oletko käynyt lukiota?

  • Viestiketjun aloittaja fannymanta
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fannymanta:
muoks. taisi olla SSMK, silmäile, syvenny, muistele ja kertaa.
miten syvennytään?[/quote]

Taisi tarkoittaa, että ensin opeteltava alue vaan silmäillään, lukaistaan läpi, sitten luetaan oikein ajatuksella ja keskitytään tuohon, sitten pistetään kirjat pois ja muistellaan luettua ja vielä päälle kertausluonteinen luku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fannymanta:
mitä kirjoitit englannista ja ruotsista? oliko kielet lyhyinä vai pitkinä? mitä luku tekniikoita käytit?
Olen käynyt lukion, enkusta C ja ruotsista M.

En ole koskaan oikein lukenut mihinkään kokeisiin/tentteihin....lukiossa lukulomankin olin vaan töissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:
Alkuperäinen kirjoittaja fannymanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:
M:t kirjoitin molemmista. Peruskoulussa oli ruotsi pitkänä, mutta suoritin ysillä myös pitkän englannin, jotta pääsin haluamaani lukioon :headwall: . Mulla oli käytössä se kolmen ällän tekniikka, jota sovelsin jo sujuvasti kirjoituksissa.
kerro ihmeessä mikä on kolmen ällän tekniikka? :eek: :)
No se Lukio Läpi Lukematta :saint: .
juu, sama tekniikka oli täälläkin käytössä ja sen kyllä huomas... B taisi tulla molemmista, ruotsista ja englannista. Harmittaa näin jälkeen päin kun en silloin lukenut, läpihän tuo meni mutta ois voinu mennä huomattavasti paremminkin kun oiv vähän jaksanut panostaa.
 
Enkku L, ja ruotsi lähti L:nä, tuli takas M:nä.
Ei erityisempiä tekniikoita.. kielipäähän vain tarttuu kuunnellessa.

Nykyäänkin työskentelen kielten parissa, tosin erikoistunut englantiin, joten ruotsi ja saksa ovat nyt jo enemmän passiivisella puolella.

- Kez.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:
Alkuperäinen kirjoittaja fannymanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:
M:t kirjoitin molemmista. Peruskoulussa oli ruotsi pitkänä, mutta suoritin ysillä myös pitkän englannin, jotta pääsin haluamaani lukioon :headwall: . Mulla oli käytössä se kolmen ällän tekniikka, jota sovelsin jo sujuvasti kirjoituksissa.
kerro ihmeessä mikä on kolmen ällän tekniikka? :eek: :)
No se Lukio Läpi Lukematta :saint: .
juu, sama tekniikka oli täälläkin käytössä ja sen kyllä huomas... B taisi tulla molemmista, ruotsista ja englannista. Harmittaa näin jälkeen päin kun en silloin lukenut, läpihän tuo meni mutta ois voinu mennä huomattavasti paremminkin kun oiv vähän jaksanut panostaa.
Niinpä. Mä olen ollut aina keskiverto tekemättä mitään. Olisin siis voinut olla hyväkin kun olisin jotain viitsinyt vaivautua :D .

Mutta mitä sitä ylenpalttisesti katumaan, tehty mikä tehty ja näillä valinnoilla sitten eletään :) .
 
Turkilmas
Juu, C tuli molemmista, enkussa pisteen päässä "ämmästä".

Tekniikkani oli pettämätön: älä lue laisinkaan, siis ei yhtään. Sairasta keuhkoputkentulehdusta enkun kuunteluissa ja ole korkeassa kuumeessa. Ja mikä tärkeintä: ole huolimaton ja hätäinen kirjoituksissa, nukahda kesken kaiken ja ruotsia kirjoittaessa ole vieläpä kankkusessa :saint:
 
vieras
Molemmat pitkiä ja kirjoitin muistaakseni "ämmät"... En enää muista =). Todistuksessa oli kaseja ja ysejä... Lukenut en ole koskaan, edes amk:ssa ja paperit on sieltäkin :D. Vihaan lukemista.
 
Ihanainen
Pitkästä englannista M, lyhyestä ruosista E. Ei mulla ollut mitään erikoisia lukutekniikoita ennen kirjoituksia. Olin innokas hikari lukiossa, luin koekirjat vaikka pariin kolmeenkin kertaan läpi.
 

Yhteistyössä