Oletko absolutisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se sama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tällä hetkellä olen. En käytä alkoholia lainkaan koska yritämme lasta ja taustalla lapsettomuutta. Minulla on myös ms-tauti johon en tällä hetkellä voi em. syystä käyttää mitään lääkitystä, joten olen katsonut parhaaksi lopettaa juomisen kokonaan. En ole vielä päättänyt onko päätös pysyvä. Saattaa ollakin koska en tykkää mistään alkoholijuomasta niin paljon että koskaan tekisi mieli ja nyt kun on muutamat juhlat ja illanistujaiset mennyt ilman alkoholia niin ei sitä hiprakkaakaan tosiaan yhtään kaipaa, eikä varsinkaan krapulaa. Lempijuomat on kaikki alkoholittomia.

No siis...absolutisti mun mielestä tarkoittaa ihmistä, joka on päättänyt, ettei käytä alkoholia. Siinä mielessä en ole. Toisaalta edellisestä kerrasta kun ole käyttäny alkoholia on...en mä edes muista, varmaan 2 vuotta on tullu täyteen, joten olen vaan sattumalta ollu, ei oo ollu tarvetta juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;24030634:
Olen tällä hetkellä absolutisti, ollut nelisen vuotta. Mä en jaksaisi aina sitä mitenkään ihmeellisesti perustella, kunhan päätin olla ilman alkoholia.

Kun vastaa kysymykseen "no mikset juo" että "no miks sä juot" niin vastaus kertoo aika paljon :p
Jotkut ei tosiaan tjau, että tarkoitus on kertoa, että musta vaan nut ei tunnu tarpeelliselta juoda, vaikka susta tuntuu, vaan tuilee puolentunnin puolustelu ja selittely-puhe, miksi mä nyt juon :p

Olen. En ole koskaan juonut, en edes maistanut, eikä ole koskaan tehnyt mieli. Taustalla on alkoholiton kotikasvatus, alkoholin näkyvät haitat yhteiskunnassamme (myös sukulais- ja ystäväpiirissä) ja myös uskonnollinen vakaumus. Mutta nyt aikuisiällä pääasiassa alkoholin haitat ovat ratkaisuun syynä. Myöskään mieheni ei juo.

Kiva kuulla, että teitäkin löytyy :) Tosiaan, itsekin olen miettiny, että miksi juon ne pari olutta vuodessa? Ja silloinki jää puolet yleensä juomatta juurikin sen alkoholin vuoksi. En osaa edes selittää, mikä siinä alkoholissa "mättää" ja miksi en sitä halua juoda...

Kun vastaa kysymykseen "no mikset juo" että "no miks sä juot" niin vastaus kertoo aika paljon :p
Jotkut ei tosiaan tjau, että tarkoitus on kertoa, että musta vaan nut ei tunnu tarpeelliselta juoda, vaikka susta tuntuu, vaan tuilee puolentunnin puolustelu ja selittely-puhe, miksi mä nyt juon :p

Juu ja varsinkin jotkut alkavat listaamaan milloin ja montako joivat viimeksi, perään tulee tietysti toinen listaus miksi joivat viimeksi ja miksi juuri nyt. :p

Olen, ollut aina. Uskonnollisista syistä, mutta jos uskontoa ei olisi kuvioissa, olisin luultavasti myös siinä tapauksessa. Syystä että elämässä pärjää vallan mainiosti ilmankin.

En varsinaisesti, juon kohteliaasti onnittelumaljan juhlissa ja voin juoda lasillisen viiniä, jos sitä tarjotaan jossain hienolla aterialla. Mutta en itse osta, enkä tilaa alkoholijuomia.

Olen, vaikka en absolutistiksi itseäni mielläkään. Olen myös teininä ja yli parikymppisenä juonut satunnaisesti juhlatilaisuuksissa jonkin verran, mutta niistä on aikaa jo useampi vuosi. En koe saavani alkoholista mitään, joten miksi joisin.
Lisäksi en tiedä yhtään alkoholista saatavaa terveydelle positiivista seikkaa, joten ei ole mitään syytäkään. Eikä suomalainen kännikulttuurikaan saa innostumaan kupin ottajien puolelle.

Kyllä! Ihan periaatepäätös eikä tunnu muutenkaan tarpeelliselta.

Mulla on KYSYMYS muille absolutisteille, erityisesti niille joilla takana uskonnollinen vakaumus! Käytättekö esim. viinejä ruoanlaitossa, kun se alkoholihan haihtuu pois kuumennettaessa? Tätä aloin pohtimaan kun kävin ostamssa alkosta pullon valkoviiniä ruoanlaittoa varten.

[QUOTE="Blushing";24035292]Mulla on KYSYMYS muille absolutisteille, erityisesti niille joilla takana uskonnollinen vakaumus! Käytättekö esim. viinejä ruoanlaitossa, kun se alkoholihan haihtuu pois kuumennettaessa? Tätä aloin pohtimaan kun kävin ostamssa alkosta pullon valkoviiniä ruoanlaittoa varten.[/QUOTE]
Minulla ei ole uskonnollista vakaumusta juomattomuuden takana, mutta mielestäni lähes kaikki ruoat, joissa on alkoholia käytetty valmistuksessa, maistuvat pahalle. Pahalle nimenomaan sen alkoholijuoman takia. Kastikkeet ilman viiniä, tiramisu ilman likööriä jne. maistuvat omaan makuuni paremmilta.
En nirsoile ruoan suhteen missään nimessä, tämä on makukysymys.

Yhteistyössä