No älähän nyt vedä hernettä nenuusi Kuka se on väittänyt että niitä nameja syödään liikaa? Kohtuudella tietenkin eikä muuten ole vanhemmissakaan ylipainoa Ja syödään muuten ihan normaalia kotiruokaa! T. se jolla kolme lasta ja saaneet namia jo vauvoinaAlkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Lapsen makuaisti ja ruokailutottumukset kehittyy ensimmäisen n 3-4 vuoden aikana. Jos sitä ennen herkutellaan rutkasti, voi olla, että se vaikuttaa lapsen koko loppuelämään sokeririippuvuutenaAlkuperäinen kirjoittaja ert:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla kolme lasta ja kaikki on saaneet jo vajaan vuoden ikäisenä myös namia ja suklaata ja jäätelöä Ja yllätys, yllätys; kaikki ovat terveitä, hampaat kunnossa, normaalipainoisia jne.
Sama täällä! Meillä on kans herkuteltu niin että napa pursuaa! Mitähän sillä yritetään suojella ku lapselle ei karkkia ennen 4 ikävuotta?? Ylipainoa vai?
Mä en ymmärrä miks ihmiset syö niin epäterveellisesti, niin aikuiset ku lapsetkin. Oksettaa ajatus siitä, mitä jotkut väittää normaaliks kotiruoaks ja päälle sitten jopa vauvoille karkkia nassuun. :x
No minkä ihmeen takia pitäisi antaa? Ei pieni lapsi todellakaan tarvitse mitään suklaata. Onhan se tosiaan ihan hirveän järkevää totuttaa jo vauvat kamalaan sokerimäärään :headwall:no miksi ei?Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:No en ikinä antaisi
Alle 1-veelle ei ole mitään kohtuullista määrää suklaata, se on 0 palasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No älähän nyt vedä hernettä nenuusi Kuka se on väittänyt että niitä nameja syödään liikaa? Kohtuudella tietenkin eikä muuten ole vanhemmissakaan ylipainoa Ja syödään muuten ihan normaalia kotiruokaa! T. se jolla kolme lasta ja saaneet namia jo vauvoinaAlkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Lapsen makuaisti ja ruokailutottumukset kehittyy ensimmäisen n 3-4 vuoden aikana. Jos sitä ennen herkutellaan rutkasti, voi olla, että se vaikuttaa lapsen koko loppuelämään sokeririippuvuutenaAlkuperäinen kirjoittaja ert:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla kolme lasta ja kaikki on saaneet jo vajaan vuoden ikäisenä myös namia ja suklaata ja jäätelöä Ja yllätys, yllätys; kaikki ovat terveitä, hampaat kunnossa, normaalipainoisia jne.
Sama täällä! Meillä on kans herkuteltu niin että napa pursuaa! Mitähän sillä yritetään suojella ku lapselle ei karkkia ennen 4 ikävuotta?? Ylipainoa vai?
Mä en ymmärrä miks ihmiset syö niin epäterveellisesti, niin aikuiset ku lapsetkin. Oksettaa ajatus siitä, mitä jotkut väittää normaaliks kotiruoaks ja päälle sitten jopa vauvoille karkkia nassuun. :x
Mä olen aivan samaa mieltä. Kohtuus kaikessa!Alkuperäinen kirjoittaja herkkuperse:Että lopettakaa jo tuo jeesustelu, ei se lapsi karkkiin kuole!!!
Että jos joskus, silloin tällöin saa pienen palan maistiaisia niin se on kamala sokerimäärä?Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:Onhan se tosiaan ihan hirveän järkevää totuttaa jo vauvat kamalaan sokerimäärään :headwall:
Juuri nain, eika tarvi olla edes paljonkaan isompi, vaan kummasti juhlissa/synttareilla juuri nama lapset on rohmuamassa sen karkkikipon tyhjaksi ensimmaisena, kun kotona kaikki on kiellettya eika makeaan olla totuttu.Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Mä olen aivan samaa mieltä. Kohtuus kaikessa!Alkuperäinen kirjoittaja herkkuperse:Että lopettakaa jo tuo jeesustelu, ei se lapsi karkkiin kuole!!!
Itse asiassa olen tuttavaperheistä huomannut, että ne porkkana-hapankorppu-linjalla "herkutelleet" ovat kaikista pahimpia rohmuja sitten isompana...
No kun tässä nyt ei ole kyse mistään hirveistä määristä Saa kuule käyttää ihan tervettä maalaisjärkeä jos sitä enää yleensä löytyy!Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:No minkä ihmeen takia pitäisi antaa? Ei pieni lapsi todellakaan tarvitse mitään suklaata. Onhan se tosiaan ihan hirveän järkevää totuttaa jo vauvat kamalaan sokerimäärään :headwall:no miksi ei?Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:No en ikinä antaisi
Oon mä sit ihan ihmeellinen :xmas: Kun mä en rohmuile vaikka olin lapsuudessani kymmenen vuotta ilman karkkia.Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Mä olen aivan samaa mieltä. Kohtuus kaikessa!Alkuperäinen kirjoittaja herkkuperse:Että lopettakaa jo tuo jeesustelu, ei se lapsi karkkiin kuole!!!
Itse asiassa olen tuttavaperheistä huomannut, että ne porkkana-hapankorppu-linjalla "herkutelleet" ovat kaikista pahimpia rohmuja sitten isompana...