Oletko saanut apua masennuslääkkeistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masis?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masis?

Vieras
Mulla oireita: tolkuton väsymys, mikään ei innosta jne. Taustalla kipeitä menetyksiä useampia. Keskusteluapua sain aiemmin, olisi auttanut, jos olisi ollut useammin. Nyt mietin, et auttaisko lääkitys? Olisi kiva kuulla, jos joku on saanut apua? Tai myös siitä, jos ei sopinut?

Olen kokeillut vuosien varrella 4-5 eri masennuslääkettä, mikään ei oikeastaan auttanut... mikä auttoi oli elämänmuutos: löysin uusia ystäviä, miehen ja töitä, ja sitten huomasin että enää ei masenna.

Kiitos vastauksista! Lisääkin kokemuksia saa laittaa! Kyllä se taitaa olla niin, että tää elämäntilanne mua masentaa kaikista eniten. Pitäisi saada jotain muutosta, mutta tuntuu, ettei jaksa. Onneksi mulla on perusasiat hyvin. En oikein itsekään tiedä, mikä masentaa. Ehkä se, että viimeisen vuoden aikana ollut liikaa vastoinkäymisiä.

mulla todettiin keskivaikee masennus jokunen vuosi sitten... sain siihen cipralex nimistä lääkettä... lääkkeestä oli alkuun sivuvaikutuksena unettomuus mut kun puolitin annoksen pariks ekaks viikoks niin pääs siittä... elämä alko hymyilee pikkuhiljaa kuukauden käytön jälkeen... käytön aikasena haittaoireena oli orgasmin puutos... tuli kyl aina seksissä loppu mut ne vaan loppu sillee seinään eikä mitään kunnon orkkuja... sain lääkityksen ihan psykiatrin kautta enkä minkään työterveys hemmon joka luulee et kuukauden kuurilla sais jotain aikaan... eli söin sit viä puoli vuotta lääkettä kun olo oli kokonaan normalisoitunut... lopettaessa tuli sivuoireina tunnetta et lähtee jalat alta... vaikka siis lopetin ohjeen mukaan puolittamalla annoksen pariks viikkoo jne... mut kaiken kaikkiaan mainio kokemus... sittemmin en oo lääkitystä tarvinnut kun en oo joutunut niin monttuun ajatusteni kanssa että viikottain miettisin elämäni loppua... mut musta se lääkäri sano hyvin vikalla kerralla et kannattaa tulla heti lääkäriin jos alkaa tuntumaan et se masennus on uusinut, ihan turha se on masentuneena olla kun on olemassa lääkkeetkin...

lisään vielä et on paljon helpompi tehdä sitä elämänmuutosta kun ei tunne itseään aivan turhaksi ja huonoksi ihmiseks ja jaksaa olla iloinen ja pirteä... nimim. aloin seurustella nykysen mieheni kanssa lääkityksen loppupuolella...

Yhteistyössä