Oletko joskus ollut/oletko nyt erityisruokavaliolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi itku

Vieras
Esim. hiilihydraatittomalla?

Sairastan suolistosairautta ja kärsin jatkuvista ilmavaivoista. Kai mun pitää kokeilla hiilihydraatitonta ruokavaliota. Tuntuu vaan, että sellainen ruokavalio on jo sairaus itsessään. Onko kokemuksia?

Olen omasta valinnasta kalaa ja maitotuotteita käyttävä kasvisruokailija. Lisäksi käytän vähälaktoosisia tuotteita. Imetysaikana lasten allergioita selvitellessä jouduin olemaan muutamaan otteeseen kokonaan viljattomalla dieetillä ja se oli kyllä rankkaa.

Jos sinulla on sairaus, johon hoitosuosituksena on tietty ruokavalio, niin kokeile ihmeessä sitä jonkun aikaa. Katsot, paraneeko olo ja onko siitä sinulle hyöytä. Itse ajattelisin niin, että jos ruokavaliolla voi terveyttä edistää, niin ehdottomasti se kannattaa ensin tehdä niin. Lääkitys on mielestäni aina huonompi vaihtoehto. Tsemppiä sulle!!

Minä olen ollut aika vähillä hiilareilla. Ajatus tuntui vaikealta, mutta siihen tottui pian.
Kevyttuotteet olen jättänyt pois. Seurasin ainoastaan tuotteiden hiilaripitoisuuksia.
Netistä löytyy lisää tietoa sekä ruokaohjeita.

Olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla. Täytyy kyllä myöntää, että söin sinä aikana todella herkullisia ruokia. :p

Myöskin olen karpannut itseltäni kiloja pois. Sekin oli ihan ok. mutta kun en voi olla himoitsematta sipsejä. :ashamed: :snotty:

Lisään vielä, että suosittelen vähähiilarista ruokavaliota suolisto-ongelmista kärsiville. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Minä olen ollut aika vähillä hiilareilla. Ajatus tuntui vaikealta, mutta siihen tottui pian.
Kevyttuotteet olen jättänyt pois. Seurasin ainoastaan tuotteiden hiilaripitoisuuksia.

Millaista vähähiilarista tarkoitat? Ei ilmeisesti "kaikki tai ei mitään" vaan jokin välimuoto?

Eli syön lihaa, kalaa, kanaa marinoimattomina versioina, kasviksia (peruna ei tietenkään näihin kuulu) joskus otan jopa hedelmiä. Munia sekä pekonia, kermaa ja voita käytän sekä turkkilaista jugurttia marjojen kera.
Käy sivulla karppaus.info, sieltä löytyy lisää tietoja sekä ruokareseptejä.

Olen ikuisesti gluteenittomalla/laktoosittomalla ruokavaliolla. Onnistuu oikeilla asenteilla, ja oikeilla valinnoilla. Myöskään tuoreita vihanneksi ja kasviksia en juurikaan enää voi syödä, sen on tuo muu ruokavalio ja allergiat aiheuttaneet.

Olen mahdollisimman "luonnollisella ruokavaliolla", en tiedä miten muuten sitä kuvailisin. Perusraaka-aineita, luomua, mahdollisimman vähän prosessoituja ruokia ja lisäaineita, laadukkaita rasvoja (omegaa, kylmäpuristettua oliiviöljyä, pähkinöitä jne), kasviksia, marjoja, hedelmiä, myös tyyliin voi voina (ei margariineja) ja sokeri sokerina (tiedän, tähän pitäisi ottaa "luonnollisempi" vaihtoehto ;) )... Kohtuus määrissä. Puolet ruokalautasesta kasviksia. Siinäpä se. Olo on mainio eikä ole paino-ongelmia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Millaista vähähiilarista tarkoitat? Ei ilmeisesti "kaikki tai ei mitään" vaan jokin välimuoto?

Ei ole mitään "kaikki tai ei mitään" hiilaritonta dieettiä. Haloo...

Yhteistyössä