Oletko ollut serkkujesi kanssa tekemisissä lapsena? Entäs nyt aikuisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kenties
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kenties

Vieras
Tuli vaan mieleen. :)
Jos olette olleet lapsena tekemisissä, niin kuinka usein olette tavanneet?
Entäs aikuisena? Oletteko unohtaneet toisenne vai oletteko parhaita kaveruksia kenties?

Olen lapsena nähnyt serkkuja muutamia kertoja vuodessa. Joskus lapsuudessa mennyt vuosiakin ettei olla nähty. Ei olla oltu ikinä läheisiä, sillä eri sukupuoli on vaikuttanut asiaan. Lisäksi ikäero joihinkin serkkuihin on suuri. Aikuisena ei olla oltu tekemisissä juurikaan.

lapsena oltiin aina lomilla papan luona lomilla ja vietettiin lomat yhessä,nykysin ei missään tekemisissä.Kerran kymmenessä vuodessa ehkä nähdään ja silloinkaan ei ole mitään puhuttavaa.

Mä oon mun vanhimman serkun esikoisen kummi.
Sitte sen siskopuolen (sekin on mun serkku) tytön kummi olen ja se on meijen esikoisen kummi.
Mun toiseksi vanhin serkku on kuopuksen kummisetä.
Sitte nuorinta serkkua äidin puolelta nään tosi harvoin.

Isän puolen serkkuja en pahemmin nää, joskus kaupassa yms tai vanhimman kanssa tekstaillaan.

Lapsena vietettiin paljon aikaa yhdessä isän puolen serkkujen kanssa, kesämökit vierekkäin. Nyt aikuisena jäänyt liian harvakseen treffailut.
Äidin puolen serkkuja nähtiin joka kesä n.kuukauden verran kerrallaan lapsena, nyt aikuisena en ole niistä montaakaan enää nähnyt kuin vahingossa.

Lapsena olin eniten tekemisissä minua pari vuotta vanhempien serkkujeni kanssa, mutta he kuolivat nuorina. Muita samanikäisiä serkkuja minulla ei ole. Kahta noin 10 vuotta vanhempaa serkkuani näen silloin tällöin. Kahta nuorinta serkkuani en koskaan, äitinikään ei ole tämän veljensä kanssa juuri tekemisissä. Sitten on vielä pari serkkua, toista en ole oikein koskaan tuntenut, mutta nähnyt silti usein, toisen tunnen joten kuten, aiemmin tunsin paremmin.

Lapsena olin paljonkin, etenkin vielä äidinäitini eläessä. Yksi serkuistani oli kaikkein läheisin ja tapasimme aina lomilla ( asuivat eri paikkakunnalla) Aikuisiällä olemme tavanneet harvakseltaan, mutta soittelemme joskus ja olemme fb-kavereita. Kaverilistallani on muitakin serkkujani. Emme pidä muuten juurikaan yhtettä, mutta fb on hyvä kanava heidän kanssaan pitää yhteyttä ja saada tietää, mitä heille kuuluu.

Yksiä serkkuja nähtiin pari kertaa vuodessa ja loppuja vieläkin harvemmin välimatkan ja välirikon vuoksi.

Omilla lapsillani ei ole eikä erittäin todennäköisesti tulekaan serkkuja.

Minulla on kuusi serkkua. Kolmen kanssa olen ollut lapsena tekemisissä, yhden kanssa aika paljonkin. Hänen vanhempansa ovat kummejani. Kolmen kanssa ollaan nähty vain suvun kekkereissä.

Tämä yksi, kenen kanssa olin lapsena paljon tekemisissä, on minulle yhä läheinen. Samoin näiden kahden muun kanssa olen yhä tekemisissä, joiden kanssa olin lapsenakin. Ne kolme muuta ovat sitten yhä yhtä etäisiä, kuin lapsuudessakin. Tähän voi vaikuttaa se, että he ovat minua reilusti vanhempia.

Lapsena oli paljon tekemisissä yhden serkun kanssa, mutta sitten hän löysi poikaystävän paremmista piireistä ja siihen loppui yhteydenpito. Ilmeisesti en ollut serkulleni tarpeeksi hieno ja arvokas.

Olin paljon tekemisissä osan serkuista kanssa. Äitini ja siskonsa saivat lapset samoina vuosina ja kaikki tyttöjä - ja vielä kun asuttiin lähekkäin niin yhteydenpito oli viikottaista. Nyt aikuisena nähdään harvemmin - mutta viimeksi tänään serkkulikka kävi lastensa kanssa meillä "leikkitreffeillä" ja seuraava tapaaminen on jo sovittuna.

Muitakin läheisiä serkkuja on - äitini veljentytöstä tulee nyt poikani kummitäti, ja itse olen isäni siskonpojan kummi.

Lapsena tuli muutamaa päivittäin tavattua, nykyään törmätään harvakseltaan jossain sukujuhlissa, asustellaan eri puolen maata. Osaa serkuistani en ole koskaan nähnyt, nuorimmat on esikoistani nuorempia, heitä en ole koskaan nähnyt.

Mun eka serkku vasta tossa synty et en kauhiasti. Mut jos saa pikkuserkun sanoa ni mulla on yks pikkuserkku (poika),jonka kanssa oltiin mukulana joka sekunti yhdessä ja vaikka nykyään nähdään tosi harvoin, ni ku nähdään se on ihan hulvatonta ja ollaan edelleen kuin paita ja perse :) tulipa ikävä sitäkin ketkua, pitääki ottaa maratooni puhelu sinne joku päivä!

Yhteistyössä