Oletko käynyt Helsingissä? Tampereella? Turussa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miisa:
Toivottavasti kaikki sivistyneet olette käyneet myös Oulussa ja Rovanimellä??
Miksi pitäisi? Olussa olen kerran Edenissä pienenä. Rovaniemellä en, enkä mene. Mitä näissä kaupungeissa on mitä pitäisi nähdä?

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon syntynyt Helsingissä enkä koskaan ole käynyt Hämeenlinnaa pohjoisempana. Enkä haluakaan.
Uuuh, aika järkkyä. Miksei sua kiinnosta tietää, millainen muu Suomi on? Ethän ole nähnyt edes Tamperetta??????

Keittiönoita
Helsingissä käyn töissä ja olen siellä lapsuuteni asunutkin. Joten tuttu paikka. Tampereella olen käynyt usein, koska edellisen työpaikkani pääkonttori oli Tampereella. Turussa tulee käytyä parikertaa kuussa töiden takia. Porissa joitakin kertoja vuodessa. Oulussakin olen käynyt, samon Kuopiossa. Töiden takia. Rovaniemellä en ole koskaan käynyt, mutta kovasti toivon, että sieltäkin nurkilta saisin asiakkaita =)

jaa
Kaikki kolme nähty, yhdessä asun. Useimmissa vähääkään isommissa Suomen kaupungeissa olen kyllä käynyt. Rauma on jäänyt välistä ja Vaasa. Niihin pitäis vissiin sit seuraavaksi suunnata.

Olen kyllä. Rovaniemellä asuin 16 vuotta ja oulussa käyny useasti. terveisin nykyään turussa asuva

:eek: ihanko mie oisin kirjottanu!!!! mieki nimittäin asuin rollossa 16 vuotta ja sen jäläkeen muutin turkuun!!! :eek:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Kaikki kolme nähty, yhdessä asun. Useimmissa vähääkään isommissa Suomen kaupungeissa olen kyllä käynyt. Rauma on jäänyt välistä ja Vaasa. Niihin pitäis vissiin sit seuraavaksi suunnata.
Älä ny Vaasaan mee. Ei ole edes iso ja kauheata porukkaa siellä.

eikä sieltä meinaa päässä poies ko kaikki ulosmenokyltit on jossain puitten tai talojen takana piilossa |O :LOL: :LOL: :LOL:

Onks Rauma muka isompi kaupunki?
Ja kaikissa aloituksen kaupungeissa olen käynyt, kuin myös Oulussa ja Rovaniemellä. Ja Vaasassakin.
=)

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Onks Rauma muka isompi kaupunki?
Ja kaikissa aloituksen kaupungeissa olen käynyt, kuin myös Oulussa ja Rovaniemellä. Ja Vaasassakin.
=)
No se isompi meinas siinä vaan sitä kun nykyään ei voi olla varma, mitkä paikat on kaupunkeja ja mitkä kyliä. Ettei joku olis alkanut saivartelemaan että et varmaan oo käynyt kaikissa Suomen kaupungeissa kun et oo Takaperähikiääkään taatusti nähnyt. Ei ne Rauma ja Vaasa mitään isoja ole, mutta useimmissa niiden kokoisissa paikoissa olen käynyt. Niissä vaan en.

turkulainen
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Olen kyllä. Rovaniemellä asuin 16 vuotta ja oulussa käyny useasti. terveisin nykyään turussa asuva

:eek: ihanko mie oisin kirjottanu!!!! mieki nimittäin asuin rollossa 16 vuotta ja sen jäläkeen muutin turkuun!!! :eek:
Käytän tilaisuutta hyväkseni ja utelen miten olette sopeutuneet Turun "talveen"? Toki viime talvi oli ihan pohjanoteeraus mun uralla (reilut 10 vuotta täällä). En sentään ole kuin eteläisestä Suomesta kotosin, mutta idempää ja siellä oli ihan kunnon talvikelit aina.

Ai nii ja olen käynyt Helsingissä ja Tampereella. Oulussa ja Rovaniemellä vain kerran läpikulkumatkalla. Mutta en mä tiedä miksi kaikkien rovaniemeläisten tulis olla käyny eteläisen Suomen kaupungeissa, kun ei kerta täältäkään kaikki pohjoiseen edes harkitse menevänsä. Sivistävää se kyllä on, ei pakollista ;)

Oon käynyt itse kaikissa kolmessa ja vielä lisäksi muissakin kaupungeissa suomen maassa, mutta täälläpäin se ei ole mikään ihme ja kumma, jos ei ole käynyt missään noissa kaupungeissa.
Jotenkin vaan nyt en pidä näiden kaupunkien kiertelyä mitenkään tärkeänä. Mieluummin jos johonkin lähtee, niin erikoisempiin paikkoihin.

tässä muuten kaikki suomen kaupungit...http://www.kaupunkiopas.com/kaupungit/ itse arvostan kotimaanmatkailua, musta on hassua että joku on käynyt suunnilleen jokaisessa Euroopan maassa, mutta kotimaassa ei ehkä kuin viidessä tai kymmenessä kaupungissa.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja turkulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Käytän tilaisuutta hyväkseni ja utelen miten olette sopeutuneet Turun "talveen"? Toki viime talvi oli ihan pohjanoteeraus mun uralla (reilut 10 vuotta täällä). En sentään ole kuin eteläisestä Suomesta kotosin, mutta idempää ja siellä oli ihan kunnon talvikelit aina.

Ai nii ja olen käynyt Helsingissä ja Tampereella. Oulussa ja Rovaniemellä vain kerran läpikulkumatkalla. Mutta en mä tiedä miksi kaikkien rovaniemeläisten tulis olla käyny eteläisen Suomen kaupungeissa, kun ei kerta täältäkään kaikki pohjoiseen edes harkitse menevänsä. Sivistävää se kyllä on, ei pakollista ;)
niin, siis mikä talavi? :whistle: :LOL: juu, en oo sopeutunu... lunta kaipaan ja lujasti... ja pakkasta.. .muistan lapsuuesta ne 30 asteen pakkaset ja narskuvan lumet lapikkaitten alla... ah ihanaa... surettaa ettei oma lapseni saa semmosta kokea, ellei sitte lähetä sitä varta vasten hälle pohjosempaa hakemaan :D

ja peesailen kyllä tuota boldattua täysin.

vieras
Juu kaikissa käyty, yhdessä asutaankin ja toiseen suunnitellaan muuttoa..
Mutta häpeäkseni voin myöntää, etten ole käynyt koskaan edes jyväskylässä asti.. Aina matkat ja muut kulkemiset suuntautuneet johonkin etelään tai ulkomaille.. :(

Yhteistyössä