Oletko se sinä jota etsin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystavaavailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystavaavailla

Vieras
Olen jo kauan etsinyt ystävää, tosi ystävää. Tuloksetta. Erilaisia tuttavuuksia, kavereita ja ystäviä olen löytänyt. Mutten vielä sitä sielunsiskoa, tosiystävää. Näin nuorena äitinä haluaisi ystävän jolle purkaa ajatuksiaan, mutten ole löytänyt häntä. Ja olen varma että hän on jossakin, minun kaltainen.

Oletko se sinä?

Mitä sinulle on olla kaltaisesi? Riittääkö ihmisyys, sama äidinkieli, sama yksinäisyys?

Saako olla rumempi, vanhempi, köyhempi, tyhmempi? Saako olla nuorempi, saako ihonväri olla toinen? Saako olla lesbo, voiko olla ehkä mies?

Ja uskotko, että moni kokee ystävyyden niin, että sitä kohti kuljetaan pitkä, ehkä monen vuoden matka puistotuttavuuksien, väärinkäsityksien, säröilyjen, hämmennyksen ja kysymysten kautta?

Minulle on kaltaiseni sellainen, joka omaa saman ajatusmaailman minun kanssani. Muulla ei ole merkitystä. Ja se sielunsisko voi löytyä yhtäkkiä, ilman monen vuoden tuttavuutta.

No jos sulla on jotain kriteerejä tuon ystävän kohdalle, niin kannattaisi varmaan laittaa vähän enempi tietoa?
Minkä ikäinen pitäisi olla?
Mistä päin?

Noin nyt vaikka alkuun.

Jehnny Tightlips: Ei mitään vikaa. Joillekkin ne riittävät. Minulle riittäisi vain yksi todella hyvä ystävä. On toki hienoa omistaa ihan ns. tavallisia ystäviä mutta olen NIIN monta pettymystä saanut niiden kanssa kokea kun eivät ole samanlaisia arvomaailmaltaan kuin minä. Ja musta tuntuu että on oltava joku tässä maailmassa ketä on kuin minä.

Minulle on kaltaiseni sellainen, joka omaa saman ajatusmaailman minun kanssani. Muulla ei ole merkitystä. Ja se sielunsisko voi löytyä yhtäkkiä, ilman monen vuoden tuttavuutta.

Osaatko yhtään kielellistää ajatusmaailmaasi, edes parilla lauseella. Tietyn nuoruuden idealismin ja hupsun, positiivisen naiiviuden olen jo viimeistään tämän kommentin jälkeen hahmottanut.

etsit samankaltaista vähemmän sosiaalista ihmistä kuin sinäkin?
Niitähän nyt löytyy jokapuolelta vaan kun eivät omaa sosiaalisen kanssakäymisen taitoa tai ovat muuten kaltaisiasi erakoita niin sanoisin ettet ikinä valitettavasti tule moista kummajaista ystäväksesi saamaan.
Ehkä tuo Jehnny tiukkoine huulineen alkaa sinulle tavis ystäväksi jos uskallat kysyä reippaasti " oletko minun nettisisko?".

[QUOTE="vieras";25951636]Osaatko yhtään kielellistää ajatusmaailmaasi, edes parilla lauseella. Tietyn nuoruuden idealismin ja hupsun, positiivisen naiiviuden olen jo viimeistään tämän kommentin jälkeen hahmottanut.[/QUOTE]

No se voi olla. Mutta siis, on vaikeaa laittaa muutamaan lauseeseen ajatusmaailma. Mutta mitä muilta olen itsestäni kuullut, olen ikäistäni kypsemmän oloinen. Ja sen voin uskoa kun tulin äidiksi jo 18 vuotiaana. Mutta ajatusmaailmani: Osaan innostua uusista asioista mutta haen silti turvaa pysyvyydestä. Haluaisin yhden ystävän kelle voisin kertoa ihan kaiken. Ajattelen niin hirveästi etten osaa edes tähän sitä kuvailla. Mutta olen ulkoapäin ehkä hiukan aran oloinen, mutta elämänkumppanilleni avaudun silti kaiken. Minun on vaikea avautua kellekkään muulle, mutta olisi ihanaa kun löytäisi sellaisen ystävän kenen kansssa voisin jakaa kaiken.

Jehnny Tightlips: Ei mitään vikaa. Joillekkin ne riittävät. Minulle riittäisi vain yksi todella hyvä ystävä. On toki hienoa omistaa ihan ns. tavallisia ystäviä mutta olen NIIN monta pettymystä saanut niiden kanssa kokea kun eivät ole samanlaisia arvomaailmaltaan kuin minä. Ja musta tuntuu että on oltava joku tässä maailmassa ketä on kuin minä.

Mollaat ystäviäsi ja samalla toistat MINÄ MINÄ MINÄ!!
kuka tuollaisen kaltainen haluaisi olla???
Itsekkäällä ihmisellä EI ole muuta mahdollisuutta kuin olla toisen itsekkään kanssa jos haluaa samankaltaisen kanssa olla kuin itse on mutta mitään Sydänystävää ei itsekeskeisestä pikku "neidistä" saa koskaan kukaan.

Toden puhujaa ei kukaan rakasta.

hassu tyttö: Mielestäni olen ollut sosiaalinen, sanoinhan että minulla on ystäviä ja erilaisia tuttavuuksia? Haenkin vain sitä TOSIystävää. Että ehkä tää oli taas sitä kaksplus vittuilua. Oli tosiaan virhe ruveta täältä sitten sitä tosi ystävää etsimään. Ajattelin vain kun täällä kuitenkin äiti-ihmisiä ehkä sattuisi olemaan...

Minun on vaikea avautua kellekkään muulle, mutta olisi ihanaa kun löytäisi sellaisen ystävän kenen kansssa voisin jakaa kaiken.

Voisitko ajatella, että olisi neljä ystävää, joilla kaikille kertoisit jotakin ja joita kaikkia rasittaisit kohtuullisesti? On aika kohtuutonta ajatella, että taivaasta tippuu sielunsisko, jonka kanssa jaat kaiken. Ajatusleikkinä kuvio toki on viehättävä.

Mutta 3-4 tavallista kaveria, joiden jokaisen kanssa jaat jotain, on realistisempi arvio.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Monica: Taisit jotenkin missata pointin tai ymmärtää väärin? Mistä ihmeestä voit oikeasti tietää millaisia ystäväni ovat? Ehkä sinulla ystäväsi ovat oikesti niitä jotka minulle olisivat niitä tosiystäviä? Mutta ehkä en ole sitten saanut ikinä edes niitä ystäviä.. tajuaisit jos kertoisin yksityiskohtaisemmin mutta en voi.

[QUOTE="vieras";25951703]Voisitko ajatella, että olisi neljä ystävää, joilla kaikille kertoisit jotakin ja joita kaikkia rasittaisit kohtuullisesti? On aika kohtuutonta ajatella, että taivaasta tippuu sielunsisko, jonka kanssa jaat kaiken. Ajatusleikkinä kuvio toki on viehättävä.

Mutta 3-4 tavallista kaveria, joiden jokaisen kanssa jaat jotain, on realistisempi arvio.[/QUOTE]

Joo, siis tottahan toki noin olisi hienoa. Että edes jonkun kanssa voisi jakaa jotain. Olen vain saanut käsityksen että todella monella on sellainen ystävä kelle voi kertoa ne aremmatkin asiat ja jonka kanssa on aina hyvä olla.

Minusta(kin) on hurjan kuuloista, jos yhdistää tavoitteesi: Voi kertoa aivan kaiken ja natsaa heti. Minusta toimii paremmin, jos on muutama ihminen joille voi avautua joistakin asioista, silloin voi esim. juuri yhdestä osa-alueesta pureutua syvällekin. Mutta jos kaikista asioista pitäisi pureutua syvälle saman ystävän kanssa (ja nimenomaan ystävän, parisuhde on sitten asia erikseen), voisi tilanne muuttua liian tukalaksi ja intiimiksi. Mitä jos silloin ystävyyteenne tulisi särö? Kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen.

Toki, voithan sydänystävän löytääkin, mutta aikaa sinun täytynee ainakin varata.

Joo, siis tottahan toki noin olisi hienoa. Että edes jonkun kanssa voisi jakaa jotain. Olen vain saanut käsityksen että todella monella on sellainen ystävä kelle voi kertoa ne aremmatkin asiat ja jonka kanssa on aina hyvä olla.

Nyt et ymmärtänyt oikein. Yksi neljästä voisi hyvinkin olla se, jolle kerrot ne arimmat asiat ja kolmen muun kanssa jotain muut elämän jutut ovat yhteisiä.

Ja ystävyys ei ole aina "hyvää oloa". Ystävyyteen kuuluu tietty molemminpuolinen luottamuksen ja hyväksynnän ilmapiirissä sallittu tahdittomuus ja se, että voi sanoa ikävätkin totuudet ilman munankuorilla kävelyyn liittyvää pelkoa.

Tai sitten voit olla todella väärässä; tämä palsta tietää, että aniharvalla on se kaikkein paras ystävä. Sellainen voidaan kokea jopa elitisminä tänä aikana.

En todellakaan.
Just tänään mietin että mitä vanhemmaksi tulen niin sitä vähemmän jaksan ylimääräisiä ihmisiä elämässäni. Kaikki kaverit ja kaukaisemmat sukulaiset olen heivannut jo pois (en vaan pidä yhteyttä enkä vastaa satunnaisiin puheluihin), miehen perhettä en jaksaisi yhtään ja omia vanhempiakin välttelen aika lailla.

[QUOTE="hui";25951724]:O Oletko kännissä?[/QUOTE]

Yleensä joo, mutta nyt kyllä en.. vielä ainakaan. Mulla ei vaan ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa ihmisten suhteen, on myöskin aina mukavaa tavata ihan umpituntemattomia, vaikka se tapaaminen jäisikin yhteen kertaan.

7thHeaven: Haluaisitko että kirjottelesin sulle jossain vaiheessa ysärillä? Jos oikeasti haluat jakaa ajatuksiasi ja itsekkin etsit ihmistä kenen kanssa synkkais?

Jehnny Tightlips: Ehkä sitten kurkottelen liian ylös tällä ajatuksellani. Tai ehkä haen vain ihmistä kenen kanssa edes jossain tasolla synkkais. Kun olen vuosien mittaan saanut erilaisia ystäviä, mutta sitten kun olen huomannut että hänen ajatusmaailmansa onkin nii erilainen niin siitä on tullut hankalaa. Vaikea nyt selittää mutta voihan se toki olla että olen törmännyt vääriin tyyppeihin. Rakkaudessa on onnistanut muttei ystävyydessä. :/

Toki voit laittaa mulle yksäriä. En tietenkään voi taata että jaetaan samanlaista ajatusmaailmaa ja arvoja, mutta aina voi koittaa. :) Jos ei muuta, niin oon hyvä kuuntelija.