oletko vuosia ollut kotona lasten kanssa ja palannut takaisin töihin..ja sinulla on väh.2 lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksaisko kukaan kommnetoida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaksaisko kukaan kommnetoida

Vieras
miltä tuntui aloittaa työt ja hoitoon kuskaus tms? onko se elämä niin hektistä ja kauheaa kun on työt ja sitten vielä koti ja lapset hoidettavana kuin naapurit tietävät peljätellä. Olen siis ite vielä kotona ja mulla on 3 pikkuista. en vielä mene takaisin töihin mutta 2v päästä menen jossei sitten ehkä yritetä vielä nelosta :D

Mä olin tossa välillä kouluttautumassa ja töissä ja ihan mukavaa oli välillä tehdä töitä. Kotityöt ei kasaantuneet sen enempää ja muutenkin kotona jaksoi tehdä ihmeen hyvin kaikki iltasella vaikka arvelin alkuun että olen ihan uupunut.
Mulla oli suhteelisen pitkiä päiviä kun työaika alkoi klo 6 ja jouduin lähtemään jo klo 5 ajoon. Pääsin kotiin vasta viiden aikaan, mutta kerkesin kävästä keskellä päivää kotona olemassa pari tuntia, jolloin laitoin aamulla laitetut pyykit koneesta kuvumaan, tein ruokaa iltapäiväks ja otin usein vielä pienet päiväunet...mä siis ajoin bussia.
Ja lapsia tässä vaiheessa 9 joista kolme isointa on jo maailmalla.

Viime kesänä meni töihin usean vuoden lastenhoidon jälkeen. Alku oli kyllä aika järkytystä! Tuntu, että ilta meni miettiessä lasten vaatteita, mitä tarvivat päiväkodissa.. Varsinkin, kun mies vei heidät, kun itsellä työt alkoi niin aikaisin. Pikkuhiljaa siihen tottuu eikä enää tarvi koko iltaa vaatteitakaan miettiä. :)

mä en voi uskoa jotta joku voi sanoa noinkin positiivisesti, ihanaa =) kun mua on niin pelottanut se että meneekö se elämä yhdeksi helvetiksi kun palaa töihin..viimeksi naapuri tänään huoki ja sanoi että ajattele nyt kun sä meet töihin niin kauhee kasa hommia kun tulet töistä jne.. että kuinka tulee olemaan raskasta.
Nyt kotona 3 alle 5 vuotiasta viipeltäjää ja silti mun koti on aina siisti. Tiedän etten aamulla lähe töihin ennenkuin kämppä on siisti ja herään sitten vaikka ennen sianpiäremää jotta ehdin. on kiva sitten tulla kotiin kun ei tarvi sänkyjä ruveta petaamaan..

kaikki vaan niin säikyttelee ja pelottelee tuolla asialla. ärsyttää:/

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Viime kesänä meni töihin usean vuoden lastenhoidon jälkeen. Alku oli kyllä aika järkytystä! Tuntu, että ilta meni miettiessä lasten vaatteita, mitä tarvivat päiväkodissa.. Varsinkin, kun mies vei heidät, kun itsellä työt alkoi niin aikaisin. Pikkuhiljaa siihen tottuu eikä enää tarvi koko iltaa vaatteitakaan miettiä. :)

no tämä pitää kyllä varmasti paikkansa!

Ei mene, usko pois. Minulle ainakin oli kuukauden jälkeen hyvä vaihtoehto- Aluksi voi tuntua rankalle, mutta kyllä se siitä. Enemmän tuntuu, ett jaksaa lasten kanssa, kun käy töissä!

Alkuperäinen kirjoittaja mb:
Ei mene, usko pois. Minulle ainakin oli kuukauden jälkeen hyvä vaihtoehto- Aluksi voi tuntua rankalle, mutta kyllä se siitä. Enemmän tuntuu, ett jaksaa lasten kanssa, kun käy töissä!

voi kiitos vastauksestasi =) Montako lasta sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja oi:
Ei kai lapsia tehdä sen takia, että ei viitsi mennä töihin, eihän

no ei todellakaan. jos lapsia on useampi, on kotona oleminenkin ihan täyttä työtä, ja luulempa jotta rankempaa kun töissä. Itse luulen että pääsen helpommalla kun menen töihin..mutta halusin kommentteja niiltä jotka on tämän kokenut jo että mimmosta se loppupeleissä on. Kyllä mun tekis kovasti mieli mennä jo töihin ihmisten ilmoille..mutta toisaalta en aijo ruveta huopaamaan työn ja kodon välillä lomien kans joten meille tulee 4s tähän samaan saumaan, tai sitten ei ja menen töihin.

Mä aloitin keväällä työt. Olin neljä vuotta kotona. Lapset (4 ja 2-vuotiaat) aloittivat hoidossa. Olihan se aluksi vähän hektistä. Mulla on 2-vuorotyö hoitoalalla. Neljässä vuodessa oli taas kerennyt tulemaan uusia juttuja ja aloitin uudessa työpaikassa & uudella työnkuvalla. Lapsilla sujui päivähoidon aloitus hyvin. Nyt kun on muutaman kuukauden töissä ollut niin tuntuu, että on ollut aina. Ja mä olen todella tyytyväinen siihen ratkusuun, että lähdin töihin. On paljon enemmän energiaa lasten kanssa, kun on muutakin elämää (tosin yritin pitää sitä muutakin elämää kotiäitinäkin). Neljän vanhalle päiväkoti antaa paljon ja kyllä se pienempikin sielä menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä aloitin keväällä työt. Olin neljä vuotta kotona. Lapset (4 ja 2-vuotiaat) aloittivat hoidossa. Olihan se aluksi vähän hektistä. Mulla on 2-vuorotyö hoitoalalla. Neljässä vuodessa oli taas kerennyt tulemaan uusia juttuja ja aloitin uudessa työpaikassa & uudella työnkuvalla. Lapsilla sujui päivähoidon aloitus hyvin. Nyt kun on muutaman kuukauden töissä ollut niin tuntuu, että on ollut aina. Ja mä olen todella tyytyväinen siihen ratkusuun, että lähdin töihin. On paljon enemmän energiaa lasten kanssa, kun on muutakin elämää (tosin yritin pitää sitä muutakin elämää kotiäitinäkin). Neljän vanhalle päiväkoti antaa paljon ja kyllä se pienempikin sielä menee.

Kiitos piristävästä vastauksesta =)