Oletko aito PORKKANAPÄÄ tai onko joku muu perheessäsi???

  • Viestiketjun aloittaja "vIERAS"
  • Ensimmäinen viesti
toinen vieras
minä olen ja ihan tyytyväinen siihen. kesällä en kyllä oikein rusketu, pisamia sitten senkin edestä, mutta eipä se minua ole haitannut. lapsena koulun tms. naamiaisissa pukeuduin aina Peppi Pitkätossuksi. En ole koskaan osannu toivoa minkään muun värisiä hiuksia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23179925]Eiks se oranssi/punanen tukka oo aika olennainen osa sitä "porkkanapäisyyttä".
Et mitenpä muuten toi vois sit ilmetä.[/QUOTE]
AlaPÄÄSSÄ? ;D
 
"moi"
Punaiset hiukset on aivan ihanat! Itselläni tosin ei ole. Pidän myös pisamista eikä niitäkään harmikseni itselläni ole.

Mies on perinteinen punapää, lapsella punaiset hiukset mutta ei pisamia.
 
"vieras"
[QUOTE="moi";23179954]Punaiset hiukset on aivan ihanat! Itselläni tosin ei ole. Pidän myös pisamista eikä niitäkään harmikseni itselläni ole.

Mies on perinteinen punapää, lapsella punaiset hiukset mutta ei pisamia.[/QUOTE]

"Punahiuksisuus on geneettisesti kaikkein vaikeimmin periytyvä hiusten väri, ja sen periytymiseen tarvitaan kaksi punahiuksisuuden alleelia molemmilta vanhemmilta."

jotta kyllä sullakin sitä on..
 
"moi"
[QUOTE="vieras";23179988]"Punahiuksisuus on geneettisesti kaikkein vaikeimmin periytyvä hiusten väri, ja sen periytymiseen tarvitaan kaksi punahiuksisuuden alleelia molemmilta vanhemmilta."

jotta kyllä sullakin sitä on..[/QUOTE]

Enpä ole niin perehtynyt asioihin että olisin tuota tiennyt :) Mutta tosiaan, mun hiukset on ehkä aavistuksen punertavat mutta maantienväriset silti.
 
[QUOTE="vIERAS";23179867]Mitä mieltä oot siitä?
Entä tykkäätkö ja pidätkö sitä nättinä?
Miten porkkanapäisyys ilmenee sulla?[/QUOTE]

MInun vanhemmillani on tapana laskea leikkiä, että saivat yrittää viisi kertaa ennen kuin onnistuivat saamaan "oikean punapään." Eli sekä minulla että yhdellä veljistäni on resessiivisen punaiset hiukset jotka sitten iän mukana menettäneet värin.
(Nykyään paloautonpunaiset, kiitos kaupallisen kemianteollisuuden)

Nuorin veljeni sen sijaan on täysin punapää vielä aikuisenakin.
Hän on naimisissa punapäisen tytön kanssa ja kaikki kolme tyttäristään leiskuvia prinsessoja.
:)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"vieras"
Mulla oli pienenä valkeat hiukset, murrosiässä oranssit, ja nyt ruskeat (tummuneet raskauksien myötä). Eli ei ole tarvinnu värjätä kun on ihan itsestään saanut tuota vaihtelua :D

Keskimmäisellä pojalla on oranssit hiukset (5v)
 
"vieras"
Ensimmäinen jonka keisarinleikkauksessa kuulin oli että: sillä on punainen tukka! Aivan vallottava ja kaikkien ihailema ja kadehtima tukka löytyy lapsella.

Ex-anoppi (joka ei muutenkaan ole mikään järjen jättiläinen) epäili, ettei lapsi voi olla hänen jälkeläisensä, koska hänen suvussaan ei ole ainoatakaan punapäätä. Se taitaa olla ainoa negatiivinen asia mitä olen kuullut. Ite olen todella ylpeä tosta porkkanatukasta. Ja jos se olis mitenkään mahdollista niin toivoisin, ettei lapsi olis sukua sille naiselle.
 
"vieras"
MInun vanhemmillani on tapana laskea leikkiä, että saivat yrittää viisi kertaa ennen kuin onnistuivat saamaan "oikean punapään." Eli sekä minulla että yhdellä veljistäni on resessiivisen punaiset hiukset jotka sitten iän mukana menettäneet värin.
(Nykyään paloautonpunaiset, kiitos kaupallisen kemianteollisuuden)

Nuorin veljeni sen sijaan on täysin punapää vielä aikuisenakin.
Hän on naimisissa punapäisen tytön kanssa ja kaikki kolme tyttäristään leiskuvia prinsessoja.
:)
minkä väriset ovat nykyisin?
 
"minä"
Minä olen. Koulussa yritettiin ala-asteella kiusata asiasta mutta koska olin vain ylpeä hiuksieni väristä ( idolini oli Peppi ja Ariel) se ei todellakaan koskaan haitannut. Eikä ole aikuisiälläkään tarvinnut koskaan lähteä värjäysrumbaan mukaan.
Ainoa ongelma on kesäisin iho - palaa niin samperin herkästi...
 
Molemmilla, miehellä ja mulla on hiukset tummuneet lapsuudesta. Lähinnä nykyisin oma väri on punertavan ruskea, miehellä ruskea mutta parta on ihan punainen :D (Tai minun värini on nyt tummanruskea, mutta se onkin purkista)

Lapsilla kaikilla on ollut lievää punertavuutta hiuksissa, mutta ihan punapäitä ei ole kukaan ollut vauvaiän jälkeen. Pisamat kylläkin heillä on, samoin kuin minulla, ja kaksi lapsista on yhtä kalpeita ja helposti palavia kuin minä. Pojille tulee varmaan punaiset parrat, kun on molempien vaarien puolelta punapartojen sukua :)
 
"vieras"
Minä (äiti) olen punapää ja mies tumma (jonka suvussa punapäisyyttä). Meidän 3 lasta ovat kaikki olleet tummahiuksisia syntyessään. Yhdellä on säilynyt tummuus hiuksissa ja kaks muuta ovat nyt vaaleahiuksisia. Ei blondeja. Yhdellä vaalealla lapsellamme on pisamia, kuten minullakin.

Minun pikkusisko (punapää), joka on myös mieheni pikkuveljen(tumma myös) kanssa naimisissa, niin heillä on 2 voimakkaan punapäistä lasta. Että ilmeisesti pikkuveli enemmän tullut äitinsä sukuun(mummo oli punapääja eno), jossa sitä punapäisyyttä esiintyy ja mieheni taas isänsä sukuun, joka on tummahiuksista.

Isosiskon myös on punapää, joka on naimisissa tummahiuksisen miehen kanssa. Heillä on 4 lasta, joista kaikki voimakkaasti punapäitä. Heillä myös miehen suvussa, pikkuveli on punapää ja toinen vanhemmista.
 
Täälläkin on yks punapää ja ylpeä siitä (varsinkin näin aikuisiällä, lapsena erilaisuus hiukan vaivasi..). Eipähän tarvii niiden hiusvärien kans sotkea :) Pisamia ei ihan mahottomasti ole mutta iho erittäin vaalea ja näinollen palamisherkkä, se on huonoin puoli minkä keksin..

Minun lapsellani oli syntyessään punaruskeat hiukset, mutta kun hiukset alkoivat kasvaa muutaman kk:n iässä niin tyvestä kasvoikin vitivalkoista tukkaa.. Miehellä ollut lapsena täysin blondi tukka ja nyt aikuisiällä sellanen vaaleen ruskee/maantienharmaa.

Itselläni ainoana meidän suvussa punanen tukka (suvun mihillä kasvaa punainen parta). Olen jostain lukenut ettei punapäille tule harmaita hiuksia koskaan vaan sitten vanhana niistä tulee vitivalkoiset ;)
 
Anoppi on punapää, miehellekin parta kasvaa punasena, mulla väri tulee purkista mutta aika usein luullaan että väri on aito (hieman pisamia löytyy).

Neljä lasta ja yhdellä 6v on pisamat ja punanen tukka. Syntyessään oli jo, väri on näiden vuosien varrella hieman haalistunut mutta punapää kuitenkin.
Yhdellä lapsista on vaalean ruskeat, yhdellä vaaleat ja yhdellä valkoiset.
 

Yhteistyössä