possu
Lisäyksenä vielä: ei se mies paremmaksi muutu, häivy vielä kun voitAlkuperäinen kirjoittaja possu:Mun exä oli just samanlainen ku ap:n mies
Lisäyksenä vielä: ei se mies paremmaksi muutu, häivy vielä kun voitAlkuperäinen kirjoittaja possu:Mun exä oli just samanlainen ku ap:n mies
Olkoon muotidiagnoosi tai ei, niin mun kokemuksen mukaan narsisti omaa tosi empaattisen asenteen kaikkeen muuhun, paitsi lähimpään/lähimpiin ihmisiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tämä on tää nykypäivän muotidiagnoosi.Alkuperäinen kirjoittaja luulen että on:narsistinen mies
Joo. Narsisti on silleen "muka empaattinen". Minulla on ollut kunnia tuntea yksi ihan oikeasti narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä ja hän oli muka niin empaattinen että. Mutta se empaattisuus on just teatraalista: kauhistelua ja pään pudistelua. Tosi paikan tullen ei ole empatian hiventäkään. Ja narsismi on siksi muotidiagnoosi, että se on valtavasti yleistynyt. Nykyaika suosii narsisteja.Alkuperäinen kirjoittaja Lila:Olkoon muotidiagnoosi tai ei, niin mun kokemuksen mukaan narsisti omaa tosi empaattisen asenteen kaikkeen muuhun, paitsi lähimpään/lähimpiin ihmisiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tämä on tää nykypäivän muotidiagnoosi.Alkuperäinen kirjoittaja luulen että on:narsistinen mies
Eli sikäli tämä diagnoosi voi hyvinkin osua oikeaan.
Jep. Mua pääsi yks tämmönen tosi pahasti sumuttaa, kun hän oli mulle niin mukava ja kiva ja ymmärtäväinen ja empaattinen.Alkuperäinen kirjoittaja narsissit:Joo. Narsisti on silleen "muka empaattinen". Minulla on ollut kunnia tuntea yksi ihan oikeasti narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä ja hän oli muka niin empaattinen että. Mutta se empaattisuus on just teatraalista: kauhistelua ja pään pudistelua. Tosi paikan tullen ei ole empatian hiventäkään. Ja narsismi on siksi muotidiagnoosi, että se on valtavasti yleistynyt. Nykyaika suosii narsisteja.Alkuperäinen kirjoittaja Lila:Olkoon muotidiagnoosi tai ei, niin mun kokemuksen mukaan narsisti omaa tosi empaattisen asenteen kaikkeen muuhun, paitsi lähimpään/lähimpiin ihmisiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tämä on tää nykypäivän muotidiagnoosi.Alkuperäinen kirjoittaja luulen että on:narsistinen mies
Eli sikäli tämä diagnoosi voi hyvinkin osua oikeaan.
Miehesi kuulostaa aivan samanlaiselta kuin omani aiemmin. Meillä oli pari kolme vuotta todella vaikeaa, ja erosimmekin pari kertaa. Viimeisen eron päätin olevan todellakin viimeisen. Olimmekin vajaan vuoden erossa ja elämä hymyili minulle. En todellakaan halunnut palata yhteen sen miehen kanssa, josta erosin, ja hän sen tiesi. Mieheni kuitenkin halusi ja kävi tuona aikana ilmeisen ison prosessin läpi.Alkuperäinen kirjoittaja suru puserossa:Mulla on tuollainen mies nyt. Juuri tuollainen. Meillä on lapsia ja se tekee tilanteesta todella vaikean. Hän on ihan hyvä isä. Ei menetä lapsiin juuri hermojaan sen kummemmin kuin minä. Mutta koen, että pidän yksin kodin henkistä puolta pystyssä. Joudun luovimaan jatkuvasti, koska haluan välttää konfliktit. Joskus sinällään mitättömistä asioista (olen toki jo oppinut tietämään tai ainakin aavistamaan, mitä ne ovat) mieheni menettää malttinsa täysin. Silloin hän huutaa kuni raivohullu, voi jopa heittää jonkun esineen maahan, haistattelee, häneen ei saa mitään kontaktia eikä kannata edes yrittää. Häipyy paikalta. Myöhemmin hän pyytää anteeksi, mutta veruke on aina: "jos sinä et olisi sitä tai tätä, niin..." eli ei osaa ottaa syytä. Minunkaan mieheni ei ole fyysisesti väkivaltainen ja loukkaantuu syvästi, jos vihjaan edes, että voisi olla. (Olen vihjannut). Uskallan kyllä nousta miestäni vastaan, en siis sinällään pelkää. Vältän vain riitoja, koska en jaksa niitä, me emme koskaan voi hoitaa niitä aikuismaisesti keskustelen.
En voi katua lapsiamme, mutta nyt olisin viisaampi. Kun tapasin mieheni, olin itse aika kypsymätön ja todella huonolla itsetunnolla varustettu. Siksi varmaan tähän ajauduin. Nyt olen vahvempi, mutta pienet lapset tekevät tilanteesta monimutkaisen. Heille isä on todella tärkeä, tietenkin.
Poikkeuksellinen tarina. Onnitteluni hyvästä suorituksesta.Alkuperäinen kirjoittaja äiti-69:...En todellakaan halunnut palata yhteen sen miehen kanssa, josta erosin, ja hän sen tiesi....Suostuin lopulta pitkin hampain (lapsen takia) muutaman kerran treffeille, ja siitä se lähti uudestaan. ...Olin myös...alkanut elää enemmän oman oloista ja näköistä elämää. Minun oli hyvä olla itseni kanssa, joten minun kanssanikin oli parempi olla....Ihmiset voivat muuttua, ja me olemme siitä elävä esimerkki.
Kiitos Äiti-69! Jotenkin tulin tästä hyvälle mielelle - tai toiveikkaaksi. Olen jonkin aikaa ajatellut, että ero on ainoa vaihtoehto, en vaan saa erottua, enkä oikein haluakaan. Lastenkaan takia, mutten muutenkaan... Näen tavalllaan, että meillä olisi mahdollisuus, sinällään arki on usein ihan hyvää.Alkuperäinen kirjoittaja äiti-69:Miehesi kuulostaa aivan samanlaiselta kuin omani aiemmin. Meillä oli pari kolme vuotta todella vaikeaa, ja erosimmekin pari kertaa. Viimeisen eron päätin olevan todellakin viimeisen. Olimmekin vajaan vuoden erossa ja elämä hymyili minulle. En todellakaan halunnut palata yhteen sen miehen kanssa, josta erosin, ja hän sen tiesi. Mieheni kuitenkin halusi ja kävi tuona aikana ilmeisen ison prosessin läpi.Alkuperäinen kirjoittaja suru puserossa:Mulla on tuollainen mies nyt. Juuri tuollainen. Meillä on lapsia ja se tekee tilanteesta todella vaikean. Hän on ihan hyvä isä. Ei menetä lapsiin juuri hermojaan sen kummemmin kuin minä. Mutta koen, että pidän yksin kodin henkistä puolta pystyssä. Joudun luovimaan jatkuvasti, koska haluan välttää konfliktit. Joskus sinällään mitättömistä asioista (olen toki jo oppinut tietämään tai ainakin aavistamaan, mitä ne ovat) mieheni menettää malttinsa täysin. Silloin hän huutaa kuni raivohullu, voi jopa heittää jonkun esineen maahan, haistattelee, häneen ei saa mitään kontaktia eikä kannata edes yrittää. Häipyy paikalta. Myöhemmin hän pyytää anteeksi, mutta veruke on aina: "jos sinä et olisi sitä tai tätä, niin..." eli ei osaa ottaa syytä. Minunkaan mieheni ei ole fyysisesti väkivaltainen ja loukkaantuu syvästi, jos vihjaan edes, että voisi olla. (Olen vihjannut). Uskallan kyllä nousta miestäni vastaan, en siis sinällään pelkää. Vältän vain riitoja, koska en jaksa niitä, me emme koskaan voi hoitaa niitä aikuismaisesti keskustelen.
En voi katua lapsiamme, mutta nyt olisin viisaampi. Kun tapasin mieheni, olin itse aika kypsymätön ja todella huonolla itsetunnolla varustettu. Siksi varmaan tähän ajauduin. Nyt olen vahvempi, mutta pienet lapset tekevät tilanteesta monimutkaisen. Heille isä on todella tärkeä, tietenkin.
Suostuin lopulta pitkin hampain (lapsen takia) muutaman kerran treffeille, ja siitä se lähti uudestaan. Pikkuhiljaa aloin pitää hänestä taas, en rakastanut, mutta pidin tästä uudesta miehestä. Kun aikaa kului ja aloin luottaa siihen, että muutos oli tällä kertaa aitoa ja pysyvää, alkoi rakkauden tunteitakin taas tulla. Olin myös käynyt läpi omia virheitäni ja alkanut elää enemmän oman oloista ja näköistä elämää. Minun oli hyvä olla itseni kanssa, joten minun kanssanikin oli parempi olla. Enkä enää suostunut huonoon kohteluun tai ovimattona olemiseen.
Näillä eväillä olemme edelleen yhdessä ja meillä menee parisuhteessa sekä isänä ja äitinä tosi kivasti. Ennen olimme vain vanhempia, joiden sukset osoittivat vähintään puolet ajasta täysin eri suuntiin, nyt olemme perhe, jossa kaikilla on hyvä olla. Ihmiset voivat muuttua, ja me olemme siitä elävä esimerkki.
Kävin yksinäni (mies ei suostunut tulemaan, koska hän ei ole "hullu") pari vuotta perheneuvolan pariterapiassa. Siitä oli todella iso apu, enkä varmaan tällainen ihminen ilman sitä keskusteluapua olisikaan. Niin monet asiat avautuivat eri tavalla, kun niitä joutui rehellisesti käymään läpi. Terapian alkaessa vihasin miestäni ja olin aivan varma, että hänellä on narsistisia piirteitä liikaa minun kestettäväkseni.Alkuperäinen kirjoittaja suru puserossa:Kiitos Äiti-69! Jotenkin tulin tästä hyvälle mielelle - tai toiveikkaaksi. Olen jonkin aikaa ajatellut, että ero on ainoa vaihtoehto, en vaan saa erottua, enkä oikein haluakaan. Lastenkaan takia, mutten muutenkaan... Näen tavalllaan, että meillä olisi mahdollisuus, sinällään arki on usein ihan hyvää.Alkuperäinen kirjoittaja äiti-69:Miehesi kuulostaa aivan samanlaiselta kuin omani aiemmin. Meillä oli pari kolme vuotta todella vaikeaa, ja erosimmekin pari kertaa. Viimeisen eron päätin olevan todellakin viimeisen. Olimmekin vajaan vuoden erossa ja elämä hymyili minulle. En todellakaan halunnut palata yhteen sen miehen kanssa, josta erosin, ja hän sen tiesi. Mieheni kuitenkin halusi ja kävi tuona aikana ilmeisen ison prosessin läpi.Alkuperäinen kirjoittaja suru puserossa:Mulla on tuollainen mies nyt. Juuri tuollainen. Meillä on lapsia ja se tekee tilanteesta todella vaikean. Hän on ihan hyvä isä. Ei menetä lapsiin juuri hermojaan sen kummemmin kuin minä. Mutta koen, että pidän yksin kodin henkistä puolta pystyssä. Joudun luovimaan jatkuvasti, koska haluan välttää konfliktit. Joskus sinällään mitättömistä asioista (olen toki jo oppinut tietämään tai ainakin aavistamaan, mitä ne ovat) mieheni menettää malttinsa täysin. Silloin hän huutaa kuni raivohullu, voi jopa heittää jonkun esineen maahan, haistattelee, häneen ei saa mitään kontaktia eikä kannata edes yrittää. Häipyy paikalta. Myöhemmin hän pyytää anteeksi, mutta veruke on aina: "jos sinä et olisi sitä tai tätä, niin..." eli ei osaa ottaa syytä. Minunkaan mieheni ei ole fyysisesti väkivaltainen ja loukkaantuu syvästi, jos vihjaan edes, että voisi olla. (Olen vihjannut). Uskallan kyllä nousta miestäni vastaan, en siis sinällään pelkää. Vältän vain riitoja, koska en jaksa niitä, me emme koskaan voi hoitaa niitä aikuismaisesti keskustelen.
Suostuin lopulta pitkin hampain (lapsen takia) muutaman kerran treffeille, ja siitä se lähti uudestaan. Pikkuhiljaa aloin pitää hänestä taas, en rakastanut, mutta pidin tästä uudesta miehestä. Kun aikaa kului ja aloin luottaa siihen, että muutos oli tällä kertaa aitoa ja pysyvää, alkoi rakkauden tunteitakin taas tulla. Olin myös käynyt läpi omia virheitäni ja alkanut elää enemmän oman oloista ja näköistä elämää. Minun oli hyvä olla itseni kanssa, joten minun kanssanikin oli parempi olla. Enkä enää suostunut huonoon kohteluun tai ovimattona olemiseen.
Näillä eväillä olemme edelleen yhdessä ja meillä menee parisuhteessa sekä isänä ja äitinä tosi kivasti. Ennen olimme vain vanhempia, joiden sukset osoittivat vähintään puolet ajasta täysin eri suuntiin, nyt olemme perhe, jossa kaikilla on hyvä olla. Ihmiset voivat muuttua, ja me olemme siitä elävä esimerkki.
Haluatko/osaatko kertoa tarkemmin, mikä teillä muuttui, miten ja minkä seurauksena mies muuttui? Miten nyt reagoit, jos tulee entisen kaltaisia tilanteita?
Äiti-69 jatkaa rekisteröityneenä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No niin, mieheni on aina nauranut ihmisille jotka menevät parisuhdeterapiaan. "Ketkä ovat niin säälittäviä etteivät itse osaa hoitaa asioitaan, HOHOHO!"
Eli minun on turha ajatella sitä. Teen kokoajan eroa mielessäni. Kirjoittelen tällaisia tekstejä ja printtailen netistä saamiani vastauksia. Luen ja mietin.