisenä myös namia ja suklaata ja jäätelöä:) Ja yllätys, yllätys; kaikki ovat terveitä, hampaat kunnossa, normaalipainoisia jne.

Sama täällä! Meillä on kans herkuteltu niin että napa pursuaa! Mitähän sillä yritetään suojella ku lapselle ei karkkia ennen 4 ikävuotta?? Ylipainoa vai? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ert:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kolme lasta ja kaikki on saaneet jo vajaan vuoden ikäisenä myös namia ja suklaata ja jäätelöä:) Ja yllätys, yllätys; kaikki ovat terveitä, hampaat kunnossa, normaalipainoisia jne.

Sama täällä! Meillä on kans herkuteltu niin että napa pursuaa! Mitähän sillä yritetään suojella ku lapselle ei karkkia ennen 4 ikävuotta?? Ylipainoa vai? :D
Lapsen makuaisti ja ruokailutottumukset kehittyy ensimmäisen n 3-4 vuoden aikana. Jos sitä ennen herkutellaan rutkasti, voi olla, että se vaikuttaa lapsen koko loppuelämään sokeririippuvuutena :whistle: ;)

Mä en ymmärrä miks ihmiset syö niin epäterveellisesti, niin aikuiset ku lapsetkin. Oksettaa ajatus siitä, mitä jotkut väittää normaaliks kotiruoaks ja päälle sitten jopa vauvoille karkkia nassuun. :x
 

Yhteistyössä