Oletko läppäissyt miestäsi/jotain exääsi?

  • Viestiketjun aloittaja ta
  • Ensimmäinen viesti
ta
Pettämiskriisin yhteydessä (sain tietää miehen suhteesta) läppäisin miestä rintaan. Säikähdin itsekin tuota reaktiota. Asia selvitettiin ja sanoin miehelle, että harmittaa se läppäisy.. Ärsyttää, kun mies vähätteli sitä!! "et sä mua pysty satuttamaan eikä se edes sattunut, että siitä vaan" :-O!!! minusta naisen väkivalta on yhtä paha kuin miehen.
 
teininä
löin kerran poikakaveria ja hän löi takas. en ole sen jälkeen lyönyt. ei ole kertaakaan edes halunnu lyödä vaikka kuin ois hirvee riita. nyksää jos löisin se löisi taatusti takas ja lujaa.
 
vieras
Älä puolustele läpsäisyäs, jos mies on sua pettänyt. Kyllä itekin oisin ainakin avarin poskelle tuosta heittänyt ja sen jälkeen en koskis pitkällä tikullakaan. Itse muksin exää kovastikin, kun se yritti kuristaa mua, oli pakko laittaa vastaan tai en ehkä tätä tässä kirjoittas.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Mistä hait apua?
Miulla oli silloin sosiaalityöntekijä, häneltä pyysin apua. Pääsin juttelemaan paikkaan jossa käsitellään juuri noita asioita. Terapiaa, siitä ja paljon muistakin asioista. Siitä juttelusta oli todella paljon apua koska se ihminen oli aivan ihana ja pätevä =)
 
hhh
Jep, raivon vallassa, kun selvisi, että miehelläni oli ollut vuoden ajan rinnakkaissuhde, tuona aikana meidän lapsemmekin syntyi..
Mielikuvissani tein pahempaakin.. :(
Eksä nyt, en puolusele tuota lyöntiäni, ja tekisin sen uudestaan, tosin jos voisi aikaa kääntää taaksepäin, en oisi tuota miestä valinnut ollenkaan, eipä olisi tarvinnut lyödäkkään.
 
AP
Voisiko joku vielä selittää, MIKSI on niin paha läppäistä toista kerran ja ei ole niin paha, jos pettää ja repii riekaleiksi toisen itsetunnon (pitämällä sivusuhdetta kuukausia, valehtelemalla)? Jännä kun mitä tahansa muuta "saa" tehdä, mutta vain läppäisy on väärin, koska se on fyysistä.
 
AP
Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Miusta pettäminen on kyllä paljon pahempi teko kun läppäisy. Läppäisyn voin antaa anteeks.
Niin toki olisi parempi jos en olisi miestä läppäissyt, mutta musta se on jännä, kun kaikki fyysinen koskeminen (siis esim. läppäisy rintaan) on heti "pahempaa" kuin muut teot, jotka vaikuttaa elämään vuosikausia, repii suhteen, itsetunnon jne.. Ja periaatteessa yleisen käsityksen mukaan mun pitäisi mennä terapiaan, miehen ei?
 
ems
höh.... olen ollut nuoruudessa melko hurjapää kyllä oon lyönyt takas taikka miestä läpsinyt ensin, kyllä ! Mutta en usko että kukaan nainen lyödä paukuttaa ennenkuin sitä on toden teolla satutettu henkisesti taikka fyysisesti. Aika aikaansa kutakin... eikä kaduta ! Oonkin vanhemmiten ajatellut niin että parempi pitää sellainen miesystävä ettei tuollaisiin reagtioihin ole aihetta. Nyt ei oo aihetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ta:
Pettämiskriisin yhteydessä (sain tietää miehen suhteesta) läppäisin miestä rintaan. Säikähdin itsekin tuota reaktiota. Asia selvitettiin ja sanoin miehelle, että harmittaa se läppäisy.. Ärsyttää, kun mies vähätteli sitä!! "et sä mua pysty satuttamaan eikä se edes sattunut, että siitä vaan" :-O!!! minusta naisen väkivalta on yhtä paha kuin miehen.
Tuo, että miehesi vähätteli asiaa, oli vain sen puolustusmekanismi.. joten älä siitä jutusta ainakaan välitä.

Exääni löin aina kun jouduin puolustamaan itseäni, tosin se yleensä vain pahensi tilannetta.
 
äkkipikanen
Olen lyönyt harjanvarrella käsivarteen. Eikä olen sen jälkeen meidän perheessä lyöty puolin tai toisin. Loppu siis ukonkin puolelta lyömiset (harvakseltaan tapeltiin) kun kerran tinttasin kunnolla takasin.
 
exääni olen lyöny avokämmenellä poskelle parikin kertaa. Eka kerta pysäytti (sekin pettämisen yhteydessä) ja toisen kerran jälkeen päätin todellakin muuttua. Sen koommin en ole lyönyt ketään enkä siihen terapiaa tarvinnut. Kyllä sitä osaa omaa käyttäytymistään sen verran hallita ilman terapiaakin.
 

Yhteistyössä