Oletko antanut lapselle nimen ennen vai jälkeen syntymän?

jälkeen.
mutta ei me kyllä katsottu, että onko vauva nimensänäköinen tai -oloinen, vaan lähinnä taisteltiin miehen kanssa mikä nimi kummallekin sopisi :D
ja ihan nimiensä näköisiä nuo silti ovat nykyisin kumpikin.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
jälkeen. ja en henk koht tajua miten nimen voi edes päättää etukäteen, näkemättä ja tuntematta vauvaa.
En mä nimeä anna sen perusteella, millainen vauva on vaan sen, mikä nimi on mielestämme kiva. Ja vaikea se nyt on parin kuukauden ikäisestä miettiä, sopiiko sille nimeksi Rauha vai Justiina.

Meillä oli nimi valmiina ennen syntymää, myös toinen ja kolmas nimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
jälkeen. ja en henk koht tajua miten nimen voi edes päättää etukäteen, näkemättä ja tuntematta vauvaa.
Minä olen sellainen epäherkkä ihminen, että minä en yhdistä mitään nimeä tiettyyn luonteenpiirteeseen, korkeintaan joku nimi muistuttaa jostain henkilöstä, mutta ei nyt muutenkaan annettu nimiä joka on tutuilla. Ja toisekseen, olen sellainen epäherkkä äiti, joka ei tunne lastaan kuin vasta joskus aikojen päästä, tosin ei sillä ole väliä, kun en yhdistä nimiä mihinkään luonteenpiirteeseen.

Minä ajattelen että lapsi kasvaa nimen mukana ja hänestä tulee nimensä näköinen, ei niin että nimi on alkujaan lapsen näköinen. Näin me ollaan erilaisia.
 
Tanja
Olihan meillä valmiina ne nimet, mitkä siihen synnärille menevään lappuseen piti laittaa, jos joutuvat hätäkasteen tekemään mutta niistä nimistä vain keskimmäinen sai heti oman nimensä käyttöön - sattui kerrankin nimi natsaamaan tulijalle. Esikoisen ja nuorimmaisen kohdalla nimen löytäminen oli sangen hankalaa - ja hyvin viimetipoille se nimenmetsästys sitten jäikin, esikoiselle saatiin nimi valmiiksi päivää ennen kastejuhlaa...nuorimmaiselle muutama päivä aikaisemmin.
 
Hessuhopo
Esikoiselle jäi nimi joka oli merkitty synnärille menevään lappuun. Mies halusi pojalle tietyn nimen ja sit tytön nimeksi "heitin" samalla kirjaimella alkavan nimen joka mielestäni sopi sekä "vauvalle että vaarille" ja nimi jäi sit tytölle. Kuopuksen kohdalla taas nimi keksittiin vasta syntymän jälkeen ennen ristiäisiä. En muista et mikä nimi oli siinä täytettävässä lanketissa vai oliko edes mitään nimeä. Meikkäkin "lapsi on kasvanut nimeen" eikä toisinpäin ts nimeä ei ole annettu lapsen mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
jälkeen. ja en henk koht tajua miten nimen voi edes päättää etukäteen, näkemättä ja tuntematta vauvaa.
Minä olen sellainen epäherkkä ihminen, että minä en yhdistä mitään nimeä tiettyyn luonteenpiirteeseen, korkeintaan joku nimi muistuttaa jostain henkilöstä, mutta ei nyt muutenkaan annettu nimiä joka on tutuilla. Ja toisekseen, olen sellainen epäherkkä äiti, joka ei tunne lastaan kuin vasta joskus aikojen päästä, tosin ei sillä ole väliä, kun en yhdistä nimiä mihinkään luonteenpiirteeseen.

Minä ajattelen että lapsi kasvaa nimen mukana ja hänestä tulee nimensä näköinen, ei niin että nimi on alkujaan lapsen näköinen. Näin me ollaan erilaisia.
juu, jokainen meistä on omanlaisensa ja hyvä niin.

mun on ollut aina vaikea päättää omille lapsille nimi. en tiedä mistä johtuu, olen jollain tapaa "nimifriikki" ja minulle nimet merkitsevät paljon. vanhempi lapseni oli viisi viikkoa vanha ja hänellä ei ollut vieläkään mitään nimeä (mikään nimi ei sopinut) kunnes eräänä iltana umpiväsyneenä unen ja valveen rajamailla nimi vain tuli mieleeni ja piti ihan nousta ylös kertomaan että "**** se on, jollen itse aamulla enää muista" ja tän lapsen kohdalla on oikeasti olo, että mun vaan piti tajuta mikä lapsen nimi on, lapsi oli ollut sitä koko ajan :D

 
Kahdelle ekalle syntymän jälkeen. Kuopuksen kohdalla odotusaikana päätimme, että jos on poika, nimeksi tulee Nuutti. Synnytyksen jälkeen sain pojan syliini ekaa kertaa ja mie tervehdin Moi Nuudelipää :headwall: :headwall: Juu, ei tullut pojasta Nuuttia :kieh:
 

Yhteistyössä