oletko miten tarkka ruokien "yhdistelemisessä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepulis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jepulis"

Vieras
Esim kuuluuko sinusta riisiä syödä vain kanan kanssa, pastaa jauheliharuokien kanssa tai perunaa kalan/makkaran kanssa?

Meillä on välillä ollut pakko syödä makaroneja kalan tai kanan kanssa, kun muuta ei oo kaapista sillä hetkellä löytynyt.;-)

Hassultahan se vähän on tuntunut, mutta onpahan nälkä ainakin lähtenyt pois.;)

Meillä syödään mitä sattuu keskenään :D Mies jopa joskus syö esim. lasagnen kanssa muusia ja niin edelleen. Sillä nyt on kyllä muutenkin oudot tavat, esimerkiksi smetanaa pitää tunkea aina joka ruuan kylkeen. Uunista tulleen pizzan päälle lisätään vielä keskelle semmoinen kasa kylmää ketsuppia. Tilliä ja jauhelihamaustetta se lisää joka ruuan sekaan.. Eli jos se tekee muusia niin se maustaa sen jauhelihamausteella :D

Mä teen harvoin pastaa sillä mies on meidän pastamestari. Mutta mulla on yksi erittäin hyvä pastaohje johon tulee kanaa. On tiettyjä yhdistelmiä joista en vain tykkää. Mutta monet voidaan syödä miten tahtoo. Taivas rajana kokkailussakin.
Meillä menee parhaiten lohi ja bataattimuusi tai kana ja kuskus

Oikeestaan ainoa mikä ei oikein uppoa, on tomaattimurska pohjainen soossi perunan kanssa, elikkä siihen pitää olla pastaa, mutta ei nyt juohu oikein muuta mieleen.

No siis kyllä pasta kanan kanssa menee, ja riisi possunlihasuikaleiden, mutta täytyy sanoa että makaroni ja makkara tai vaikka kalapuikot olis vähän outoa.
Mulla on varmaan omat päähänpinttymät mitä pitää minkäkin ruoan kanssa olla.
Esim. kalaruokien kanssa etikkapunajuuria (en suostu laittamaan vaikka kalapuikkoja jos ei punajuuria satu olemaan), tai sitten tiettyjä päällisiä vain tietyn leivän kanssa, siis jotain ei vain voi syödä ruisleivän kanssa, vaan pitää olla vaaleaa.
Ex-mies ei voinut käsittää miksi mulle piti olla aina tiettyä leipää:)

Jos jauhelihamauste sisältää: "Suola (30 %), sinappijauhe, sipuli,
arominvahvenne (E 621 9 %)
mustapippuri, paprika, glukoosi,
maissitärkkelys, inkivääri ja
valkosipuli", niin miksipä se ei sopisi joka ruokaan.

mistähän nuo "riisiä vain kanan kanssa" ja "pastaa ei kanan/kalan kanssa" on edes tulleet (myönnän itsekin, että yleensä itekin näin miellän), koska kyllähän esim. aasiassa riisiä syödään ihan minkä tahansa kanssa ja samoin esim. italiassa pastaa ihan minkä tahansa kanssa. Aika köyhäähän se olisi, jos pääasiassa pastaa syövät voisivat syödä sen kanssa pelkästään vain nautaa tai sikaa... :)

Ehkä se onkin vain täällä suomessa.

mistähän nuo "riisiä vain kanan kanssa" ja "pastaa ei kanan/kalan kanssa" on edes tulleet (myönnän itsekin, että yleensä itekin näin miellän), koska kyllähän esim. aasiassa riisiä syödään ihan minkä tahansa kanssa ja samoin esim. italiassa pastaa ihan minkä tahansa kanssa. Aika köyhäähän se olisi, jos pääasiassa pastaa syövät voisivat syödä sen kanssa pelkästään vain nautaa tai sikaa... :)

Ehkä se onkin vain täällä suomessa.

Oudoilta kuulostavat nuo ap:n näkemykset minustakin.

Toisaalta Italiassa ei ole tapana kyllä syödä mitään sianlihaa tai kanaa tai edes kalaa (äyriäisiä kylläkin) pastan kanssa, vaan pasta on eturuokana ja liha tai kala syödään sitten erikseen lisukkeen kera. Perinteinen jauhelihapohjainen bolognese-kastike on tietty oma lukunsa, mutta pääsääntöisesti kokolihaa ei tarjoilla pastan kera.

Olen. Eilen söin savustettua lohta riisin kanssa ja tuntui oudolta, vaikka hyvää olikin.
Mutta siis yleensä näin:
- kanan kanssa riisi
- ruskean kastikkeen kanssa peruna
- lihapullien kanssa peruna/muussi
- tomattikastikkeen kanssa spagetti

te ootte akat pahempia ku mun anoppi joka on yli 70v!!!
Onko muita ongelmia teillä. Voi vittu mitä urpoja. Makuasioista ei kato kiistellä. Ja kyllä, voin syödä ihan mitä vaan minkä kanssa vaan jos ruoka on hyvää.

[QUOTE="jepulis";29271626]Esim kuuluuko sinusta riisiä syödä vain kanan kanssa, pastaa jauheliharuokien kanssa tai perunaa kalan/makkaran kanssa?

Meillä on välillä ollut pakko syödä makaroneja kalan tai kanan kanssa, kun muuta ei oo kaapista sillä hetkellä löytynyt.;-)

Hassultahan se vähän on tuntunut, mutta onpahan nälkä ainakin lähtenyt pois.;)[/QUOTE]

Sama suomeksi: Miten tarkka olet ruokien yhdistelemisessä ?

Riippuu ruoasta. Jos tekee thai-tyylistä, niin totta kai kalan kaveriksi riisiä. Ja kanapasta on ihan herkkuani. Mutta jonkun karjalanpaistin kanssa ei vaan toimi muu kuin potut.

Yhteistyössä