Oletko koskaan katkaissut välejä ystävään, jolla olet epäillyt ehkä joskus minävauriota (narsismia)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Jos hänellä on ollut lapsia, oletko koskaan ajatellut kuinka he pärjäävät ja jaksavat tämän ihmisen kanssa? Oletko koskaan ajatellut ottaa muihin "ystäväsi" uhreihin yhteyttä?

Alkuperäinen kirjoittaja Haluaa tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Haluaa tietää:
Miten tuollainen ystävä käyttäytyy?

Jotenkin niin, että toiselle tulee ajoittaista itsetunnon puutetta ja siitä seuraa minävaurio. :) Vauriota voidaan kutsua myös kateudeksi?

Ok. :) Kiitos selvennyksestä!

Vieraan viesti ei kuvaa minävaurioista persoonaa. Netistä löytyy lukusia "oireluetteloita" narsismista jos Haluaa tietää haluaa asiasta enemmänkin tietää. Aiheeseen on kuitenkin syytä suhtautua varauksellla ja kyllä meistä jokainen huomaa jos joutuu tekemiseen ihmisen kanssa joka lähes tuhoaa teidän oman persoonallisuuden.

Juuri viime viikolla laitoin välit poikki tällaiseen henkilöön. Hän ei _koskaan_ kysynyt mitä minulle kuuluu, mutta minun velvollisuuteni oli kuunnella ja tukea häntä, oli oma tilanteeni mikä tahansa. Hän ei myöskään koskaan pyytänyt anteeksi, vaikka teki esim. oharit tapaamisessa tai oli sanonut jostain asiasta todella ilkeästi. Jotenkin omituisesti hän sai mut tuntemaan, että vika on aina minussa (esim. näiden ohareiden kohdalla). Lisäksi hän määritti puheenaiheet, joista ei suostunut puhumaan, esim. raskauteni (koska hän ei pidä lapsista) ja miessuhteeni (koska hänellä ei ole miessuhteita). Viimeinen tikki oli, kun kyseinen henkilö raivostui, koska en suostunut/pystynyt lainaamaan hänelle 15 euroa. Tämä nainen itse oli juuri ollut useamman kuukauden ulkomaanreissulla, ja itse olen tällä hetkellä sairauspäivärahalla (ja raskaana), mutta minulta pitäisi tälle reissaavalle ja työstä kieltäytyvälle "ystävälle" riittää rahaa. Että näin.