Oletko ikinä näpistänyt mitään? Mitä kävi?

• Viestiketjun aloittaja hiiio
  • Ensimmäinen viesti
jnbg
Ekaluokkalaisena näpistin pari kertaa karkkipatukan. En osaa yhtään sanoa, miksi. Toisesta kerrasta jäin kiinni äidilleni, joka soitti kauppiaalle, ja kävin sitten pyytämässä anteeksi ja maksamassa patukan.

Sen jälkeen en ole koskaan mitään näpistänyt, ja käyn myös esimerkiksi maksamassa tuotteet, jotka ovat jostain syystä jääneet veloittamatta (esimerkiksi ostin kahdet merinovillaiset kestovaippahousut ja silkimyssyn, ja jostain syystä myyjä oli jättänyt veloittamatta toiset noista vaippahousuista).

En ole tarkoituksella näpistänyt mitään.Joskus on joku ripsiväri jäänyt kassalla veloittamatta,jonka olen huomannut parkkipaikalla(oli sujahtanut kenkään,jotka ostin samalla)ja kerran on jäänyt kananmuna kenno turvaituinkärryyn istuimen alle.Olen palannut kuitin kanssa infopisteeseen maksamaan.

"Olen"
Rakensin taloa ja olin pakulla hakemassa sementtiä ja pari lapiota ja muuta oheistavaraa. Rauta- ja rakennustavarakaupan takapihalla lastasin autoon ostamani tavaran kanssa kottikärryt. Kotimatkalla kyllä repi niin, että käännyin ja vein vaivihkaa kärryt takaisin. Oli autuas olo.

vieras..
Alle kouluikäisenä varastettiin kaverin kans karkkia. Käytiin pyytämässä anteeksi (ja äiti makso karkit) ja kotona sain ensimmäisen ja viimeisen kerran risusta.

-.-
Joskus ihan pienenä kyllä. Ja täysin turhia tavaroita, esim kalastustarvikeosastolta kimpun höyheniä ja lemmikkieläinosastolta kissan lelun (joku pallo, ehkä n 1€ arvoinen?). Siinä vaiheessa kun tajus että siitä voi jäädä kiinnikin, niin ei ollut pokkaa tuota tehdä.

En muista että karkkia olisi tullut näpisteltyä, joskus ehkä jonkun karkin irtislaarista on tullut nappastua suoraan suuhun, tai sit vain kuvittelen omiani :D

hmph
Täytettyäni 18 vuotta, vanhemmat eivät enää antaneet minulle rahaa, eikä minulla ollut töitäkään, eikä kunnollisia opintotukituloja (asuin kotona). Aloin varastelemaan tupakkaa. En koskaan jäänyt siitä kiinni.

joskus nuorena oon kokeillut muutaman kerran. ihan muutaman markan arvoisia meikkejä, pariin kolmeen kertaan jäi. omatunto piti siitä huolen. se oli vaan sellaista kokeilun halua. ja kiinni en jäänyt. olisin varmaan kuollut häpeäastä, jos niin olis käynyt. mun ystävä varasti jatkuvasti farkuista nahkatakkiin, tais joskus jäädä kiinnikkin, mutta ei ollut moksiskaan, meni ja varasteli muista kaupoista, kun kiinni jäi. jospa hänkin olis ymmärtänyt lopettaa

Yhteistyössä