Oletko saanut työpaikan pelkällä hakemuksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikuinen työtönkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikuinen työtönkö?

Vieras
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen... Itse en ole koskaan soitellut, saati käynyt työpaikalla, vaan aina vaan lähettänyt kirjallisen hakemuksen. Siinäkö syy miksi en ole saanu töitä????

Ja voiko ylipäätään mol:in sivuilta olevista työpaikoista koskaan tärpätä :( Siis kun haen töitä, joita tradenomi voisi tehdä.

En edes muista enää, miten monta hakemusta olen laittanut.
Kaikki työpaikkani olen saanut sillä, että olen ollut yrityksessa ensin työharjoittelussa.

Osaan tehdä työni, koska ei kai mua muuten olis huolittu mihinkään töihin. Mutta en vaan osaa myydä itseäni mihinkään paperilla :(

Itse hain työpaikkaa kirjallisella hakemuksella (en soittanut) mol:in sivuilla olevan ilmoituksen perusteella (olen tradenomi) ja sain kutsun työhaastatteluun ja työpaikan. Hakijoita oli n. 40.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikuinen työtönkö?:
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen... Itse en ole koskaan soitellut, saati käynyt työpaikalla, vaan aina vaan lähettänyt kirjallisen hakemuksen. Siinäkö syy miksi en ole saanu töitä????

Ja voiko ylipäätään mol:in sivuilta olevista työpaikoista koskaan tärpätä :( Siis kun haen töitä, joita tradenomi voisi tehdä.

olen

Kyllä mä olen soittanut aina ensin ja sitten laittanut hakemuksen. Musta työnhakeminen on kovaa hommaa. Yhden kesätyöpaikan sain hakemuksella, muut soittamalla ja pari suhteilla. Tradenomi en ole mutta varmaan lähes kaikilla aloilla kilpailu paikoista on kova.

Oikeastaan aina, jos oon hakemuksen laittanu, mulle on soitettu takas ja pyydetty haastatteluun. "Turhaan" oon käyny haastattelussa elämäni aikana tasan 2 kertaa eli lähes joka kerta myös töitä saanut. Oon soittanut ainoastaan silloin, jos en ole edes laittanu hakemusta, vaan kysynyt suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jonttu, oliko sulla ennestään paljon työkokemusta? Mulla ei ole minkäänlaista. Paitsi jotain iänikuisia kesätöitä, kaukana omasta alasta....

mulla oli pelkkää myyjän työtä kokemuksena ennen näitä "oman alan" hommia. pitää vaan osua siihen paikkaan jossa kemiat natsaa... hankalaltahan se tuntu, muutaman kuukauden paikkoja hain, mutta olin siis koko ajan kaupassa töissä sen ajan. nyt melkeen koulutusta vastaavaa työtä teen paitsi taloushallinnon puolella vaikka tutkinto markkinoinnista.... ja tradenomi siis.

Jonttu, oliko sulla ennestään paljon työkokemusta? Mulla ei ole minkäänlaista. Paitsi jotain iänikuisia kesätöitä, kaukana omasta alasta....

Lähinnä työharjoitteluista ja kesätöistä. Mutta nykyisessä työpaikassanikin olin ensalkuun työharjoittelussa, josta sitten jäin tähän valmistuttuani vakituiseksi.

Nyt on kova paikka edessä, kun joudutaan muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Emme voi muuttaa, ennenkuin olen saanut työpaikan. Tuntuu ettei mikään hakemus vedä mihinkään suuntaan :/

En koskaan enkä ikinä. En yhtäkään.

Pelkällä soitolla olen saanut harjoittelupaikkoja sekä koulusta että työmarkkinatuella.

Nyt taas rohkaistuin ja kirjoitin hakemuksen. Saa taas vain nähdä....

Olotila on :/ mun siskoilla käy aina tosi hyvä tuuri ja onnistaa, mutta mulla ei. Veetuttaa kyllä kuin pientä oravaa, kun ei tiedä mikä mättää. Väärä koulutus ja olematon kokemus.
Mutta millä kartuttaa kokemusta kun ei onnista työnhaku????

Niin ja mulla ei ole kuin peruskoulu käytynä ja ei ollut mitään työkokemusta kuitenkin olen saanut, nyt tosin opiskelen.

BBA olen, eli sama koulutus kuin ap:lla ja pelkillä hakemuksilla töihin. Tätä edeltäneeseen työhön mut soitettiin kotoa, en ollut edes hakenut paikkaa. Nykyisen työni sain vastaamalla sähköpostiin, jossa pyydettiin lähettämään maililla CV.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikuinen työtönkö?:

Siis kyllä pitää aina soittaa perään! Ensin lähetät paperit, sitten soitat perään kun ne ovat saapuneet. Näin tämä puhelimessa oleva voi samalla katella näitä sun papereita. Ja aina pitää soittaa perään, jotkut ovat ynseitä ja jotkut ei, mutta pääasia että herättää huomiota. Varsinkin jos haet tradenomihommiin, joita on noin tsiljoona muutakin hakemassa..varsinkin nyt vähän huonossa taloustilanteessa.

Lisäksi sulla pitäis olla hvyät kokemukset varisnkin tietojärjestelmistä. Usein haetaan tiettyjä kykyjä, joten kannattaa käydä kurssit niihin. Varsinkin pelkällä microsoft 2007-kurssipaperillakin voi olla jo iso merkitys! Usein kyllä tarvitsisi muitakin. Tenttaa, mitä tarttis.

Ja molin sivuilla olevista työpaikoista voi tärpätä, oma kaverini tradenomina sai sieltä paikan. Mutta tosiaan ensin paperit, sitten soitto ja työhaastattelu. Ja työhaastattelussa pitäisi onnistua tietysti vielä. Hän myös teki hakemuksia ainakin 100 eri paikaan. Ihan oikeasti, laski ne ;) Eli pidä itselläsi kirjaa, mihin oot jo hakemuksen laittanut ja milloin. Näin pysyt perässä. Ja hakemusten täytyy olle todella hyviä, olethan katsonut että ovat? Samoin cv? Ei virheitä saa olla. Näillä on todella paljon merkitystä.

Yhteistyössä