Oletko sitä mieltä että joulu=jouluaatto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miu

Vieras
Naurattaa kun joka vuosi jouluaattoiltana monet kirjottaa että "Nyt on sitten joulu tältä vuodelta ohi" :D Syyskuusta alkaen vouhotetaan joulua ja sitten pitää siitä päästä jo eroon vaikka silloinhan se joulu vasta alkaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Ei, kyllä mun mielestä joulunpyhät kuuluu jouluun.

Nuutinpäivänä loppuu joulu, kun paha Nuutti pois sen viepi. Eli loppiaisena loppuu.

Siis kumpana? Loppiainen ja nuutinpäivä on 2 eri päivää :D No, meillä Joulu loppuu loppiaisena, elikkäs kuusi heivataan pois, muut krääsät voi olla vaikka tammikuun loppuun!

Vaikka olenkin yksi heistä ketkä sanovat noin,en tarkoita sitä silti että se jouluaika olisi ohi,vaan että kaikki mihin on satsattu ja mitä on odotettu ovat silloin menneet..joulupukki,lahjat,joulusauna,jouluruoka..Eikä kenelläkään ole enää mitään odotettavaa.Joulu on silloin ohi,mutta jatkuu kuitenkin.Olipa järkevää sepustusta:D

No se hössötys ja väkertäminen loppuu sillon aatoiltana ja lasten osalta se aatto on se joulu.
Me aikuiset varmaan nautimme niistä vapaapäivistä ja ruuista, joten se kestää muutaman päivän pidempään. Ilman kiirettä ja stressiä. :)

Kyllä joulunpyhät on ehdottomasti joulua, ja tänä vuonna vielä lauantai ja sunnuntai siihen samaan syssyyn, eli pitkä joulu! Mutta jos jouluaatto on vaikka maanantai ja pyhät sit ti ja ke ja torstaina arki alkaa (mies menee siis töihin), niin siihen arjen alkamiseen se joulu loppuu. Ja aika pian joulun jälkeen keräilen koristeita pois (valot saa toki jäädä), koska tyhmää katsella mitään tonttuja joulun jälkeen... Joulu on nopeasti aina ohi, ja se on haikeaa. Sempä takia on kiva koristella joulua kotiin jo reilusti ennen joulua, se joulun odotus on oikeastaan parasta aikaa! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Mulle joulu alkaa jo joulukuussa ja jatkuu pitkälle tammikuuhun, kun vihdoin raskin luopua joulukuusesta.

Jouluruokaa en kylläkään syö ihan koko aikaa, lähinnä vaan aaton viikolla.

näin meilläkin =) :xmas:

Kyllä se vähän niin on että kun se jouluaatto on se huipennus niin ne joulupäivät on sit vähän kuin laskuhumalaa (ei siis kirjaimellisesti). Mä en edes tykkää syödä montaa päivää niitä jouluruokia ja viimeistään tapanina jo tekis mieli vaikka mäkkiin kunhan ei enää sitä samaa. Mutta onhan se kiva että on pari lököttelypäivää.

Joulun odotus on kuitenkin sellaista aikaa johon panostan ja nautin ja koko joulukuu on jo sellaista pientä joulua arjen keskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkku:
Kyllä se vähän niin on että kun se jouluaatto on se huipennus niin ne joulupäivät on sit vähän kuin laskuhumalaa (ei siis kirjaimellisesti). Mä en edes tykkää syödä montaa päivää niitä jouluruokia ja viimeistään tapanina jo tekis mieli vaikka mäkkiin kunhan ei enää sitä samaa. Mutta onhan se kiva että on pari lököttelypäivää.

Joulun odotus on kuitenkin sellaista aikaa johon panostan ja nautin ja koko joulukuu on jo sellaista pientä joulua arjen keskellä.

Juuri näin! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkku:

näin meilläki =)

Yhteistyössä