Oletko joskus toivonut, että sulla olisi kaksoissisarus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Mä olen useaan kertaan miettinyt, kuinka ihanaa olisi, jos mulla olisi identtinen kaksoissisko :) Mutta en mä ole kaksonen, muuta kuin horoskoopiltani :/

Olen aina ihastellut kaksosia ja kaksosuutta, musta siinä on jotain söpöä ja ihanaa ja jotakin kiehtovan "mystistä" =) Etenkin identtiset kaksoset kiinnostavat. Usein, kun juttelen kaksosista jonkun kanssa, he puhuvat, kuinka hirveetä olisi, jos olisi identtinen kaksonen...ei olisi omaa persoonallisuutta, tuntuisi kuin olisi kopio itsestään jne. Mä sitten taas näen kaksosuudessa niin paljon kaikkea ihanaa :) Olisi joku, jonka kanssa olisi syntynyt samasta munasolusta, kasvanut yhdessä kohdussa, joku jonka kanssa kokisi yhtaikaa eri kehitysvaiheet...joku joka aina ymmärtäisi ja kuuntelisi eikä koskaan jättäisi yksin =) Olisi niin ihanaa näyttää samalta ja huijata ihmisiä ;) Identtinen kaksoissisko olisi hyvin todennäköisesti monessa asiassa samanlainen kuin minä, ihanaa kun olisi samankaltaiset kiinnostuksen kohteet, huolet ja ongelmat jne. Identtisillä kaksosilla on niin usein jokin käsittämätön yhteys toisiinsa...voivat jopa tuntea toistensa kivut, nähdä samoja unia, täydentää toistensa lauseita, tuntea kun toinen on pulassa jne. jne. Ovat omia yksilöitä ja persoonallisuuksia, mutta kuitenkin tavallaan "kahtia jakautunut ihminen" =) Mulla on ystävät, jotka ovat identtiset kaksoset...he ovat usein sanoneet, että jos kaksonen on pitkään poissa, tuntuu kuin osa itsestä olisi jossain muualla :heart:

Mulle sopisi hyvin kaksoissisko :D Olen tosi seurallinen ihminen ja en tykkää kovinkaan paljon yksin olemisesta, monet eivät lisäksi useinkaan ymmärrä mun aivoituksia ;) Olisi kätevää, kun olisi kaksonen, joka ymmärtäisi mua ja jonka kanssa turista silloin, kun kukaan muu ei jaksa jutella =)

Enhän mä tietty kaksossiskoa saa, mutta aina voi haaveilla :D Kellään ollut samankaltaista toivetta? :)

Jaa, en ehkä kaksoissisarta haluaisi, mutta iso- tai pikkusisko pienellä ikäerolla oli ihana juttu! Veljen kanssa ei ole juuri mitään yhteistä, kun on niin paljon ikäeroakin. Siskon puuttuessa on ystävät todella tärkeitä ja voisipa paria melkein siskoksi kutsua ;)

Kaksosena voisin olla hieman erimieltä noista tuumistasi. =)
Se, että on kaksonen, ei se tarkoita sitä että ihan aina oltaisiin vain kahdestaan ja lukisimme toistemme ajatuksia. Hei, ei me kaksoset olla mitään friikkejä :D emme ole meedioita, jotka lukevat toistensa ajatuksia. Emme halua aina olla toistemme seurassa, me olemme yksilöitä.

Nyt Tytsi kirjoittaa vastaukseensa, että "sinähän et olekaan identtinen kaksonen".

No en olekaan, mutta luulisin tietäväni vähän enemmän kaksosuudesta kuin sinä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Se, että on kaksonen, ei se tarkoita sitä että ihan aina oltaisiin vain kahdestaan ja lukisimme toistemme ajatuksia. Hei, ei me kaksoset olla mitään friikkejä :D emme ole meedioita, jotka lukevat toistensa ajatuksia. Emme halua aina olla toistemme seurassa, me olemme yksilöitä.

Nyt Tytsi kirjoittaa vastaukseensa, että "sinähän et olekaan identtinen kaksonen".

No en olekaan, mutta luulisin tietäväni vähän enemmän kaksosuudesta kuin sinä. =)

Riippuu hyvin paljon kaksosista, jotkut kaksoset ovat läheisempiä ja kiintyneempiä toisiinsa kuin toiset. Puhuin lähinnä niistä kaksosista, joiden elämää olen itse seuraillut :) Ja kyllä kaksosten sukupuoli ja identtisyyskin vaikuttaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Riippuu hyvin paljon kaksosista, jotkut kaksoset ovat läheisempiä ja kiintyneempiä toisiinsa kuin toiset. Puhuin lähinnä niistä kaksosista, joiden elämää olen itse seuraillut :) Ja kyllä kaksosten sukupuoli ja identtisyyskin vaikuttaa ;)

Kun sinä et ole itse kaksonen, et voi millään tietää, millaista se on. Siksi on minun mielestäni aika turhaa alkaa selittelemään noilla kaikenlaisilla huuhaa- jutuilla 'myyttisistä yhteyksistä' ynnä muista telepatia-hömpistä. =)

Kaksoisuus voi olla toisaalta rankkaakin, siis kun kuitenkin pitää luoda oma identiteetti ja oma minäkuva.Omat käsitykset elämästä ja maailmasta.Ja siinä sitten samalla tulet aina verratuksi siihen kaksoseen.

Sitäpaitsi olis viä sama syntymäpäivä kun siskolla tai veljellä.Ei olisi sitä "omaa tärkeää päivää"

Siskoni ovat kaksosia ja en todellakaan haluaisi olla kumpikaan heistä! Aina samat kaverit, koulut, välillä vaatteetkin ja toinen siinä vieressä kuin liimattuna. Ja siskotkin lapsena vähän väliä kypsyivät kaksosuuteensa. Halusivat olla omia itseään, eivät aina vain parivaljakko kaksoset. Kyllä "tavallinen" sisko pienellä ikäerolla olisi minusta parempi vaihtoehto.

Mua vuoden nuoremmat sisarukset on identtiset kaksoset. Eli niinki läheltä sitä touhua seuranneena......on ihan kiva toisaalta olla vaan yksönen :D Vaikkai toisaalta sitte mietti että voi ku olisin ite kaksonen ni kyllä huijaisin opeja yms ku mun siskot ei sitä tehny. Voi, niistä on kyllä niin paljo huvittavia juttuja että....toinen esim joutu lähtee koulusta kesken pois ku maha tuli yhtäkkiä niin kipeeks, eikä tienny, että sisko lähti synnyttämään :)

Identtisiä kaksosia en edes tunne, tai siis yhden tunnen pintapuolisesti mutta siskoaan en ole koskaan eds tavannut. Eli noista ei kokemusta edes vierestä seuranneena, mutta varmaan joskus lapsena/nuorena haaveilin omasta kaksossiskosta, en kuitenkaan paljoa tuota miettinyt.

Varmaan joidenkin kaksosten välillä on jotain erityistä kun ovat saaneet kasvaa noin samoista lähtökohdista, mutta riippunee tosissaan paljon ihmisestä. Itse menetin jokin aika sitten veljeni ja jäjelle jääneelle miltei-kaksosveljelle tuo oli/on todella kova paikka. Siis tietty on meille kaikille, mutta nuo kaksi olivat jotenkin -taisteluparinakin- kasvaneet yhteen niin että toisen kuoleman myötä tämä toinen menetti jotain itsestään. :/

Ei tuokaan välttis rasite oo että aina on toinen siinä. Meillä nimittäin tytöt oli koulukiusattuja. Nyt vasta sano 10 vuoden jälkeen, että ei olis yläasteella jaksanu jos ei ollu sisko siinä vierellä tukena. Ei olis yksin jaksanu niitten asioitten kans. :/

Kyllä varmaan on mun vanhemmat kiittäneet luojaansa useaan otteeseen kun ei tälläsiä tapauksia tullut kuin yksi :) .Ja en olis kyllä jaksannut itsekkään katsoa toista yhtä hurjaa tapausta vierestä.

Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
tai ylipäänsä miettinyt miten kivaa ois jos ois edes melkein saman ikäinen sisar... mulla on 4 sisarusta 1 sisko -91,-90 syntynyt veli,-01 syntynyt veli ja -02 syntynyt veli syntynyt,minä -83

Mullapa onkin.Mutta aikuisena asumme kaukana toisistamme, vaikka lapsena vietemme kaikki ajat yhdessä.

Vähän on ap:lla naiivi ajatus kaksosista.Se paras kaveri eli identtinen sisarus on kovin herkästi myös se pahin kilpailija just sen takia kun ollaan niin samanlaisia.Kaikki aina vertaa joka käänteessä siihen sisarukseen ja on tosiaan kovin vaikea löytää se ihan aito oma yksilöllisyytensä.Nuorempana identtiset puetaan samalla tavalla ja hiusket on samanlaiset niin, että varmasti muut menee sekasin ja sehän vasta hauskaa onkin.Sisarukset vaan itse ei välttämättä jaksa vuodesta toiseen kuunnella kuinka samannäkösiä ovat kun ite näkevät itsensä erinäkösinä.Ja jos tarkkaan on identtisiä kaksosia katsonu ni näkee kyllä, et jotain eroa niissä on. Sitä ei oikein pysty sanomaan mikä, mutta erinäkösiä ne aina vaan on ja nopeestiki oppii erottamaan kumpi on kumpi vaikka yksinäänki vastaan tulis.

Noi mystiset yhteydet sun muut on muuten tutkittu.Ei identtisillä kaksosilla oo sen enempää mystisiä kykyjä ku tavallisilla kaksosilla tai edes sisaruksilla.Se on vaan ajatus,joka kiehtoo yleisesti ihmisiä ja niin halutaan ajatella.Sellaseen yhteyteen riittää todellisuudessa ihan vaan läheinen suhde. Ei edellytä samaa munasolua..

Seki mikä tekee näitä mystisiä juttuja kaksosten välille on se,et ovat kuitenki koko elämänsä tosiaan eläny tavallaan yhtä elämää ni kaikki on yhteistä.Sieltä ne yhteiset kiinnostuksen kohteetki tulee.Ympäristö muokkaa yllättävän paljon jokasen ihmisen luonnetta ja persoonaa,vaikka osa tietenki tulee ihan geeneissäki.Pitää tosiaan muistaa,et on myös kaksosia jotka on täysin eri luonteisia. Ei tämmösiä asioita voi pitää itsestään selvänä.

Ihan kysymykseen vastaan,että joskus se on kivaa kun maailma näkee toisen ihmisen mun kanssani aivan saman näkösenä,mut 25 vuoden kokemuksella voin sanoa,et mahtuu niitä heikompiaki hetkiä.Enemmän mä olen kateellinen ollut ihmisille joilla ei oo kaksosta,joko identtistä tai epäidenttistä. Siskon kanssa ollaan tosi läheisiä ja väliin meilläkin on niitä "mystisiä" yhteyksiä,mut oman kokemuksemme mukaan niitä on kyllä ihan epäidenttisilläkin läheisillä sisaruksilla.

Ihan kaikella ystävyydellä, ap: toivon totisesti ettet saa kaksosia, siinä olisi kaksi elämänmittaisessa psykoterapiassa käyvää ihmistä kun oot noin superfiiliksissä tosta kaksos-jutusta aina vaan. Rauhotu, juo lasi vettä ja istu hetkeksi. Toi menee ehkä kohta ohi.

juuh.. miul o vaa saman nimine nainen täs 20 km päässä, samana päivänä syntynyt sekä vuosi ku mie mut toka nimi on Maria. :D

Kyllä mä ainakin uskon, että yleisesti ottaen kaksoset ovat keskenään läheisempiä kuin tavalliset sisarukset ja, että identtiset kaksoset ovat yleisesti ottaen kiintyneempiä toisiinsa kuin epäidenttiset kaksoset :)

Kerron pari esimerkkiä, nämä ovat sitten vain omia kokemuksiani. Mun hyvät ystävät on 14-vuotiaat identtiset kaksostytöt. Lisäksi mulla on 15-vuotias kaveri, jolla on epäidenttinen kaksoissisko.

Nämä epäidenttiset kaksoset eivät ole samannäköisiä, tosin hyvin paljon samoja piirteitä (kuten sisaruksilla yleensä), heillä ei ole juurikaan yhteisiä kavereita, harrastuksia, kiinnostuksen kohteita tms. He pystyvät helposti olemaan viikonkin erossa toisistaan. Eivät halua yhtään korostaa kaksosuuttaan, eivät suostu edes yhteiskuvaan.

Identtiset kaksoskaverini ovat erottamattomat, läheiset siskokset ja toistensa parhaat ystävät. He jakavat saman huoneen, he ovat todella samannäköisiä, heillä on yhteiset kaverit, harrastukset ja kiinnostuksen kohteet. He ovat kerran olleet yhden yön erossa toisistaan ja senkin ajan lähettelivät viestejä toisilleen.

Uskon, että näiden jälkimmäisten kaksosten identtisyys vaikuttaa heidän väliseen kiintymykseen ja kaksossuhteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Vähän on ap:lla naiivi ajatus kaksosista.Se paras kaveri eli identtinen sisarus on kovin herkästi myös se pahin kilpailija just sen takia kun ollaan niin samanlaisia.Kaikki aina vertaa joka käänteessä siihen sisarukseen ja on tosiaan kovin vaikea löytää se ihan aito oma yksilöllisyytensä.Nuorempana identtiset puetaan samalla tavalla ja hiusket on samanlaiset niin, että varmasti muut menee sekasin ja sehän vasta hauskaa onkin.Sisarukset vaan itse ei välttämättä jaksa vuodesta toiseen kuunnella kuinka samannäkösiä ovat kun ite näkevät itsensä erinäkösinä.Ja jos tarkkaan on identtisiä kaksosia katsonu ni näkee kyllä, et jotain eroa niissä on. Sitä ei oikein pysty sanomaan mikä, mutta erinäkösiä ne aina vaan on ja nopeestiki oppii erottamaan kumpi on kumpi vaikka yksinäänki vastaan tulis.

Noi mystiset yhteydet sun muut on muuten tutkittu.Ei identtisillä kaksosilla oo sen enempää mystisiä kykyjä ku tavallisilla kaksosilla tai edes sisaruksilla.Se on vaan ajatus,joka kiehtoo yleisesti ihmisiä ja niin halutaan ajatella.Sellaseen yhteyteen riittää todellisuudessa ihan vaan läheinen suhde. Ei edellytä samaa munasolua..

Seki mikä tekee näitä mystisiä juttuja kaksosten välille on se,et ovat kuitenki koko elämänsä tosiaan eläny tavallaan yhtä elämää ni kaikki on yhteistä.Sieltä ne yhteiset kiinnostuksen kohteetki tulee.Ympäristö muokkaa yllättävän paljon jokasen ihmisen luonnetta ja persoonaa,vaikka osa tietenki tulee ihan geeneissäki.Pitää tosiaan muistaa,et on myös kaksosia jotka on täysin eri luonteisia. Ei tämmösiä asioita voi pitää itsestään selvänä.

Ihan kysymykseen vastaan,että joskus se on kivaa kun maailma näkee toisen ihmisen mun kanssani aivan saman näkösenä,mut 25 vuoden kokemuksella voin sanoa,et mahtuu niitä heikompiaki hetkiä.Enemmän mä olen kateellinen ollut ihmisille joilla ei oo kaksosta,joko identtistä tai epäidenttistä. Siskon kanssa ollaan tosi läheisiä ja väliin meilläkin on niitä "mystisiä" yhteyksiä,mut oman kokemuksemme mukaan niitä on kyllä ihan epäidenttisilläkin läheisillä sisaruksilla.

Näinpä juuri. =)

Yhteistyössä