olenkohan turhaan huolissaan?? tuntuu että tänään poitsu on kaatunut(neuvoi kaipaan,murhdin hiukan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras

turvaleen monta kertaa enemmän kuin normaalisti,siis se yleensä levittää koko laatikollisen lelui lattialle hetkes ja sit välillä kompastuu jos juoksee kesken leikkiensä. mutta kun se on kaatunut kävellessään ilman että on ollut mitään havaittavaa mihin olisi voinut kaatua ja useamman kerran.

-)mutta muuten on ihan normaali,ei oo valittanut mitään ja pirteä on ollut
-)kakka oli tänän osittain mustaa (on tosin ollut pari kertaa ennenkin)
-)mietin vaan että voiko sillä kun torstaina kaatui hoidossa suorilta jaloilta selälleen lattialle olla jotain tekemistä asian kanssa??

-)muitstan lukeneeni jostain että sisäinen verenvuotokin voisi värjätä kakan mustaksi,onko niin,vai muistanko ihan omiani??
- ollaan toki syöty mustikka piirakkaakin pari pv sitte..

-)onko kokemuksia?? tuntuu että olen välillä jopa ylihuolehtiva niin meneeköls tää sen piikkiin vai onko oikeesti aihetta huoleen?
Lainaa

Olen 99 prosenttisen varma että huolehdit turhaan.
Olette syöneet mustikkapiirakaa siitä musta kakka.
lapsi voi komapstella jalkoihinsakin tai sitten vahdit sitä niin tarkkaan että kiinnität tavanomaista enemmän huomiota kompurointiin.

Kyllä lapsista on välillä niin huolissaan, mutta onneksi yleensä turhaan!

Korvatulehduksessa voi kaatuilla. Se voi olla muuten kuumeeton ja kivuton. Kannattaa käydä tarkistuttaan ja lääkäri muutenkin sitten tutkii ja miettiin jos jotain voi olla "vialla" jotenkin muuten. :)

siis se on ollut jo nukkumassa hieman ennen ysiä. ja koko päivän aikana aamusta asti, välillä "kompastunut" ja kaatunut vaikka ei olekkaan ollut juuri siinä kohdassa mitään lattialla. jotenkin en usko että olisi ollut aamusta asti väsynyt.

eka ajattelin että huolehdin vaan liikaa mutta entä jos en,siks tulin täält kyselee...jos jollain ois vastaavaa ollut.

niin enkä ole tänään yhtän enempää vahdannu,poitsul on sellanen tapa että kun kaatuu se huutaa,ja jää makaa mahalleen,kunnes otan hänet siitä syliin. tnään tuli super monta huuto ja tosi usein satuin vielä näkee ku kompuroi. nooh kaitpa mä yritän mennää nukkuu ja luottaa että turhaan huolehdin.

-kiitos vastanneille:)

En osaa oikeastaan sanoa mitään, mikä perustuisi faktaan.

Mutta kyselen aiheutuiko tuosta Torstaisesta kaatumisesta minkäänlaisia oireita. Jotain jonka perusteella voisi ajatella olevan kyseessä aivotärähdys.

Pahoinvointia? Päänsärkyä? Sekavuutta?

Itse en näkisi kaatuilua välttämättä kovin huolestuttavana. Joskus lapset, tai omani ainakin ovat kaatuneet ilman näkyvää syytä kompastuen esim. leikin tiimellyksessä ilmeisesti omiin jalkoihinsa. Jos tuollainen kaatuilu tietysti jatkuu pitkään ja toistuu tiuhaan, olisi siitä syytä ehkä mainita vaikka neuvolassa tai soittaa sairaanhoitajalle, lääkärille tms.
Ja mustikka kyllä värjää ulosteen mustaksi, hyvinkin mustaksi. Niin että sitä pelästyy, jos ei ensin muista lapsen syöneen mustikkaa.

Jos lapsesi vaikuttaa pirteältä ja muuten hyvinvoivalta en olisi huolissani, ellei tietysti uloste ole jatkuvasti mustaa. Ja jos kaatuilu aina jatkuu mainitsisin siitä jollekin terveydenhoitohenkilökunnan edustajalle.

noo tuo kaatuminen sattui torstai aamusella päiväkodissa,eivät hoitajat mitään sanonut että olisi ollut. kotonakin ihan normaali ollut(ei siis mitään oireita aivotärähdyksestä). tähän aamuun asti ei mitään kummallista.

Olen aika varma että hoitajat ovat tarkkailleet lasta kaatumisen jälkeen tiiviisti koko päivän ja olisivat kyllä sanoneet sulle jos heidän mielestään lapsessa olisi jotain kummallista, tai jos kaatuminen olisi ollut vakavamman näköinen niin olisivat täyttäneet sellasen tapaturmalomakkeen ja ehkäpä vielä sen lisäksi pyytäneet sua viemään lapsen lääkäriin kaiken varalta arvioitavaksi. Ainakin näin toimitaan kaikissa päiväkodeissa joissa olen itse työskennellyt.. Et maininnut minkä ikäinen lapsesi on, mutta lapsillahan on sellaisia kasvun vaiheita että nopeasti kasvaessa voivat olla hetkisen kömpelöitä. Yritä siis olla turhaan huolehtimatta! Vaikkakin huolehtiminen taitaa kuulua äitien perusominaisuuksiin.. vasta juttelin bussissa 80-vuotiaan vanhan rouvan kanssa joka sanoi että hän vieläkin huolehtii ja murehtii 60-vuotiaiden lapsiensa pärjäämistä elämässä :)

Yhteistyössä