Oletko tyytyväinen ulkonäköösi jos vertaat itseäsi ikätovereihisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vertailen. Salilla alkoi ketuttaa kun oli niin timmi jumppaohjaaja! Kyllä tuli motivaatiota liikkumiseen! :xmas:

Muoks lisäys, en ole tyytyväinen ulkonäkööni. Tai ehkä jotenkuten tyytyväinen, mutta olisi paljon parannattevaa. Ja naamaansa ei voi valitettavasti muuttaa.

Joo no tällä hetkellä olen, mä olen luullut koko aika että yksi äiti on ainakin 40v, kun näyttää siltä vaatetukseltaan, olemukseltaan ja ulkonäöltään, kunnes selvisi että hän ei ole mua kuin vuoden vanhempi.

En vertaile itseäni ikätovereihin tai muihinkaan.
Mistä mä edes tiedän tuolla liikkuessani, kuka on samaa ikää? Ja kavereihin on huono verrata, kun niiden naamat on niin tuttuja. En osaa ajatella niitä sillälailla objektiivisesti, että olisivat vertailukelpoisia.

Mulla on itellä ihan hyvä olla näin, se riittää mulle.

Jos rupean oikein vertailemaan, niin en. (Mitä tästä opimme, ei kannata vertailla). Veikkaan kuitenkin, että jos asuisin jossakin pienemmällä paikkakunnalla, olisin tyytyväisempi (siis vertailussa, mutta sehän ei ole tärkeintä)

Niin ja en ajattele "ikätovereita" vaan yleensä.

Olen tyytyväinen paitsi raskausarpiin ja nahkaan mutta niihin en pysty vaikuttamaan.
Onneks niitä ei huomaa vaatteet päällä!
Joskus kadehdin raskausarvettomia ja nahkapussittomia vatsoja.

en ole koskaan, edes nuorena ollut tyytyväinen ulkonäkööni. mut on niin "hyvin" haukuttu kiusaajien taholta koulussa, että en tule koskaan unohtamaan niitä sanoja jotka ovat jättäneet ikuiset jäljet mieleeni :(

En niin kovin paljon vertaile muihin, mutta olen kyllä tyytyväinen ulkonäkööni. Hiukset on ainoa rasittava asia, ei koskaan hyvin, vaikka leikkauttaa millä lailla tahansa. Kalju taitaa olla seuraava vaihtoehto.

Kaikkea muuta kuin tyytyväinen!!! Tuntuu että lähes jokainen ikätoveri näyttää vielä freshiltä ja tyylikkäältä...toisin kuin itse. Tietty niinä harvoina kertoina kun löydän päälleni mielestäni tosi kivat kuteet, saan hiukset hyvin ojennukseen ja meikitkin vielä kohdilleen... silloin on ihan ok olo.

Ihmettelen kovasti itsekin että miksen sitten jaksa enää välittää ulkonäöstäni kun se kuitenkin harmittaa ja häiritsee.

Ja nyt en puhu kiloistani, vaan yleisestä olemuksesta.

Pakko vielä erikseen mainita ystäväni Umbrella, joka siis täällä palstailee. Hän on aina tosi huoliteltu ja hänellä on yksinkertaisesti loistava tyylitaju. Näyttää aina tosi hyvältä ja itse tunnen itseni totaalisen rupsahtaneeksi hänen rinnallaan.

Mutta en mä silti kateellinen ole, ihaillen katselen mm. tuota Umbrellaa ja poden sitten vaan ihan omia ulkonäkökriisejäni :)

Joskus tulee vertailtua ja olen tyytyväinen itseeni :)
Kun katsoo muita 30-vuotiaita ja sit mua niin hyvin olen säilynyt :D 3 lapsen äiti ja vieläkin saan kuulla et en näytä piirun vertaa kakskymppistä vanhemmalle.

Tässä iässä (viitaten nikkiin..) se miltä näyttää, on jotenkin hämärtynyt, ei tiedä näyttääkö ikäiseltään vai vanhemmalta vai nuoremmalta. Peilissä tuijottaa se sama naama joka ei näytä vanhenevan (koska henkisesti tuntuu edelleen alle kolmekymppiseltä ;) ). Luultavasti näytän melkolailla ikäiseltäni kuitenkin, joskus sitä katsoo vanhoja kavereitaan joita ei ole nähnyt pitkään aikaan ja ajattelee että onpas toikin vanhentunut- luultavasti ne ajattelee samoin minusta :D

Oltiin tuossa keväällä reissussa ja miehen kanssa syömässä, yksi kovin utelias parsikunta rupesi juttelemaan ja arvasi sitten meidän ikiä, mies (joka todellisuudessa täyttää syksyllä 44) arvioitiin 35-vuotiaaksi ja minut 34-vuotiaaksi (arvelen että minun arvio oli vaan kohteliaisuutta...). Mun mies onkin tosi poikamainen ja nuorekas <3

Olen tyytyväinen itseeni ja olemukseeni, olen se mikä olen enkä muuksi muutu vaikka voissa paistais. =) En pahemmin vertaile itteäni muihin ihmisiin. Vähän aikaa sitten sattu kyllä vähän "nolo juttu", yks puolituttu kysy multa ku olin lasten kanssa liikkeellä et olenko "mummutettavien" kanssa liikkeellä ja olin siis omien lasteni kanssa liikkeellä. Ite olen siis pikkusen vajaa 40v.

Yhteistyössä