Oletko lahjakas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lahjat On
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lahjat On

Vieras
Liikkuuko Kaksplussalla lahjakkaita ihmisiä? Missä asioissa olet mielestäsi lahjakas, missä toivoisit olevasi lahjakas? Onko sinua kehuttu lahjakkaaksi? Pystytkö käyttämään lahjakkuuttasi?

En pidä itseäni erityisen lahjakkaana, mutta en myöskään väheksy osaamistani. Kauan sitten eräs kansallisestikin arvostettu ohjelmointiguru sanoi mulle, että opin puolessa tunnissa sen, mihin muilla menee puoli vuotta.

minua on sanottu lahjakkaaksi monissa luovissa asioissa lähinnä.ja joo,kyllä koulussakin pärjäsin mutta olin yläasteen jälkeen kai alisuoriutuja.tuli vain tärkeempiä juttuja.nykyisin tuntuu että olen lahjakas lähinnä mokaamaan asiassa kuin asiassa.

Olen todella taitava piirtämään, maalaamaan, muovailemaan ym. kädentaidoissa. Sitä pidän erittäin suurena rikkauten, ja koitan pitää taitoja yllä. Lukion kuviskurssit kävin kaikki, ja sain päästötokariin kympin :) Kirjoittamisesta myös pidän jossain määrin, ja saattaisin olla siinä hyväkin, jos vain uskaltaisin alkaa kirjoittamaan, varsinkin novellit olisivat lähellä sydäntä..

Alkuperäinen kirjoittaja Lahjat On:
Liikkuuko Kaksplussalla lahjakkaita ihmisiä? Missä asioissa olet mielestäsi lahjakas, missä toivoisit olevasi lahjakas? Onko sinua kehuttu lahjakkaaksi? Pystytkö käyttämään lahjakkuuttasi?

:laugh: jOSSAIN EHKÄ, ainakin testien mukaan aina.

Mua on sanottu monessa asiassa lahjakkaaksi, olen kai joku monilahjakkuus. Mutta se ei ole kyllä helppoa. On mennyt aikuisiälle pitkään että tiesin (jos tiedän vieläkään) mitä haluaisin tehdä. Nimittäin niitä asioita on niin paljon mihin mulla olis kykyjä ja lahjoja ettei tiedä mihin repeäis. Koulu meni hyvin, paitsi lukio kun tuli pojat kuvioihin ja lukeminen jäi vähiin...
Ainoa missä ei lahjoja ole, on matematiikka. Mutta kaikki luova musiikista käsitöihin onnistuu. Osaan myös esiintyä. Voi hitsi, että on vaikeeta olla niin lahjakas :(

Alkuperäinen kirjoittaja Lahjat On:

No, joo, olen. Olen alkanu harrastaa musiikkia ihan pienestä lähtien, olin 5v kun aloitin viulunsoiton, ehdin soittaa 13v aktiivisesti. Olen ollu musiikkiluokalla, ja laulanu vaikka minkänäköisissä kokoonpanoissa, ja soittannu orkestereissa. Viimeiset vuodet soittoharrastus oli todella tavoitteellista, käytiin kansainvälisiä kilpailuja orkesterin kans läpi, lähinnä voittamassa ne.
Tällä hetkellä musiikkiharrastus on sillä tasolla, et omaksi ilokseni soitan viululla, sillon kun ehdin, ja käyn pianotunneilla. Tytön kans tulee laulettua paljon.

Käsillä tekemisessä. Osaan tehdä "mistä vaan mitä vaan", mutten osaa hyödyntää sitä tulostavoitteellisesti. Jotain varmaan sanoo se että mun juttuja on kyselty myyntiin, mutta heti kun pitäis alkaa miettiä kaikkea tuotannollisia juttuja multa häviää kiinnostus.

Yhteistyössä