olenkohan minä vain laiska vai onkohan tässä takana jotain muuta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
tajusin juuri yksi päivä töissä että hakeudun aina istumaan kun vain on mahdollisuus. tuntuu jotenkin että en jaksa seistä. jos mahdollisuus istua niin istun ennemmin kun seison, tai sitten nojaan johonkin.
pitkän aikaa minulla on ollut lihaksissa elohiiriä ympäri kehoa. n 6kk ehkä jos ei jo kauemminkin.
välistä tuntuu ihan kun jännittäisin lihaksia jatkuvasti.tämä voi kylä johtua siitä että selkä ja niskat ovat jumissa ja todella huonossa kunnossa. pitäisi saada edemmän lihasta sanoi fysioterapeutti.
mutta kun jumppaaminenkin on niin epämiellyttävää kun heti rupeaa tärisemään lihakset kun yritän jotain jumppaa tai venytystä tehdä ja kunto muutoinkin niin huono että ei huvita mitään tehdä.

kohtalotovereita?

lisään vielä tuohon..
jos käyn lenkillä niin senkin jälkeen on lihakset jotenkin krampissa koko illan. eilen haravoin pihaa ja sain vähänväliä istua kivellä ja pitää taukoja ja tämän jälkeen tuntui kun ei olisi päässyt kunnolla kävelemään kun olin pihalla puutarhassa aikani kökkinyt.

Tärinä voi olla myös ihan vaan lihasten tottumattomuutta. Mä kävisin lääkärillä ja aikaa varatessa sanoisin että varmistan turvallisen liikunnan aloittamisen kun on aikaa. ja jos kaikki on ok niin sitten pikkuhiljaa lisää rasitusta niin kyllä se olo siitä paranee.

Liikunnan aloittaminen on vastaavaa kuin suursiivous ja laihduttaminen; tuntuu hyvältä vasta kun homma on ohi =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lisään vielä tuohon..
jos käyn lenkillä niin senkin jälkeen on lihakset jotenkin krampissa koko illan. eilen haravoin pihaa ja sain vähänväliä istua kivellä ja pitää taukoja ja tämän jälkeen tuntui kun ei olisi päässyt kunnolla kävelemään kun olin pihalla puutarhassa aikani kökkinyt.

venyttelethän sä kuitenkin lenkin jälkeen?

venyttelen kyllä.
fysioterapeutilla olen käynyt ja häneltäkin kysyin sitä miksi lihakset heti tärisevät. ei osannut sanoa siihen oikein mitään.
ms taudista kysyin kun snaoin että tuntuu lihakset niin voimattomalta ja sanoi että ylensä ms taudissa tulee jotain toispuoleisuutta liikeratoihin ja sitä ei huomaa minulla.

yleis lääkärillä kävin selkä vaivojen takia jokunen aika sitten ja eipä hänkään sanonut muuta kun että selkäni on TODELLA huonossa kunnossa ja määräsi omt terapeutille lähetteen.

tuo jatkuva istumaan pyrkiminen vain rupesi mietityttämään kun vasta sen oikein tajusin tuossa pari päivää sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
venyttelen kyllä.
fysioterapeutilla olen käynyt ja häneltäkin kysyin sitä miksi lihakset heti tärisevät. ei osannut sanoa siihen oikein mitään.
ms taudista kysyin kun snaoin että tuntuu lihakset niin voimattomalta ja sanoi että ylensä ms taudissa tulee jotain toispuoleisuutta liikeratoihin ja sitä ei huomaa minulla.

yleis lääkärillä kävin selkä vaivojen takia jokunen aika sitten ja eipä hänkään sanonut muuta kun että selkäni on TODELLA huonossa kunnossa ja määräsi omt terapeutille lähetteen.

tuo jatkuva istumaan pyrkiminen vain rupesi mietityttämään kun vasta sen oikein tajusin tuossa pari päivää sitten.

Eiköhän syy ole tuo lihavoitu.

Lisää liikuntaa ohjeiden mukaan äläkä odota että tilanne korjaantuu heti. Syksyyn mennessä sun pitäisi huomata että tilanne on muuttunut.

Yhteistyössä