oletteko antaneet vajaan vuoden ikäiselle suklaamunasta?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ert:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kolme lasta ja kaikki on saaneet jo vajaan vuoden ikäisenä myös namia ja suklaata ja jäätelöä:) Ja yllätys, yllätys; kaikki ovat terveitä, hampaat kunnossa, normaalipainoisia jne.

Sama täällä! Meillä on kans herkuteltu niin että napa pursuaa! Mitähän sillä yritetään suojella ku lapselle ei karkkia ennen 4 ikävuotta?? Ylipainoa vai? :D
Lapsen makuaisti ja ruokailutottumukset kehittyy ensimmäisen n 3-4 vuoden aikana. Jos sitä ennen herkutellaan rutkasti, voi olla, että se vaikuttaa lapsen koko loppuelämään sokeririippuvuutena :whistle: ;)

Mä en ymmärrä miks ihmiset syö niin epäterveellisesti, niin aikuiset ku lapsetkin. Oksettaa ajatus siitä, mitä jotkut väittää normaaliks kotiruoaks ja päälle sitten jopa vauvoille karkkia nassuun. :x
No älähän nyt vedä hernettä nenuusi;) Kuka se on väittänyt että niitä nameja syödään liikaa? Kohtuudella tietenkin eikä muuten ole vanhemmissakaan ylipainoa:) Ja syödään muuten ihan normaalia kotiruokaa! T. se jolla kolme lasta ja saaneet namia jo vauvoina

herkkuperse
Mun kaveri on reilu 30v ja ei ollut saanu karkkia ennen 2 ikävuotta. Nyt vetää senki edestä vaikka sairastaa sokeritautia. En sano että johtuu siitä että ei saanu karkkia aikasemmin vaan sanon sitä että ei se ole varma keino suojella miltää liikalihavuudelta tai YHTÄÄN MILTÄÄN MUULTAKAAN jos lapsi ei saa namia ennen ...3 ikävuotta!!!

Että lopettakaa jo tuo jeesustelu, ei se lapsi karkkiin kuole!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ert:
Mulla kolme lasta ja kaikki on saaneet jo vajaan vuoden ikäisenä myös namia ja suklaata ja jäätelöä:) Ja yllätys, yllätys; kaikki ovat terveitä, hampaat kunnossa, normaalipainoisia jne.

Sama täällä! Meillä on kans herkuteltu niin että napa pursuaa! Mitähän sillä yritetään suojella ku lapselle ei karkkia ennen 4 ikävuotta?? Ylipainoa vai? :D
Lapsen makuaisti ja ruokailutottumukset kehittyy ensimmäisen n 3-4 vuoden aikana. Jos sitä ennen herkutellaan rutkasti, voi olla, että se vaikuttaa lapsen koko loppuelämään sokeririippuvuutena :whistle: ;)

Mä en ymmärrä miks ihmiset syö niin epäterveellisesti, niin aikuiset ku lapsetkin. Oksettaa ajatus siitä, mitä jotkut väittää normaaliks kotiruoaks ja päälle sitten jopa vauvoille karkkia nassuun. :x
No älähän nyt vedä hernettä nenuusi;) Kuka se on väittänyt että niitä nameja syödään liikaa? Kohtuudella tietenkin eikä muuten ole vanhemmissakaan ylipainoa:) Ja syödään muuten ihan normaalia kotiruokaa! T. se jolla kolme lasta ja saaneet namia jo vauvoina
Alle 1-veelle ei ole mitään kohtuullista määrää suklaata, se on 0 palasta.

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja herkkuperse:
Mä olen aivan samaa mieltä. Kohtuus kaikessa!
Itse asiassa olen tuttavaperheistä huomannut, että ne porkkana-hapankorppu-linjalla "herkutelleet" ovat kaikista pahimpia rohmuja sitten isompana...

huh
Alkuperäinen kirjoittaja vihreä sateenvarjo:
Onhan se tosiaan ihan hirveän järkevää totuttaa jo vauvat kamalaan sokerimäärään :headwall:
Että jos joskus, silloin tällöin saa pienen palan maistiaisia niin se on kamala sokerimäärä?
ihanan mustavalkoista :D

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Itse asiassa olen tuttavaperheistä huomannut, että ne porkkana-hapankorppu-linjalla "herkutelleet" ovat kaikista pahimpia rohmuja sitten isompana...
Juuri nain, eika tarvi olla edes paljonkaan isompi, vaan kummasti juhlissa/synttareilla juuri nama lapset on rohmuamassa sen karkkikipon tyhjaksi ensimmaisena, kun kotona kaikki on kiellettya eika makeaan olla totuttu.

vieras
No en ikinä antaisi :eek:
no miksi ei?
No minkä ihmeen takia pitäisi antaa? Ei pieni lapsi todellakaan tarvitse mitään suklaata. Onhan se tosiaan ihan hirveän järkevää totuttaa jo vauvat kamalaan sokerimäärään :headwall:
No kun tässä nyt ei ole kyse mistään hirveistä määristä:( Saa kuule käyttää ihan tervettä maalaisjärkeä jos sitä enää yleensä löytyy!

jokaisen oma asia
mä olen antanut vajaa vuoden ikäiselle vähän suklaata, voi että sitä onnellista ilmettä ku huomaa et nyt sai namia...ja muullonkin tosi tosi pieniä määriä oon antanu. Tiedän itekki lapsia jotka ei oo koskaan lapsuudessa saanu karkkia, isompina sitten ovat ostelleet senkin edestä.... Aion pitää lapselleni karkkipäivät, herkuttelu ei ole synti, mutta kohtuuteen on opittava. Ja tietenkin omista hampaista huolenpito on aloitettu ja nyt hampaiden harjaukseen totuttelulla.

Syksy
No en todellakaan antaisi. Meillä sai melkein 3 vuotiaana vasta ensimmäisen kerran karkkia. Sitä ennen ei todellakaan ole tarvetta. Vaikka meillä syödäänkin terveellistä ruokaa ja lapset syövät kaikkia - tosiaan ihan kaikkia - ruokia, ei silti karkille ole tarvetta.

Älytöntä, että lapset pitää mukamas opettaa karkin syöntiin jo aivan liian pienestä. Huh huh.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Oon mä sit ihan ihmeellinen :xmas: Kun mä en rohmuile vaikka olin lapsuudessani kymmenen vuotta ilman karkkia.

äippä
En antaisi. En antanut vielä 1 v 10kk ikäisellekkään. Hän sai xylitol purkkaa kun me muut herkuttelimme suklaamunalla ja tyytyi iloisesti vielä purkkaan. En tiedä kuinka kauan se menee läpi ;) Mutta ehtiihän nuo lapset syödä karkkia joten olen ajatellut että aina parempi mitä pidemmälle sen saisi venytettyä.

Yhteistyössä