Oletko jo aloittanut joululahjojen ostelun? Milloin? Mitä olet ostanut?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kirjoitellaan tänne vaikka anonyymisti, jos on vaara, että lapset saavat jotenkin lahjojaan selville.

Itse olen aloittanut joululahjojen ostelun jo hyvissä ajoin, sillä olen pienituloinen, enkä kykene ostamaan kaikkea kerralla... Eikä tarvitse sitten Joulukuussa kituuttaa.

Tähän mennessä olen ostanut tytölle pari nukkea ja pojalle Angry Birds- lakanat. Muuta vielä tulossa, kunhan keksisi jotain... :)

"vieras"
Kummipojalle Cars sarjaa (lautanen, muki, kirja jne) alemyynnistä.
Ystävän lapsille kirja.

Omille en ole ostanut ainuttakaan. Vanhemmalla pojalla muuttuu nuo lahjatoiveet.. legoja joka tapauksessa listalla. Ootan, että päättää mitä haluaa :D

"Vieras"
Olen, pari päivää sitten.

Toiselle tytölle ostin nuken jonka mukana tuli muutamia tarvikkeita. Tytöille yhteiseksi ostan sellaisen iiison pehmoisen leluponin, jonka päällä voi istua. Toiselle tytölle en vielä mitään omaa ole ostanut, mutta tästäpä näitä pikkuhiljaa alkaa kertyä.

Pakko aloittaa täälläkin jo tässä vaiheessa, ja mikäpä ettei, eipä tarvitse myöhemmin sitten stressata turhia. :)

"mie vaa"
joo ostin tänään lps maukuvan kissan tyttölle ja nano hexbug ötökän pojalle.kannattaa katsoa cittari ja prismassa on ale joissain leluissa esim leegot.ihana ketju

Foortti harmaana
No 8v ja 11v ei oikein VOI ostaa etukäteen mitään, koska päättävät vasta sitten lähempänä.

Tietty jotain hmm käyttökamaa tai urheilukamaa voi harkita jo nyt =)

Tammikuussa aloin ostoskelut. Mutten kyllä enää muista mitä olen ostanut :D H&M:ltä tilasin alessa olleita uutuus pehmoleluja tytölle. Vielä ajattelin hankkia yhden ihanan automaton, brion allaskaapin sekä ehkä leikkiteltan. Ommella ajattelin nukeille vaatetta ja peittoa sun muuta. Ja tietty muumimuki muksulle myös, kuten joka joulu ja syntymäpäivä.

Pikkusiskolleni ostan muumimukin ja otan mukaan Lontooseen, kunhan meidän matka tammikuulle varmistuu.

Venäjältä toin muutaman verovapaan pullon sukulaisille.

Miehelle tilaan jonkun lentokoneaiheisen kirjan. Pikkuveljet saavat varmaan lahjakortit johonkin, isälleni yleensä ostan alusvaatteita. Serkkupojille ostin muovailuvahasetit.

"Vieras"
Mä keräsin lapsilta jo leffalistan, joita olenkin jo lähes kaikki ostellut... Niitä kun pystyy hankkimaan jo aiemmin. Osa toiveista ilmestyy vasta lähempänä joulua, joten ne hankitaan vasta silloin. Kirjoja oon ostellut jo pitkin vuotta, kun osa porukasta kerää tiettyä kirjasarjaa, niin helppo ostella. Muille sitten ostan, kun sopivan kirjan löydän. Lautapeli on hankittuna, Ds peli jokaiselle, Angry Birds magneettikirja, Sylvanian juttuja, osalle kummilapsista on lahjat hankittuna, omille vanhemmilleni oon ostanut jo pienet paketit, samoin appivanhemmille. Hyvällä mallilla ollaan täällä jo joululahjojen suhteen! :) Mä ostan aina ekat joululahjat jo tammikuun alesta. Sitten pitkin vuotta ostan aleista ja teen lahjoja, kun sopivan löydän tai saan hyvän idean.

"vieras"
Tytölle ostin baby bornin kelkan kun halvalla sai ja kuopukselle löysin eläintarhan duploja. Perusjuttuja voi jo ostaa kun tietää että ne varmasti tulee leikittyä, mut lelulehtiä odotellaan täälläkin ;)

Lkhg
Helpottaa kovasti lahjojen ostamista kun ollaan joitain vuosia sitten sovittu aikuisten (meidän vanhemmat ja sisarukset) kanssa, että ei osteta lahjoja aikuisille. Lapsille onkin paljon helpompi ostaa :) Olen ostanut omille lapsille pari pientä tarpeellista lahjaa ja joulun lähellä ostetaan sitten ne toiveet. Enempää ei itse laiteta kun tulee myös muualtakin. Sisarusteni lapsista kolmelle on lahja valmiina, yhdelle vielä pitäisi jotain löytää. Neljästä kummilapsesta vielä yhdelle pitää ostaa, sekä kahdelle kaverin lapselle. Aika hyvin siis jo on :) Pakko alkaa hyvissä ajoin lahjojen miettiminen, koska tässä lokakuun puolivälin jälkeen on myös kahdeksat lasten synttärit, joille "pakko" ostaa jotain + mahdolliset koulu- tai päiväkotikavereiden syntymäpäivät....

hmm..
No en tosiaan aio ostaa yhtään lahjaa ennen joulukuuta. Jos mulla olisi lapsille kaapissa paketteja jouluksi, ne tulis annettua ennen joulua =) . Enkä muutenkaan aio joulua stressata, tärkeintä on läheisten seura.

"Hmm"
No meillä ei oo ollu tapana kaikkien aikuisten ostella toisilleen. Yleensä arvotaan aikuisten kesken, kuka kellekin ostaa ja sovitaan sellanen maximi budjetti. Lapsille on jokainen jotain hankkinut. Omalle lapselle olen ostanut jo pari muumikirjaa ja muumipehmolelun ja sukulaislapsillekin on jo jotain jemmassa.

mä..
Oon ostanut kirjoja, dvd:tä, bakuganeja (kun poistuvat kokonaan niin niitä ei kohta enää saa) sekä kungfu zhuzhu -juttuja (ihan kaikki tavarat olivat 3,5e niin säästöä tuli todella paljon).

Pojalle tilasin Lego Ninjago lakanat, kun sain -50 % alen Jotexille :)
sitten palkasta varmaan ostan sitten lisää jollekin sukulaiselle..

ajattelin tänä vuonna tehdä silleen, että ostan joka rahoista lahjakortin johonkin liikkeeseen (sittari, H&M, Kappahl, BR-lelut) mistä ajattelin ostaa joululahjoja.. ja sitten niillä lahjakorteilla käyn ostaan niitä lahjoja.. mä oon niin surkea säästään käteistä tai tilillä rahaa, että tää on ainoa konsti mulle miten saan ostettua lahjoja.. eikä mee yhdestä tilistä tyyliin kaikki lahjat :D

Alkuperäinen kirjoittaja mä..;27096534:
Oon ostanut kirjoja, dvd:tä, bakuganeja (kun poistuvat kokonaan niin niitä ei kohta enää saa) sekä kungfu zhuzhu -juttuja (ihan kaikki tavarat olivat 3,5e niin säästöä tuli todella paljon).
Mitä?! Loppuuko Bakuganit kokonaan? Voi perse, tiiänpä sit mitä alan nyt osteleen pojalle lahjaks.. se kun tykkää niistä...

"Sirkkeli"
En ole ostellut vielä, mutta olen säästellyt kyllä rahaa siihenkin tarkoitukseen. Kun vaarana on, että tyttö itse ostaa omilla rahoilla saman ennen joulua, mitä mie hälle joululahjaksi. Niin kävi muutaman kohdalla viime jouluna.

Yhteistyössä