"olet mätä" puolison sanomana

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä ajattelisit/miten kokisit jos puolisosi sanoisi sinulle "olet mätä". Ja tämä hokema ei jäisi kertaan.

Minulle puolisoni sanoi ensi kerran niin vuosi sitten päin kasvoja, tai oikeastaan hoki silloin sitä. Ja tässä vuoden aikana aina silloin tällöin ja viimeksi muutama päivä sitten laittoi viestillä. Mitään perusteluja ei anna, sanoo vain "olet mätä". Yleensä (en ole ihan varma vaikka olisi ollut joka kertakin) alkoholin vaikutuksen alaisena kun on sanonut noin. Sitten seuraavana päivinä on taas ihan normaali. Ja joo, nuo sanat on jäänyt kaihertaa. Ja ku asiaa yrittää ottaa jälkeenpäin puheeksi ja kertoa kuinka pahalta tuntuu, niin vastaus on jotain tyyliin "taas vanhoja pitää kaivella". Kertaakaan ei ole anteeksi pyytänyt.
 
No ei ole just noin sanonu mut muuten nimittelee jos riitaa. Itse en voi toista nimitellä ja haukkua niin tuntuu pahalle kun ei voi ns.vasta räkyttää ja piikittää.
Mut niin...ainakin mun ukolla se vaan on hänen tapa suuttuessa et mut saa haukkuu pystyyn ja nimitellä.
Kyllähän siitä on puheet ja porinat ollut että lopettaa sellaisen mut ei.
Ja juuri tuo sama et jos riidan jälkeen tai hänen tyhmän möläytyksen jälkeen otan asian myöhemmin puheeks ni vieläkö sinä vellot sitä".
Itse ajattelen että se on hänen tapansa räkyttää riitatilanteessa, mut alkaa kyllä kieltämättä tulemaan mitta täyteen pikkuhiljaa.
Se voi yks kaunis päivä olla tyhjä asunto kjn hän palaa töistä...en nimittäin jaksa kauaa enää tuollaista.
Eikä mun tarviikkaan jaksaa. Mun mielestä on raukkamaista ja törkeetä haukkua ja nimitellä. En minä aknakaan pysty sellaiseen sellaista ihmistä kohtaan kenestä välittän.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Kokisin sen niin, että en ajattelisi montaa kertaa, vaan pakkaisin laukkuni ja karauttaisin karkuun. Mutta olenkin tyyppi, joka ei ole suhteessa suhteen takia ja olemme tasapuolisia kumppaneita sekä hyvässä että pahassa. Emme tee asioita, joista toinen loukkaantuu ja jos/kun vahinko sattuu pyydämme anteeksi. Molemmat ovat vapaita lähtemään ilmoitusperusteisesti, joten pidämme suhteesta huolta.

Tollainen et kaivelet taas vanhoja on kyl tosi alentavaa ja lapsellista käytöstä. Mut jos se ei aio pyytää anteeksi tai puhua, sun pitää tehdä itsekkäät päätökset, miten aiot asiaan suhtautua. Mikä tuntuisi hyvältä? Sanoa takaisin, kostaa wasabikakulla, lähteä viikonlopuksi ilmoittamatta, räyhätä pari tuntia putkeen...? :)
 
Kokisin sen niin, että en ajattelisi montaa kertaa, vaan pakkaisin laukkuni ja karauttaisin karkuun. Mutta olenkin tyyppi, joka ei ole suhteessa suhteen takia ja olemme tasapuolisia kumppaneita sekä hyvässä että pahassa. Emme tee asioita, joista toinen loukkaantuu ja jos/kun vahinko sattuu pyydämme anteeksi. Molemmat ovat vapaita lähtemään ilmoitusperusteisesti, joten pidämme suhteesta huolta.

Tollainen et kaivelet taas vanhoja on kyl tosi alentavaa ja lapsellista käytöstä. Mut jos se ei aio pyytää anteeksi tai puhua, sun pitää tehdä itsekkäät päätökset, miten aiot asiaan suhtautua. Mikä tuntuisi hyvältä? Sanoa takaisin, kostaa wasabikakulla, lähteä viikonlopuksi ilmoittamatta, räyhätä pari tuntia putkeen...?

Ei räyhääminen tai kostaminen mitään auttaisi. En sano takaisin, vaan olen yrittänyt kysyä perusteluja tai miks ajattelee niin. Vastaus on "sä vaan olet mätä". Mitään riitaa/pahaa mieltä ei edeltänyt tuota viimeisintäkään puolison sanomaa. Se viesti tuli kun olin kohta lähdössä töistä, miehellä vapaa ja tarkoitus oli tehdä yhdessä jotain mun työpäivän jälkeen. Sen sijaan hän oli juonut ja kysyi jotain viestillä ja ku en osannut vastata, ni sit tuli vaan takas "olet mätä".

En halua ajatella et puoliso ajattelee minusta niin, mut ilmeisesti ajattelee niin minkä takia vielä on mun kanssa? Tosin mietin itsekin välillä et miks mä oon tässä, ei kai mun tarvi kestää tuollaista nimittelyä ja kohtelua?
 
Ei räyhääminen tai kostaminen mitään auttaisi. En sano takaisin, vaan olen yrittänyt kysyä perusteluja tai miks ajattelee niin. Vastaus on "sä vaan olet mätä". Mitään riitaa/pahaa mieltä ei edeltänyt tuota viimeisintäkään puolison sanomaa. Se viesti tuli kun olin kohta lähdössä töistä, miehellä vapaa ja tarkoitus oli tehdä yhdessä jotain mun työpäivän jälkeen. Sen sijaan hän oli juonut ja kysyi jotain viestillä ja ku en osannut vastata, ni sit tuli vaan takas "olet mätä".

En halua ajatella et puoliso ajattelee minusta niin, mut ilmeisesti ajattelee niin minkä takia vielä on mun kanssa? Tosin mietin itsekin välillä et miks mä oon tässä, ei kai mun tarvi kestää tuollaista nimittelyä ja kohtelua?
Iskeekö sille känniärri? Jos se siis sanoo tosissaan ton vain, kun on kännissä. Silloin tekisin sen wasabikakun... seuraavana aamuna, kun on juonut. nojoo, tosissaan.
Mut en tiedä tuollaisista känniääliöistä sen paremmin. Tiedän, että muuttuvat helposti ihan ihmeellisiksi, mut käytös voi todellakin olla vain silloin, kun se on juonut. Se, että se ei siitä myöhemmin puhu, voi johtua ihan jostain noloudesta.
Ja voi siis todellakin olla, ettei ajattele susta selvinpäin niin. Rankkaa tuosta tulee, jos se alkoholisoituu enemmän, silloin saat kuulla siitä enemmän. Juoko se sulta silleen, että ette ole sopineet asiasta, yhtäkkiset kännit? Sellaista varoisin kyllä.
 
Iskeekö sille känniärri? Jos se siis sanoo tosissaan ton vain, kun on kännissä. Silloin tekisin sen wasabikakun... seuraavana aamuna, kun on juonut. nojoo, tosissaan.
Mut en tiedä tuollaisista känniääliöistä sen paremmin. Tiedän, että muuttuvat helposti ihan ihmeellisiksi, mut käytös voi todellakin olla vain silloin, kun se on juonut. Se, että se ei siitä myöhemmin puhu, voi johtua ihan jostain noloudesta.
Ja voi siis todellakin olla, ettei ajattele susta selvinpäin niin. Rankkaa tuosta tulee, jos se alkoholisoituu enemmän, silloin saat kuulla siitä enemmän. Juoko se sulta silleen, että ette ole sopineet asiasta, yhtäkkiset kännit? Sellaista varoisin kyllä.

Kyl se sen muistaa mitä on sanonut/viestitellyt, mut jotenkin ajattelisin et anteeks pyytäisi jos ei sitä tarkoita.
Juo usein, etenkin silloin ku mä olen töissä.. Jopa todennäköisempää et on juonut kuin et olis selvistäpäin ku tuun kotia. Ja monasti ku tulee töistä, ni jo työmatkalla vetäsee ensimmäiset oluet. Ja se tietää et se juominen ärsyttää mua. Pystyy oleen selvinpäin jonkun päivän mut se on yleensä vaan sitä silloin ku ollaan yhtä aikaa vapaalla tehden yhdessä jotain. Ehkä mä oon sen silmissä mätä, ku en juo?
 
Kyl se sen muistaa mitä on sanonut/viestitellyt, mut jotenkin ajattelisin et anteeks pyytäisi jos ei sitä tarkoita.
Juo usein, etenkin silloin ku mä olen töissä.. Jopa todennäköisempää et on juonut kuin et olis selvistäpäin ku tuun kotia. Ja monasti ku tulee töistä, ni jo työmatkalla vetäsee ensimmäiset oluet. Ja se tietää et se juominen ärsyttää mua. Pystyy oleen selvinpäin jonkun päivän mut se on yleensä vaan sitä silloin ku ollaan yhtä aikaa vapaalla tehden yhdessä jotain. Ehkä mä oon sen silmissä mätä, ku en juo?
Oke, no eiköhän se sitten ole alkoholisti. Ne ei välttämättä tarkoita, mitä sanoo, tai sitten tarkoittaa sitä täydellisesti. En tiedä, tietääkö nekään, miten se oikeasti on.
Niin siis pohditko nyt, että alatko itse myös alkkikseksi? Juuälä. Pakkaa sen miehen laukut ja vie se hoitoon. Jos jaksat elää alkkiksen kanssa. Sitä ei ikinä tiedä, mitä sieltä tulee.
 
Oke, no eiköhän se sitten ole alkoholisti. Ne ei välttämättä tarkoita, mitä sanoo, tai sitten tarkoittaa sitä täydellisesti. En tiedä, tietääkö nekään, miten se oikeasti on.
Niin siis pohditko nyt, että alatko itse myös alkkikseksi? Juuälä. Pakkaa sen miehen laukut ja vie se hoitoon. Jos jaksat elää alkkiksen kanssa. Sitä ei ikinä tiedä, mitä sieltä tulee.

Ei, ei en pohdi alkavani alkkikseksi.. En käytä itse lainkaan alkoholia ja luulenpa et puolisoani ärsyttää suhtautuminen alkoholiin. Ei sinänsä, ei se mua haittaa jos joku joskus ottaa mut näin saman katon alla asuessa mun silmiin se on liiallista ja liika usein. Ja sit tuo nimittely. Se satuttaa vaikka kuinka yritän olla vahva. Tuntuu et mun itsetunto on mennyt vaan alamäkeen täs viimeisen vuoden aikana.

Ehkä jonain päivänä mulla on voimia lopettaa tää suhde, koska tää syö mut henkisesti palasiksi.
 

Yhteistyössä