oletko pelastanut eläimen?

Tuli tämmönen mieleen :whistle:

Olin kaverin kanssa ongella ja läksin autolta hakemaan jotain ja huomasin kissan joka oli ihan paikoillaan ja sillä oli ruokapurkki jäännyt päähän kiinni. Huusin kaverin apuun ja minä otin kissasta kiinni ja kaveri otti varovasti purkin kissan päästä pois, se lähti hurjaa vauhtia karkuun. En tiedä kenen kissa oli ja mistä se oli purkin päähänsä saannut mutta sitä tuskin olisi kukaan muu huomannut.

 
Olen. Meidän ensimmäinen kissa oli löytökissa, oli TOSI kurjassa kunnossa! Ei edes näyttänyt kissalta! Puuttui hampaita suusta eikä osannut/pystynyt naukumaan! Kissa oli todella arka mutta vähitellen kissa alkoi tottumaan ihmisiin kun veimme ruokaa ja lämpimän yöpaikan sille. Viimein kissa pystyi luottamaan meihin niin että siitä tuli kunnon kotikissa! :) :heart: Ihana kissa, Topi! :heart: Ikävä on sitä ihanaa pikku ähinää minkä sai äänneltyä.. :'( <br><br>
 
no kerran oon siilin kääntäny kun oli menny selälleen ja ei näyttäny ite pääsevän pois...siis sitä katteltiin hetki ja sit autettiin...huonosti olis sen käyny jos joku lintu olis sen huomannu..joku pöllö siis...
 
Minä pienenä kävelin kotia kaverilta yksikseni. Sitten huomasin koulun takapihalla kun oli sellainen roska-aitaus, niin siellä oli päästään kiinni jäänyt varis. Siis se oli jäänyt sellaisen puuaidan niiden "lautojen väliin ja räpytteli siellä hullun lailla.
Mie aikani siinä yritin mennä lähelle, mutta pelotti ku on se kuitenkin iso lintu, vaikka se ei siltä kaukaa näytä ja räpytyshän oli entistä kovempi, kun siihen vierelle tuli ihminen.
Siinä käveli sitten joku pariskunta ohi ja huusin, että tulevat tänne ja se mies sai se niistä väleistä pois. Ja hyvin lähti lentoon.
Vähänkö oli muuten kiire kertomaan kaikille sitä, mitä oli tapahtunu
:D
 
No yhden koiran, ku otin sen itelleni ja muuten olis ammuttu. Hmm oonkohan muuta.
Mielessä on vaan ku "tapoin" yhden kissan. Se juoksi mun auton takarenkaaseen ku ajoin autolla. En kerenny tehä mitään. Näin vaan silmäkulmasta että jotain vilahti ja samassa tömähti ja peilissä näky ku kissa pyöri hyrränä tiellä. Kuoli onneks heti. Ei oo tollasta ennen sattunu ja kyllä vapisi kädet sen jälkeen.
 
juuh... otin kissan vajaa vuosi sitten koska se olisi muuten ammuttu, se odotti pentujakin aikalailla viimeisillään. mutta ukolle sanoin et otan sen ja se ei itse asias tienny et se on paksuna. jästipäitä sieltä synty, vähä niinku emonsa mutta hyvä yhdistelmä näihin meidän muihin kissoihin... joita on tällä hetkellä yhdeksän (4 viikon ikäistä), sitten tuo purkin päästä otto ja kerran piti viedä kolli lääkäriin ku peruutin vahingossa sen yli, huonot oli tohtorin ennusteet, eli virtsarakko revenny, mutta kissa kuitenkin käveli hyvin joten hyvät mahd. parantua, ja niin siinä sitten kävi, se parani!
 
Kyllä, pienen villikissan pennun, joka oli jätetty kuolemaan pakkaseen.. Sen emo, ja muut pentueen poikasista oli käyty ampumassa, mutta yksi pennuista oli ilmeisesti mennyt piiloon. Mies joka oli muut kissat hävittänyt, oli sitä mieltä, että kuoleehan se sinne, itsekseen! Pienen metsästyksen jälkeen onnistuin saamaan sen kiinni, ja oikein ihana kissa siitä kasvoikin :)

Onhan noita muitakin juttuja, mutta tämä nyt tuli ekana mieleen.. Olen koko ikäni eläinten kanssa tekemisissä, ja aina joskus niistä jotkut ovat tarvinneet myös pelastamista :)
 

Yhteistyössä